Hvor store er babyene nå?

Den ene ungen i barselgruppa hadde har feber i 3 dager og gått ned 1 kg. Det synes jeg var mye på en baby..
 
Den ene ungen i barselgruppa hadde har feber i 3 dager og gått ned 1 kg. Det synes jeg var mye på en baby..
Ja, det var veldig mye! Hvor mye veide ungen før den ble syk da?
 
Ja, det var veldig mye! Hvor mye veide ungen før den ble syk da?

9.3 kg eller noe sånn..
Dette er som å banne i kirka, men jeg synes de ammebarna i barselgruppa mi er syke hele tida. Den ene ungen hadde omgangsyken parallelt med den som hadde tre dagers feber.
 
9.3 kg eller noe sånn..
Dette er som å banne i kirka, men jeg synes de ammebarna i barselgruppa mi er syke hele tida. Den ene ungen hadde omgangsyken parallelt med den som hadde tre dagers feber.
Mener du at amming og sykdom har en sammenheng? Heller tvilsomt.
Men når man har fullammet og trapper ned ammingen, så er det vanlig at barna blir syke fordi immunforsvaret de har fått gjennom morsmelka forsvinner.
 
Mener du at amming og sykdom har en sammenheng? Heller tvilsomt.
Men når man har fullammet og trapper ned ammingen, så er det vanlig at barna blir syke fordi immunforsvaret de har fått gjennom morsmelka forsvinner.
Tviler på på det har noen sammenheng, men de har generelt vært mye mer syk enn de to barna som ikke har blitt fullammet. Helt sikkert tilfeldig, men man legger merke til det :)
 
Tviler på på det har noen sammenheng, men de har generelt vært mye mer syk enn de to barna som ikke har blitt fullammet. Helt sikkert tilfeldig, men man legger merke til det :)
Har de eldre søsken? Jeg tror det er merkbar forskjell på sykdom hos barn som har søsken i bhg. eller ikke. Lillebror har vært mye mer syk enn hva storebror var selv om han ble ammet lengre også. Virker som om han tar til seg alt av sykdom bare vi er innom for å hente eller levere, for er slettes alltid at storebror har vært syk.

Tror også det er stor forskjell på immunforsvar og er styggt redd for at lillebror har arvet mannens ikke eksisterende immunforsvar. Storebror har heldigvis mitt og blir sjelden syk.
 
Har de eldre søsken? Jeg tror det er merkbar forskjell på sykdom hos barn som har søsken i bhg. eller ikke. Lillebror har vært mye mer syk enn hva storebror var selv om han ble ammet lengre også. Virker som om han tar til seg alt av sykdom bare vi er innom for å hente eller levere, for er slettes alltid at storebror har vært syk.

Tror også det er stor forskjell på immunforsvar og er styggt redd for at lillebror har arvet mannens ikke eksisterende immunforsvar. Storebror har heldigvis mitt og blir sjelden syk.

Nei :)
 
Var innom helsestasjonen for å utsette 9 månederskontrollen, så da veide jeg like greit.
7,4 kg, gått opp littegrann da:)
 
9 mnd kontroll i dag: 10320 gram og 74,5 cm.
 
Ikke vanlig 8mnd kontroll, vi så film om førstehjelp med barselgruppa.
Hmm. Hvilket oppsett har dere på kontrollene?

Jeg har som Ninajinta, 6, 9 og 12. Vi har ingenting utenom da. Film om førstehjelp hørtes jo ikke dumt ut. Var det noen fra helsestasjonen med da som kommenterte i tillegg og?
 
Hmm. Hvilket oppsett har dere på kontrollene?

Jeg har som Ninajinta, 6, 9 og 12. Vi har ingenting utenom da. Film om førstehjelp hørtes jo ikke dumt ut. Var det noen fra helsestasjonen med da som kommenterte i tillegg og?

Har 6mnd, 8mnd (gruppe), 10mnd (gruppe) og 12mnd. Helsesøster var der ja:)
 
Har 6mnd, 8mnd (gruppe), 10mnd (gruppe) og 12mnd. Helsesøster var der ja:)
Så treffes en gang mer, men mindre individuell oppfølging. Litt usikker på hva jeg hadde foretrukket. Jeg synes det har vært så lite på helsestasjonen nå enn i forhold til med førstemann. Men såvidt jeg har skjønt her inne så er det tydeligvis forskjellig hvordan helsestasjonen legger det opp.
Er det lett å få ekstra samtale hvis du føler du vil ha det?
 
Her er det 6, 9 og 12 måneder. Men jeg var inne da hun var både 7 og 8 måneder fordi jeg synes hun har spist så lite. Ikke at det egentlig har hjulpet meg noe.
Nå har jeg utsatt 9 månederskontrollen til hun er 10 måneder
 
Som M+A skriver du får time ekstra time om du ønsker det her. Personlig har jeg ikke hatt noe behov for de oppsatte timene en gang. Er bare vekten og lengda jeg synes er interessant. I går sendte jeg mannen med han og helsesøstra hadde vært overlykkelig over at det kom en pappa;)
 
Back
Topp