Hvor stor sykkel har barna?

Mikke

Glad i forumet
Storebror har en sykkel på 16" og vi har ikke kjøpt ny til han fordi han ikke ville sykle uten støttehjul. Han måtte jo nesten lære det før vi kjøpte neste for den får man jo ikke med støttehjul (eller kanskje det går, men jeg ville jo at han skulle lære først da)

Men nå har han jo lært og når han først syklet alene går det jo så det suser, men han er jo virkelig for lang for den. Flere av barna runt her har fått nye sykler og de er kortere enn han og jeg ser de sitter mye bedre...

Jeg bare lurer på om vi kanskje bør titte på en ny sykkel til han, og gi lillebror denne kanskje...
 
Her har guttungen en 16". Men har ikke spesielt interesse for å sykle, og kan ikke sykle uten støttehjul. Så vi kjøper nok ikke ny før neste år
 
han har 16", men er som hos derre,sykkelen er egentlig for litten.
Vi har snakket en del om vi skulle kjøpe ny sykkel nå eller vente. Her kanjse 1.5mnd til som en kan bruke sykkel, vanligvis når vi er i slutten av august begynelsen av sept så har det begynt å bli frost netter
Så tror vi drøyer til neste år,men ska ikke si sikkert
Vi kan i hvertfall ikkes tille noe mer på sette siden det er alt på max
 
Vi har kjøpt ny sykkel nå. Og jeg har ikke angret i det hele tatt på det. Han sykler sååå mye bedre og det går så det suser i nabolaget. Og 6 åringene her har plutselig fått lov til litt mer og nå har jeg plutselig huset fullt av unger og så er det tomt.. For de sykler mellom hverandre hele dagen.

Og balansen er absolutt ikke noe problem. På den 16" sykkelen kunne han ikke strekke ut bena helt når han trådde så han klarte nok ikke å få rett balanse og fart på den heller. Den er jo bare anbefalt til max 117cm sa de i butikken..
 
så gøy
Kansje vi og burde bytte sykkel og da, for guttunen her er jo langt mer en 117cm
 
her har hun den som er hakket større(5-8 år) med 6 gir, fikk den da hun ble 5 år i fjor.hun har syklet mye og det går kjempebra gikk veldig fint i fjor også
 
Guttungen her har nettopp fått sin første tohjulssykkel. Han har aldri vore interessert i å sykle og har blitt meir eller mindre hysterisk så snart vi har nevnt det. Han er 119 cm høg, fyller 6 i september, så vi valgte å kjøpe 20", som skulle passe frå ca 5 til 8 år. Minuset er at det ikkje var mulig å feste støttehjul pga gir. Så når det er så vidt at ungen når ned til bakken, nektar han nesten å så mykje som prøve.

Eg lærte jo å sykle utan støttehjul, så det er jo mulig, alle gjorde det jo før. Det krever nødvendigvis litt meir av foreldra, som må finne seg i å gå bak og holde sykkelen til ungen får sving på sakene. Det gjer oss ingen ting å holde på sånn, men guten nektar. Har prøvd den flett nye sykkelen sin kanskje fire gongar sidan vi kjøpte den for ein månad sidan.

No skal det seiast at han ser dårleg og dei siste månadene har han berre sett på eitt auge pga behandling, så dybdesyn og avstands- og romfølelse er nødvendigvis ganske på trynet no. Vi velgar å ikkje pushe han til å prøve. Vi spør, og vil han ikkje så droppar vi det. Kanskje alt går litt lettare til våren. Då har han vokst litt og når bedre ned, samt at han ikkje lenger er under behandling så han kan bruke begge augene.
 
Back
Topp