Hvor strenge..?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Når behovet for IVF er av mannlig faktor, går vi sammen til hans fastlege for å søke?

Hvor strenge er de med tanke på samlivets varighet? Vi gifter oss i sommer, og har vært samboere i ett år.

Når behovet for IVF er av mannlig faktor, går vi sammen til hans fastlege for å søke?

Hvor strenge er de med tanke på samlivets varighet? Vi gifter oss i sommer, og har vært samboere i ett år.

Ville nok ha gått til din fastlege, det er du som må gå igjennom alt av behandlinger, ikke han. Men det spiller vel liten rolle egentlig, bare det at din fastlege kjenner deg best og kan svare best for deg på det skjemaet dere må levere inn :)

Angående samliv så har jeg faktisk ikke peiling. Det står vel 2 år i ekteskapslignende samliv, men man må vel ikke ha vært gift i 2 år før man får prøve regner jeg med. Jeg tror jeg ville ha ringt HELFO å hørt med dem hva de sa :)

Om dere gifter dere i sommer er det bare å sende inn henvisning, da oppfyller dere uansett samlivs-kriterie. :)

Det fikk ikke vi spørsmål om en gang vi. Eneste vi fikk spørsmål om var hvor lenge vi har prøvd, ikke hvor lenge vi har vært sammen eller bodd sammen. Så tydelig at det ikke har all verden å si :)

Det fikk ikke vi spørsmål om en gang vi. Eneste vi fikk spørsmål om var hvor lenge vi har prøvd, ikke hvor lenge vi har vært sammen eller bodd sammen. Så tydelig at det ikke har all verden å si :)

Det er et krav i bioteknologiloven for å gi fertilitetsbehandling om at man skal være gift eller vært samboer i minst to år, så det er noe de skal ta seriøst..

Vi fylte ut dette i egenerklæringen ved søknad. Forsamtale samme mnd som vi hadde bodd sammen i to år.

De viste grunnen våres så var ikke så mye spørsmål rundt hvor lenge vi hadde bodd samme , vi er bare samboere

Vi fikk faktisk aldri spørsmål om det. Så de er nok ikke så strenge. Men Siden dere skal gifte dere i sommer så er det helt sikkert ikke noe problem.

Back
Topp