Hvor stor var babyen?

fagerlund

Betatt av forumet
Var på kotroll på sykehuset idag pga lite liv. Babyen hadde det helt fint å var veldig aktiv. Meen fikk beskjed om at hun er 13% større enn gjennomsnittet.. hun har liggi på normalen hele veien, termin om 2 dager:) fler som har hatt en stor baby? Kan det være noe fare med det?

Det er jo ikke så stort da, 13% mer er jo bare rundt 3,9-4kg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke alltid de vekstestimeringene stemmer heller ;) jeg fikk beskjed om at ungen kom til å bli 3,9-4,1 kilo, ut kom en pjokk på 3285 ;)

Fikk beskjed om 10%+ og 3 kg i uke 36. Født uke 37 og 2,5 kg. Så ville ikke tenkt så mye på det. Uansett får du en veldig gjennomsnittsbaby da :)

Fikk vite at min gutt ville være over 4 kg når han ble født.
Ut kom han og veide 3760. (Men de hadde rett på lengden da, som de sa va 51 cm)

De lar deg ikke føde normalt dersom babien er for stor, og de har jo sjekket str nå;)

Sofie var 4530 gram og 54 cm.

Min første var ca -25% ved termin, og var 33 1gr når han ble født 16 dager etter termin.

Min andre var målt til +20% ved termin og var 4535 gr når han ble født 12 dager over termin

Min første og andre ble estimert, men det er stor forskjell på hvem som estimerer vekten.
Min opplevelse er at de som er fostermedesinere og virkelig kan dette har rett. Her sa de at eldste ville være 3600 og 50 cm, ut kom en gutt på 3600 og 50 lang :)
Minste ble estimert av en jordmor og hun sa han ville være 2900 sa ikke lengden, men ut kom en gutt som var bare noen gram i fra 4 kilo :p

Rundt 4 kg sa hun men godt å høre at det ikke er så stort:P

Eg var på vekst kontroll med ul i uke 37 og fikk vite at han kom til å vær over 4 kg ved termin. Eg fødte 12 dager over termin og han var 3600. Så tror du kan ta målingene med en liten klype salt :p kan jo godt hende det stemmer med noen. Men mine målinger var helt på jordet. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt "omvendt" her...Fikk høre dagen før han ble født, at han var ca 3,5 kg...

...vel, ut kom en plugg på 4550!!! (kanskje like greit at jeg ikke visste det :p ) :):Heartred

Back
Topp