hvor stort er ditt hus?

Mummitrolle

Gift med forumet
Jeg og sambo planlegger å bygge eller kjøpe hus snart! . Så lurer på hvor stort hus dere har og om dere er fornøyde med størrelsen? [8D]

Ca. 170 kvm... Skal bygge ut for å få større, er mange dumme løsninger i dette huset, men det funker :)

ca 150 pluss garasje og en utendørs bod... [:)]
har 4 soverom, 2 bad og 2 stuer og er ganske fornøyd med plassen..

115kvm tipper jeg.
Kunne godt ha hatt større hus[;)]
3 soverom, kontor, bad, kjøkken og stue

Vi bygger nå rundt 170...
150 i grunnflate og usikker på hvor mye av loftet som regnes inn i boarealet mtp skråtak og sånt...

Dvs - det er et påbygg til eksiserende hus som på sikt også kommer til å inngå i vårt boareal, men i første omgang skal vi kun bruke påbygget selv [:)]

110 kvm, skulle gjerne hatt et ordentlig soverom til og større kjøkken og bad, men ellers er det greit[:)]

Hele huset er på 250 kvm,men vi bor i 1 etasje,søsteren til sambo bor nede i kjellerleiligheten.
Jeg kunne fint tenkt meg mer plass,og vi har planer om å bygge på[:)] Vi bor på ca 140 kvm nå å har:
- kontor
-stort kjøkken
-vaskerom
-Stor stue
-liten entre(denne vil jeg ha større)
-2 bad
-3 soverom( vil ha 1 til pluss gjøre det ene ennå større)

330 kvm der 60 er garasje.

Hvis vi får 3 barn så skulle jeg ønske vi hadde 1 rom mere for da må vi se det an hvor gammel eldste er, om han kan flytte ned i den fremtidige leiligheten eller så må vi gjøre om den andre tv-stuen til soverom. Det er hvertfall uaktuellt å bruke klesrommet mitt [:D] Men alt i alt fornøyd med størrelsen.

120 kvm og vi er 4 personer, 2 barn

Har 4 soverom i andre etasje, lagringsloft over der. Minste soverommet brukes til bod/kontor.

Første etasje er: gjestedo, vaskerom (beste rommet i huset) stue og separat kjøkken

Fornøyd med størrelsen, men savner loftstue og en bod (men den skal vi bygge under trapp)

Kjøpte for 1,5 år siden for 2,625

230kvm. er vel ca 60kvm som ikke blir brukt akkurat nå, det er kjellerstua og et kjellersoverom som ikke har stort nok vindu til å være soverom enda.

250 pluss garasje på 40 [:)]
Nå er det altfor stort for oss 3.
Men når vi får en eller to til og de blir større blir det perfekt!
Har 4 soverom, kontor, 1 bad med dusj og badekar, 1 med
dusj og et bad med bare gjestetoalett. stor stue på 50-60,
stort kjøkken, stor kjellerstue, matbod, kjølerom, 3 andre
boder, stort og godt vaskerom, 3 innganger og "høyloft" [:)]

300 kvm er huset og 72 kvm er garagen.
For stort til oss no , men satser på fleire små og meir rot etterkvart [:D]

Ca. 130 kvm, kunne gjerne vært større- mangler en 2-3-4 rom, synes jeg...

Har nå stoooor stue, passe stor tv-stue/gjesterom, forholdsvis lite kjøkken, passe stort bad, 2 passe store soverom, 1 lite soverom, 1 smal gang + vindfang og passe stort vaskerom. Alt på ett plan.
Har stooor garasje da, med 1 kontor/bod og 1 bod i bak-kant.

Mangler 1 soverom til, 1 wc/bad til kanskje, 1 bod/kontor/soverom (et disponibelt rom med andre ord) og 1 bod- sånn jeg tenker nå iallefall..

husker ikke, tror det 180 kvm fordelt på 3 etg og carport utenom. Har 5 soverom, 3 bad(det ene er vaskerom i tillegg) 3 stuer, kjøkken og bod pluss en bod ute og kaldloft. Veldig fornøyd, men kunne tenkt meg 2 etg istedefor 3.

Vårt e vel ca 180 i boareal... Byggde for 4 år siden å e veldig fornøyd, har to etg. å ska straks igang med garasje med loft.

Har teknisk rom, vaskerom, gjestebad, kontor/hobbyrom, kjøkken, stue og bod under trapp i 1. etg og 5 soverom, loftstue og bad i 2. etg[:)][:)]

140 kvm.. Er foreløpig stort nok, men merker at jeg kunne hatt noen flere boder, samt et gjesterom/tv-stue til...

50 kvadratmeter [8D]
Har klart å få plass til en jente på 14 måneder med div.utstyr, 1 mann, meg selv og to hunder med div. utstyr. Har utnyttet plassen maks [:)]

Flytter til en 3 roms på 75 kvadratmeter i løpet av måneden, og synes det blir luksus!!! [:D][:D][:D]

ca 160 kvadratmeter... Hvis vi får flere barn vil vi nok fort ønske oss enda et soverom eller to og en større gang hvor vi kan ha vogn, men akkurat nå er det akkurat passe. Har 5 soverom, loftstue, 2 bad, ekstra toalett, vaskerom, to ganger, stue og kjøkken. Hadde det ikke vært for at jeg har en hobby som tar stor plass hadde det kanskje vært greit med det vi har, elle rom vi hadde hatt kjeller, det hadde vært topp![:D]

Back
Topp