Hvor store er babyene nå?

4 mnd og 22 dager (takk preglifeappen).
På kontroll idag og veier nå 7590 kg og er 68 cm.
 
Nyfødt var hun ca 4,8 kg og 56 cm
5 mnd kontroll i dag ca 8,5 kg og 69,5 cm[emoji4]
 
Nyfødt - 2830gram og 46cm

4mnd og 12 dager - 5670gram høyde målte vi ikke men er over 60cm
 
Last edited:
Nyfødt: 48 cm og 3190

4 mnd og 9 dager[emoji7] 60,5 cm og 6,8 kg[emoji173]
 
Vi skal på 6mnd kontroll på mandag, men når han var 5 mnd var han 8900g og 70cm. Var 2323g og 46cm ved fødsel.
Ingen antydninger til prematuritet der... han har tatt igjen alle ungene i barselgruppa mi også (og et par av de fyller ett år nå) :)
 
Vi skal på 6mnd kontroll på mandag, men når han var 5 mnd var han 8900g og 70cm. Var 2323g og 46cm ved fødsel.
Ingen antydninger til prematuritet der... han har tatt igjen alle ungene i barselgruppa mi også (og et par av de fyller ett år nå) :)

Morsomt at hun her var dobbelt så tung og 10 cm lenger enn gutten din ved fødsel, og så hadde din mer enn tatt igjen min ved 5 måneder[emoji4] Er vel vanlig at de små vokser fort og de store ikke vokser fullt så fort, men fascinerende likevel! Jeg syns jo «lille» babyen min har vokst kjempemye, så kan jo bare tenke meg hvordan det er for deg da hihi[emoji3]
 
Morsomt at hun her var dobbelt så tung og 10 cm lenger enn gutten din ved fødsel, og så hadde din mer enn tatt igjen min ved 5 måneder[emoji4] Er vel vanlig at de små vokser fort og de store ikke vokser fullt så fort, men fascinerende likevel! Jeg syns jo «lille» babyen min har vokst kjempemye, så kan jo bare tenke meg hvordan det er for deg da hihi[emoji3]

Hehe :) ja, han er 3.mann i rekka og kom 6 uker før tiden. Mine andre termin-barn var begge 3500g og 51 cm ved fødsel. De var enda større enn han når de var 6mnd, men det er fint at han har vokst såpass mye :)
 
Min kom 2 uker før tida, og veide 2900 og var 51 cm. Gikk ned til 2600 mens vi var på sykehuset, så var en tynn og lang fyr. Men han har også vokst masse, og er større enn en del av de andre babyene i barselgruppa , hvor noen av de er eldre. Nesten 7,6 kg og 68 cm da vi var på kontroll på mandag. Han blir 5 mnd nå den 09.
 
Hehe :) ja, han er 3.mann i rekka og kom 6 uker før tiden. Mine andre termin-barn var begge 3500g og 51 cm ved fødsel. De var enda større enn han når de var 6mnd, men det er fint at han har vokst såpass mye :)

Ja da er det jo kjempeflott at han har vokst så masse[emoji3] Godt å slippe å bekymre seg for lav vekt osv. Hun her måtte tvinges ut en uke over tiden, trivdes tydeligvis veldig godt inni der hehe[emoji6]
 
Ja da er det jo kjempeflott at han har vokst så masse[emoji3] Godt å slippe å bekymre seg for lav vekt osv. Hun her måtte tvinges ut en uke over tiden, trivdes tydeligvis veldig godt inni der hehe[emoji6]

Hehe :) så bra! Her var det blodig fostervann og svart, kort navlesnor. Legene sa at kroppen ordner opp så han ville nok sannsynligvis ikke hatt det så bra de siste ukene i magen uansett. Men jeg var på ul uka før fødsel (uke 33) og det var ikke noe som tydet på at han ikke hadde det bra da. Ikke trodde de at jeg hadde rier heller helt til vannet plutselig gikk....
 
Hehe :) så bra! Her var det blodig fostervann og svart, kort navlesnor. Legene sa at kroppen ordner opp så han ville nok sannsynligvis ikke hatt det så bra de siste ukene i magen uansett. Men jeg var på ul uka før fødsel (uke 33) og det var ikke noe som tydet på at han ikke hadde det bra da. Ikke trodde de at jeg hadde rier heller helt til vannet plutselig gikk....

Huffda, det hørtes ikke bra ut, og så rart at alt så bra ut rett før! Enda godt han kom når han kom da[emoji4] Her ble jeg satt i gang en uke over pga ul på termin viste at hun var stor, og så ble det hastekeisersnitt da fødselen stoppet opp etter 15 timer med rier og hun også bæsjet i fostervannet. Det var heldigvis udramatisk, de var føre var siden de visste hun var stor, så alt gikk fint med oss begge[emoji4] Føltes jo litt trist å ikke få oppleve vanlig fødsel når jeg hadde holdt på så lenge med rier osv, men når hun faktisk var så stor som hun var var det litt greit å ikke måtte prøve å presse henne ut også[emoji6]
Spent på størrelsen på neste baby hvis vi skulle være så heldige å få til en til etterhvert!
 
Herremin så store babyer dere alle har! :woot:
 
Herremin så store babyer dere alle har! :woot:
Sier det sanme! Min er eldst i barselgruppa og minst [emoji28] han var 2505 g og 47 cm ved fødsel, og 6400 g og 60.5 cm for 3 uker siden. Skal på 5 mnd kontroll i morgen så blir spennende å se hvor stor han er nå :)
 
Back
Topp