hvor store er ungene deres?

solstråla

Gift med forumet
altså, ikke alder, men høyde og vekt!
tuula mi er STOR for alderen, men vekts står i forhold til høyde, så jeg begynner å bli lei alle som må komentere det.

" hva er det du får til lunsj, da vennen?"
" å... får du ikke mat hjemme, du da! hihi...)
"så stor og du er, da! får du loff med sukker av mamma?" !!!

blir sprø! tenk om de fortsetter når hun blir eldre, hun kommer jo til å være størst i klassen i mange år! [&:]

ingen tenker på at faren er over 190 høy...

ps- hun var 10450 gram og 74 cm da hun var 6 mnd og 1 uke gammel..

He,he...det skal ikke være greit![;)]
Men som du sier,faren er 190 høy...Da er det jo logisk at ho er lang da!
Og med lengde kommer vekt.
Måtte lete fram helsekortet te tullemor her,ved 6 1/2mnd var ho 65cm og veide 7,5kg!
Så er jo litt forskjell...Men i forhold til vekta hennes,så må det jo da og sies at ho ikke var større enn 2380g da ho ble født!
Ikke bry deg med hva andre sier du...
Sikkert ei super herlig jente dere har!!![:D]

hehe... jeg synes tulla mi er perfekt, jeg!! hun har ikke engang bollemage, enda hun ikke krabber enda...
men hvor mye hun spiser styrer hun selvfølgelig selv!

fødselsmålene hennes var 52 cm og 4050, så hun har vært stor hele tiden..
og det er jo morro å sammenligne, for alle babyer er så forskjellige!
men irriterer meg at folk tror hun er feit bare fordi hun er stor.. de skulle sett henne uten klær!
huff... ble kvitt litt steam der... blid som en sol igjen!!

er det jeg reagerer på også, beta!
snakk om tidlig kroppsfiksering...[:'(]

babyene lærer seg ting i det tempoet som passer dem, tror ikke vekta har så mye å si... og tenk om dere slet med å få i han mat, DET tenker ikke folk på, at det kan ligge andre grunner bak.

helsestasjonen er obs på frøkna sin utvikling, kan faktisk være sykdom som gjør det... blir prøver etterhvert hvis hun ikke bremser snart! men tror ikke noe på at noe er galt...

Johanne var sist på kontroll da hun var nesten 11 mnd. og da var hun 75,5 cm og 10275 gram. Hun var 51 cm og 3715 gram da hun kom til, hun ligger bittelitt over gjennomsnittet men hun har da også fulgt sin egen kurve hele tiden. Helsesøster sa sist at jeg måtte passe på at hun ikke ble så mye mer tygre i forhold til lengde så det ikke gikk ut over utviklinga!?! Jeg syns tulla mi er akkurat passe, eller hva syns dere.

du sier noe der, toveli6, enkelte glemmer helt det der med gener...

samme for meg hva folk mener og sier om oss, men tenker på den stakars treåringen som først blir tatt for å være 5, og når missforståelsen blir oppklart, blir sett på med et medlidene blikk...
ikke bra for selvtillitten!

men, vi får bare gjøre henne så rygg på livet som mulig her hjemme, så går det nok bra![:)]

herre min hatt, skal vi liksom slanke ungene våre for at de skal gå tidlig nok, eller!! hihi...
tror ikke man skal høre på alt som blir sagt, nei!
og det med vekt og høyde.. akkuratt som voksne, så er det stor forskjell på hvor grovbygd babyene er, og da også hvor tunge de er..
tulla di er lettere enn mi, på 7 mnd, kan da ikke være for tung da!!!

Syntes tulla di er helt nydelig jeg Lilli!!![:D][:D]

Marius gutten til tante er PERFEKT!!!! Uansett!!![:D][:D]

vi lar ungene våre spise seg gode og mette på mat som er bra for dem, så får folk tro hva de vill.
vi som skjenner dem, ser jo at de har det helt topp! våre to nurk er jo direkte kvalifisert til finalen i verdens snilleste unge, beta, var det ikke så?!? hehe[:D][:D]

Det syntes jeg også!!!!

Hun er ikke engang født, og jeg har hvert på to ultralyder hvor de har klart å påpeke at hun er større enn normalt. Dem gir de stakkars barna ikke en sjanse engang!

Takk.

ORIGINAL: Beta

.. men hva er ikke mere normalt enn at en baby er GOD og lubben.. nei uff kjenner at dette provuserer meg altså[:@]

Er så enig med deg.

ja, kjærlighet er ingen mangelvare her i huset heller!
gubben og jeg pleier å "krangle" om hvem som skal leke og kose med jenta i helgene.. men denne helga er jeg gressenke, og jeg merker godt at vi pleier å være to! så tror jeg må kaste inn handkleet og legge meg tidlig,, gjesp.....

og beta, vi har jo åre forpliktelser, må skaffe englebarna lekekamerater!! [:D][:D]

nattinatt!

nei, men blir litt provosert av at fremmede tror de vet hva som er best for barnet mitt "Jeg tror hun får nok mat..hehe" og andre sånne kommentarer. Gammeldamene på kafeen bryr seg ikke om at man sitter ved bordet ved siden av og hører alt de sier.

Natti natt [:)]

Skulle ønske jeg turte å gjøre sånt, jeg er en sånn person som lett lar meg tråkke på, for så å klage til sambo eller andre som ikke var der. [:-]

det er jaggu bra unga er for små til å skjønne alt folk sier, ja!

er også av dem som blir fryktelig provosert men smiler, for så å ta det opp med samboer... - eller dere, da![;)]

er så godt å høre at andre også reagerer på dumme mennesker som ikke vet hva de snakker om..

Guttungen rett over gata her, veide seg i går og er 3 måneder gammel den 12 september. 62 cm og 6850 gram. Ingen av forldrene er store, han 177 og 165. Mens han er bare nydelig. Alle er forskjellig.

heisann,,
gutten min sier de også er stor, han var 53cm lang å 3578g da han ble født,,, han var veldig tynn å lang sa de på sykehuset,

i dag veier han 9700 å 72 cm lang,,,,7 snart 8 mnd,, stor gutt,,,

Min lille jente er snart 5 mnd., hun er 6.070 gr og 62,5 lang. Minste i sin barselgruppe, men var bare 2550 gr. og 45 cm da hun ble født.[:)]

Back
Topp