Hvor store er babyene nå?

Frøkna her er 8 uker idag[emoji7][emoji7]Veide 4665 på 6 ukers kontrollen så hun nærmer seg vel kanskje 5 kg snart[emoji4] Bruker fortsatt str 50 i bukser og noen bodyer, men det begynner å passe sånn akkurat de klærne nå så tenker vi må over på 56 i løpet av de neste ukene[emoji7][emoji169]
 
Junior er 8,5 uker. Vet ikke hva han veier nå, men får muligens veid han når ammeveileder kommer innom. Han var 5104 på 6-ukerskontroll. Lengden måles jo ikke da, men jeg sjekket sånn ca med et målebånd hjemme, og han var rundt 60cm i forrige uke :eek:
50 har jeg pakket ned, og nå ryker mye i str 56 også. Det meste vi har i 62 kan brukes, noe litt stort enda, men merker også forskjell fra butikk til butikk. H&M-klær er mindre enn feks. Polarn&Pyret.
 
Straks 11 uker! :eek: Var 5,2 kg for to uker siden. Ble målt til 59,5 cm ved 8 uker. Neste kontroll er 12-uker, spent på hvor lang hun er da :)
 
Lille her var hele 5550g ved 6-ukers kontrollen. Nå er hun 10 uker. Er godt inne i str 62 i alle klær her, har faktisk en ulldress i 68 også [emoji33]
Men som veivalsa sier, det er veldig stor forskjell på størrelsene. Noen av klærne er nesten for små allerede i str 62, mens andre i samme str er alt for stor..
 
Lille er nå 9 uker, sist gang vi målte var på 6ukerskontroll :) var da 4040gram og 52cm
Aner ikke hvor mye han veier nå men lagt på sett litt mer, men strekt seg mye!
Pakket bort str 50 sist uke så er godt inn i 56 pga lengden :) vært nede i str.44
 
Frøkna ble åtte uker på lørdag og veide 5090 på 6-ukerskontrollen :)
 
Ni uker og drøyt 5,5 kg. 59 cm forrige fredag. Så han kan fremdeles bruke 56, men de klærne begynner å bli snaue. 62 passer stort sett veldig bra.
 
Hun var 5,5 kg og 58 cm ved 2 mnd kontrollen. Skal ikke tilbake før 4 mnd. 10 uker nå [emoji854] går litt for fort det her....
 
Gutten vår veier 4,2 kg nå (er 7 uker). Vet ikke akkurat hvor lang han har blitt, men virket som om han plutselig, nesten over natten strakk seg kjempemasse, som en bønnestengel ;) Tror han nærmer seg 60 cm. Synes han vokser alt for fort! La bort noen av de første klærne hans forrige uke, samme uke kjøpte vi også bleiestørrelse 2 for første gang.
 
Last edited:
Var på sekskukerskontroll i dag! Veier 5030 gram, 57,5 cm lang. Hun har gått opp ett kilo siden fødsel og 6,5 cm.

Vi bruker 56, og har gjort det i to uker nå - men jeg merker at de begynner å bli litt korte. Spesielt klær fra HM synes jeg er små i strl 56. Bestilte nettopp en haug med bodyer i 60 fra hm. 56 fra Newbie har vi litt å gå på enda.
 
10 uker og veier 5,2kilo. Bruker 58 i klær men ser at vi snart må pakke det vekk og starte med 60. Hun bruker 50/52 i bukser. Bruker Pampers nr2.
 
3 mnd på mandag og skal på kontroll onsdag. Ikke vært på kontroll siden 6ukers, så aner ikke hvor stor hun er [emoji15]
 
på 3mndr kontroll forige uke var hun 5870g og 61,5cm [emoji4]
 
0+0 uker: 2900g og 47cm
6+6 uker: 4350g
13+5 uker: 6400g og 61cm
[emoji7]
 
Back
Topp