Hvor store ved fødsel?

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
Ja bare satt å lurte på det jeg:P
Hvor store var barna deres når de ble født? Og når i forhold til termin kom dem? :)

Liana var 3710g, og 50 cm lang
Kom 4 dager før termin :)

Emira var 3100g, og 49 cm :)
Kom 3 uker før termin.

★Sender fra pipe-gjøken★

Storebror kom 9 dager over termindato og var 4880 gram og 54 cm
Lillebror kom 4 dager over termindato og var 4290 gram og 53
:D:D

Hermine var 3434gr og 48 cm, kom 15 dager før termin.
...men jeg mener ennå at ul-terminen var feil, og at mensterminen stemte. I så tilfelle så kom hun bare 5 dager før termin! :p ;)

Simone var 3990g og 51 cm. Kom 5 dager over termin. Menstermin og ul termin stemte.

Joachim kom seks dager over termin og var 4090 g og 56 cm lang.

Arian kom 16 dager over termin og var 4425 g og 54,5 cm lang.

Storebror kom 9 dager over termindato og var 4880 gram og 54 cm
Lillebror kom 4 dager over termindato og var 4290 gram og 53
:D:D

Store og fine gutter :D gikk du rett på str 56 du da?

★Sender fra pipe-gjøken★

Hermine var 3434gr og 48 cm, kom 15 dager før termin.
...men jeg mener ennå at ul-terminen var feil, og at mensterminen stemte. I så tilfelle så kom hun bare 5 dager før termin! :p ;)

Ja mange som mener at ul- termindato ikke har stemt :) ikke store jenta da:rolleyes::)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja mange som mener at ul- termindato ikke har stemt :) ikke store jenta da:rolleyes::)

★Sender fra pipe-gjøken★

størrelsesmessig var hun akkurat gjennomsnittlig! :p :) Syntes selv hun var DIGER og var SÅ imponert over at ALT det hadde fått plass i magen ;)

Jenny kom tre uker før termin, og var 2130gr og 44cm.

helt utrolig hvor forskjellig ungene vokser! Hermine var over 1kg mer enn Jenny ved fødsel, men er til gjengjeld sikkert 2kg mindre enn henne nå! :)

Simone var 3990g og 51 cm. Kom 5 dager over termin. Menstermin og ul termin stemte.

Fine mål da :)
Her også stemte menstermin og ul termin, men Emira var klar lenge før det :P hehe..

★Sender fra pipe-gjøken★

Joachim kom seks dager over termin og var 4090 g og 56 cm lang.

Arian kom 16 dager over termin og var 4425 g og 54,5 cm lang.

16 dager over termin:eek: må ha vært utrolig slitsomt!
Lange gutter du har fått å :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Fine mål da :)
Her også stemte menstermin og ul termin, men Emira var klar lenge før det :p hehe..

★Sender fra pipe-gjøken★
Stemte her også.
Og jeg har visst at jeg skulle gå over termindato begge gangene (begge er jo innenfor terminperioden), da damene i min familie har lange svangerskap (og store babyer :p).
Min mor gikk 14 dager over datoen alle fire gangene og ingen av oss søstrene har vært under 4 kg!

størrelsesmessig var hun akkurat gjennomsnittlig! :p :) Syntes selv hun var DIGER og var SÅ imponert over at ALT det hadde fått plass i magen ;)

Hehe ja det er ganske utrolig når man ser de! Kan lissom ikke forstå at de har hatt plass + morkake og fostervann å sånt..

★Sender fra pipe-gjøken★

Stemte her også.
Og jeg har visst at jeg skulle gå over termindato begge gangene (begge er jo innenfor terminperioden), da damene i min familie har lange svangerskap (og store babyer :p).
Min mor gikk 14 dager over datoen alle fire gangene og ingen av oss søstrene har vært under 4 kg!

Hehe må ha vært slitsomt å gå så lenge over! Jeg er allerede lei :P
Mora mi har føda alt fra 1 dag før termin, til 2 uker over:rolleyes: men vekt har vært ganske forskjellig.. jeg veide nesten 4 kg, og har vært den minste tror jeg :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Nei, bare noen få plagg som var store i størrelsen :D

Ja ikke så rart! Men jeg syntes det var vanskelig med størrelser når jeg skulle ha Emira, om jeg skulle ha mest av 50 eller 56.. men fikk fint brukt begge :) 56 var jo bare å brette opp i armer og bein

★Sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp