Hvor store er babyene blitt!?

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Herlighet, tiden flyr! Dere som har vært på 6-ukerskontroll, hvor store var babyene blitt? Mi tulle var blitt 4580gram og 57 cm lang;) Var 3350 v fødselen, så hun har gått opp bra. Fikk godkjent legekontrollen også, alt var som det skulle - veldig takknemlig for det;) Har erfart at det ikke er noen selvfølge bestandig, ikke egne barn men i familien - så da blir man jo litt mer nervøs for aty det skal være noe - men det går som regel godt:)

Var på 6 ukers kontroll i dag, alt bra men min sønn er en plugg! Han vr 55 cm og 3980 gram da han ble født, og nå er han 5930 gram. Fikk litt sjokk MEN bedre slik enn at de ikke legger på seg tenker jeg...

Snuppa har spist godt!

Ved fødsel            6 ukers kontroll
    48 cm                    54 cm
2620 gram             4740 gram

Helt utrolig at de vokser så fort! Fant strikketøflene hun fikk av de ansatte på nyfødtavdelinga i helga, å de er jo sååå smååå...

Ved fødsel var han 50 cm og 3450g og ved 6 ukerskontrollen var han 57 cm og 5500g. Han er en liten matmons han gutten min! Tipper han er over 6kg nå når vi skal på to måneders kontroll på mandag ;-) 

Var 3215 g og 50 cm ved fødsel. På 6 ukers kontroll var han blitt 56 cm og 4730 g. Det er nesten to uker siden, så han er nok godt over 5 kg nå. De vokser fort disse små. Legen var også veldig godt fornøyd, og da er mamma fornøyd.

Jenta mi passerte ni uker på søndag og veier pr. i dag 5,5 kilo :)

Kom nettopp fra veiing og barselgruppe nå.

Lille Mie var 3030 gram når hun ble født for 5 uker og 3 dager siden. I dag var hun blitt 4000g akkurat.. Synes hun er blitt såå stor!

50 cm og 3732 gr ved fødsel, forrige uke ved 6 ukers kontrollen var hun 55 cm og 4808 gr :) go jenta mi! 

på 6 ukers kontrollen så var han 5815 g og 58 cm. 4030 g og 52 cm ved fødselen.

Dere slår ikke kjekkasen min. Han veier 7,2 kg og er 8 uker! En monsterbaby :) fikk ikke målt lengde, men regner med han er ca 60cm. Han lå over den øverste streken på den kurven deres, men i følge helsesøster er det ok så lenge han kun får morsmelk. Men hjelp, storesøster veide vel det samme når hun var ca 5 mnd. Tror har flytende melange eller seterrømme i puppene eller noe, haha :)

Gutten min var 48 cm og 3650g ved fødsel.På 6ukers kontroll var han 56 cm og 5150g.

Lizarella skrev:
Dere slår ikke kjekkasen min. Han veier 7,2 kg og er 8 uker! En monsterbaby :) fikk ikke målt lengde, men regner med han er ca 60cm. Han lå over den øverste streken på den kurven deres, men i følge helsesøster er det ok så lenge han kun får morsmelk. Men hjelp, storesøster veide vel det samme når hun var ca 5 mnd. Tror har flytende melange eller seterrømme i puppene eller noe, haha :)

Oioi! Hehe! Det var en god klump :D Skal ha "litt" ekstra. Han er sikkert kjempegrom!

Endelig kan jeg svare :p
Var på 6ukers i dag.

Ved fødsel var hun 3650g og 51cm.
Hun var i dag 4780g og 55,5cm.

Legen var veldig fornøyd med alt :)
Hun ligger akkurat på den tykke røde streken, helt på gjennomsnittet :p

Lizarella skrev:

Hi hi, nei slår ikke den. Men min førstefødte veide 9 kg da han var tre måneder. Rene michelinmannen;) Han veide 12 kg da han var seks måneder, 13 kg da han var ett år, og nå er han 20 mnd og veier 12 kg. Altså like mye som for et år siden, og gått ned en kg siden i sommer. Han fikk også bare morsmelk, så da gjør det ikke noe. Og han er jo tynn igjen nå.

På seks-ukers kontrollen nå var min llle ca 5500 g (3656 ved fødsel) og 58 cm (53 ved fødsel). Er to uker siden, så sikkert over 6 kg nå. Begynner å bli kjukk han også. Meeeeen, det er så tungt å drasse på det bilsetet med en tolv kg bebis oppi. For ikke å snakke om alle de kule buksene som er for trange i livet (ja, jeg mener baggy bukser). Så vil ikke at han også skal bli kjukk...

Ved fødsel var han 3880 g. På 6-ukers 4290g. Ikke så veldig mye, men har hatt problemer med ammingen så er fornøyd med 410g ;-) siste uken +190 g, så nå er vi i gang!

I dag er min baby 6 uker og vi har vært på 6-ukers kontroll.

Hun var 3430 gram da hun ble født, og 50 cm. Nå er hun 4625 gram og 56 cm.
Helt utrolig så fort de vokser!!

Back
Topp