Hvor stort hus/leilighet har dere?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Og hvor mange er dere som bor der?

Vi er på husjakt og vi har jo ting på lista på hva vi ønsker og hvor stort vi ønsker. Men samtidig må vi se på prisen også. I tillegg ser vi nå at vi mest sannsynlig ikke har råd til en enebolig som vi helst vil ha, men så kan vi ikke vente ett par år til heller, og da må vi nok gå for en 3 etg. tomannsbolig i denne omgang. Uansett så må vi nok gå for en mellomløsning før vi har råd til en enebolig. Vi er to voksne og et barn nå, men ett barn til kommer nok i løpet av ett års tid tenker jeg.

Så da lurer jeg på. Hvor stort hus eller leilighet har dere, og hvor mange er dere? Går det bra, eller må dere ha større?

Drømmehuset mitt er minimum 140m2 med 4 soverum, 2 bad (det ene med badekar med dusj og andre bare dusj) En grei entré med god oppbevaring, kjøkken med spiseplass! :)

Vi er 2 voksne og 4 barn i familien. Har hus på 175 m² og 5 soverom. Det er stort nok for oss.

Leilighet på 125 kvadrat. 3 soverom, et bad, et toalettrom som vi kan koble til dusj i om vi vil.
Vi er to voksne og ett barn.
Hadde hus på 170 kvadrat med 5 soverom før, men mange av rommene ble aldri brukt så det var unødvendig for oss

Vi bor i leilighet på 90 kvm, og det er nok for oss, har ingen planer om å flytte noensinne. To voksne og snart to barn. For oss er det viktig å bo i Oslo, ikke ha mer plass enn vi trenger og ikke ha mer huslån enn vi er komfortable med. Vi trives veldig godt i blokk alle sammen.

To voksne snart 3 barn. Enebolig på 300 kvm og 6 soverom. Har mer enn god nok plass. Tok et bevisst valg om å flytte ut av leilighet byen både ift huspriser, men også av hensynet til barna.

2 voksne og 2 barn. Hus på 130 kvm og stor hage! 4 soverom, men bare ett bad. Eneste jeg savner i huset er et bad til :)

150m2 med ink kjellerleilighet i 4.mannsbolig. 2 voksne og 2 barn. Vår del er så vidt jeg vet den største i byen som er en del av en 4 mannsbolig.
Ønsker meg enebolig, men med prisene her så vil vi aldri ha råd til det. Og vi skal bo i den bydelen vi bor i. Da begrenser utvalget seg. Er heller ikke villig til å ha så mye gjeld.
Når vi har pussa opp alt i kjelleren, har vi god plass.

Vi bor i rekkehus (2 etasjer) på 86 kvm. 2 voksne og 1 barn. Det er forsåvidt stort nok, men fryktelig upraktisk for oss... Vi skal ha enebolig etter hvert, og har ganske mange krav på lista...

Enebolig på 170 kvm. Vi er 2 voksne, 2 barn og en hund. :)
Det eneste jeg savner er et halvt bad til, et soverom til + kjellerstue (det var litt jeg savnet ser jeg nå :hilarious:)
Har allikevel ingen planer om å flytte, vi pusset opp hele huset i fjor, så nå er det akkurat sånn jeg vil ha det. Jeg elsker i tillegg at vi har så stor tomt, hvor vi har laget en lekeplass utenfor. Vi har skogen som nærmeste nabo, trygt og godt. :)

2 voksne og 2 barn. Hus på 130 kvm og stor hage! 4 soverom, men bare ett bad. Eneste jeg savner i huset er et bad til :)
Vi har sett på en tomannsbolig på den størrelsen til en grei pris. 3 etg. 128 kvm, 3 soverom, to bad, ene badet er også vaskerom, stor hage med stor terrasse, kjeller med stue/mancave. Eneste vi må gjøre der for at det skal bli veldig bra er å fjerne ene veggen til kjøkkenet og sette inn nytt kjøkken, legge nytt gulv i alle rom og male alle veggene. Men vi får se. Skal på visning der i løpet av uken. Men til den prisen det står i er det mye hus for pengene med tanke på hva 130kvm enebolig koster her vi bor.

Vi er 2 voksne og 2 barn, bor i hus på 160kvm. Vi har et stort bad med både dusj og badekar, i tillegg har vi to toaletter.

Fornøyd med plassen

Rekkehus, 150 kvm, 4/5 soverom (ettersom hvordan man teller), 2 bad + gjestedo.
2 voksne og 3 barn

Vi bor i rekkehus (2 etasjer) på 86 kvm. 2 voksne og 1 barn. Det er forsåvidt stort nok, men fryktelig upraktisk for oss... Vi skal ha enebolig etter hvert, og har ganske mange krav på lista...
Vi også har mange krav på lista, men det er ett par krav som sløyfes i denne omgang, men allikevel så får vi beholde alle kravene hvis det blir den tomannsboligen vi skal se på. Eneste minuset der er litt for lite kjøkken, men skal vi evt. gjøre noe med, og det er ikke en enebolig som vi helst vil ha. Men det er for dyrt akkurat nå. Så vi får se hva det blir til. Nå skal vi på visning i løpet av uken.

2 voksne, snart 2 barn og 3 hunder. Enebolig på rett under 180kvm, 6 soverom og 2 bad. Men bruker bare overetasjen i det daglige enda, nede må pusses mer opp. Men oppe har vi stue, kjøkken, 3 soverom, et kontor, gang og bad med badekar/dusj :)

Nede er det soverom, bad med dusj, vaskerom, musikkstudio, kjellerstue, hunderom, matbod og stor yttergang.

Mer en stort nok for oss, og kommer nok ikke til å flytte før vi er pensjonister :p har 1 mål tomt :)

Last edited:
450 kvm enebolig, men bor kun på 150 av dem ca... Mye som må ryddrs og pusses opp, bl.a en hel etasje.
Men det vi bor på er, 1 bad, 3 toaletter (inkl badet), stort vaskerom, 3 soverom (nr. 4 er under oppussing til å bli kontor/gjesterom). Savner et ekstra bad og større kjøkken, men det kommer etterhvert.

Har jo egentlig mer enn nok plass, men altfor mye som må gjøre før vi får brukt det. Og oppussingen går tregt...

Back
Topp