Hvor stor vektoppgang fra 12 til 15 mnd?

Vipsis

Gift med forumet
Her hadde lille gått opp kun 250 g de siste 3 mnd..

HS mente det kunne ha med aktivitetsnivået og bhg start å gjøre, og at det ikk evar noe å bekymre seg for enda. Fikk litt tips til å fete opp maten hans, og så håpe det bedrer seg.. 
Han har liksom alltid vert slank, så ikke mye å gå på heller! :(
 
Min lille var ikke gått ned 100 gr fra 12 mnd til 13,5 mnd. Hs mente dette hadde med barnehagestart å gjøre. Skal på 15 mnd kontroll imorgen. Oppdaterer etter det.

Sånn då kommer oppdatering etter 15 mnder-kontroll: Lille var gått opp 500, altså 400 gr opp fra 12 mnd til 15 mnd.
 
Marius gikk opp ca 500gr den perioden, men fra 10-12 mnd gikk han ned ca 200gr. Vekten går litt opp og ned i perioder utfra aktivitetsnivå og sykdom. Tror ikke du trenger å bekymre deg :-)
 
gikk opp ca 500gram men er blit atskillig slankere!
 
Opp noen få hundre men husker ikke eksakt.. Det er helt vanlig at de stabiliserer seg i vekt nå.. De skal jo ikke fortsette å legge på seg like mye lenger som første året.. De strekker seg og er aktive og går fra små lubne babyer til små gutter og jenter.. :) 

Hentet fra tidsskriftet.no:
Til sammenligning så er gjennomsnittsvekt på en gutt:
1 år: ca 10,2
2 år ca 12,6 kg
3 år ca 15 kg
Jente:
1 år: ca 9,5
2 år: ca 12,4
3 år: ca 15

Så min kjekkas som er ca 12 kg nå kommer nok til å stagnere ei stund og heller strekke seg, og satser på at han er rundt gjennomsnittet når han er 3.. :)
Syns ikke det var noe å måtte fete opp maten for jeg.. ;)
 
Her veier jenta vår no 11,8 kg (va på 15 mnd kntr i dag). Så nesten opp 2 kg siden 1 års kontrollen. Men hun e veldig lang da, lang og slank ;)
 
Erlend hadde bare gått opp 170 gram.
Har hatt en periode hvor han nesten ikke har villet spise, og han har også vært syk, men nå går det heldigvis bedre.
 
Odin var 9,5 kg på 1 årkontrollen og 9,8 på 15 mnd kontrollen .. så opp ca 300 gr på 3 mnd..
 
poden gikk vel opp knappe 100 g fra 1 års kontrollen t 15 mnd kontrollen, har hatt en meget aktiv gutt me god appetitt heile veien, han e vel bortimot 10 kg nå :)
 
Back
Topp