hvor stor leilighet/hus har dere?

*ceccemor*

Gift med forumet
og er det for lite,for stort eller passe?
er dere mange i husstanden?

grunnen til at jeg spør er fordi vi har akkurat flyttet...endelig fått kjøpt oss et hus som vi er fornøyde med...
det er 140 kvm,med boder,vaskerom osv er det 170kvm , med garasjen er det 190kvm... jeg synes dette er veldig passe str...

vi flyttet fra en 70kvm leilighet -så nå føler jeg at vi har MASSE plass[8D] 

men jeg fikk et spm her en dag hvor hun lurte på om hvordan vi klarer oss på så liten plass? og hvorfor vi ikke kjøpte noe større når vi først skulle flytte?

ble helt paff jeg... for jeg synes vi har god plass[:D] vi er 4 stk her hjemme...begge jentene hr vært sitt rom + at vi har kontor/gjesterom...
og da jeg bodde hjemme (jeg er enebarn) så bodde vi 3 stk på 115kvm - aldri synes at vi har hatt det trangt[&:]

er det sååå vanlig å ha hus på over 200 kvm +????

hmmmm[8|]

jeg er kjempe fornøyd med huset vårt,så her blir vi boende,uansett hva folk tenker...ville bare høre deres tanker rundt dette med hus og plass[:)][:D]

Vi har ett 100kvm hus.. Synes det er perfekt str for oss.. Hva jeg mener etter evt barn, det vet jeg ikke[8D]

Hehe såpass ja!

Syns det hørres ut som dere har godt med plass jeg[:)]

Vi er 5 stk, snart 6 stk. Bor i et hus på rett under 300 kvm, har garasje i huset som er på tror det var 110kvm, så tilsamenn har va ca 400 kvm da[&:]

Ikke fornøyd med det jeg, kunne godt tenkt meg og halvert plassen her, alt for masse og ta seg av[:'(]

vi er 2 voksne og 3 barn (snart 4) og vi bor i leilighet på 100kvm. Har 4 soverom, stue, kjøkken, bad, toalett og vaskerom.
Er god plass synes jeg. men vi flyttet hit i sommer, og da flyttet vi fra 75kvm, og det var litt lite til 5stykk. men vi leier bare.

Bor i terasseblokk ,94kvm, 4 roms, vi er 4 stk, det går greit her, men skulle hatt en bod , men vi leter etter hus da.. så litt større vil vi ha det.

Vi har 100 kvd. i overetasjen, og 100 nede, men det blir omtrent ikke brukt siden vi ikke har pusset opp enda [:D].
Litt små rom til ungene, med de bruker de jo nesten ikke allikevel.. Mindre å holde orden på ihvertfall [8D]

Vi er straks igang med oppussing nede, da blir det et bad til og en stor kjellerstue som skal bli en plass
hvor ungene kan ha med venner etc.[:D] 

vi bygger et hus på 250 kvm.
vår gamle leilighet var 52 kvm... så vi er ikke vant til god plass[8D]

Vi har hus på 123 m2. Synes egentlig det er passe nå som vi har 1 barn, men siden det bare er 3 soverom her kunne jeg tenkt meg noe større når vi evt får 1 barn til[;)]

Bor i 90 kvm leilighet. Har 2 boder i kjelleren og tørkeloft utenom. Vi blir ikke boende her for evig nei, det blir for trangt. Kanskje vi flytter neste år? Vi stresser ikke, men gleder meg til å komme meg i et hus ja. 

Vi er to voksne og en liten.

Huset (enebolig) er nesten 200 kvadratmeter fordelt over 2 etasjer.
Med hage og garasje har vi 813 kvadratmeter[:)]
For oss er det helt perfekt. 4 soverom, vaskerom, matbod, kjøle, kjøkken, stue, bad, gjestetoalett og hobbyrom[;)]

Jeg og Junior (som bor hos meg 60%) har 75 kvm til sammen og det er veldig passe til oss. [:)]
Hadde jeg vært laget av penger hadde de 75 kvadratmeterne vært nærmere sentrum, og kanskje ynglet på seg littegrann større soverom og et ekstra arbeidsrom for PC og håndarbeid - men alt i alt er jeg kjempefornøyd! [:D]

Flyttet fra leieleilighet på samme størrelse, men med annen planløsning - savner litt de romslige soverommene derfra. [;)]
Ellers aldri hatt så god plass siden jeg flyttet hjemmefra, da vokste jeg opp i hus på litt over 200 kvm - men det var inkludert vaske- og oppbevaringsplass i kjelleren, så ca. 150 kvm rent boareale.

Bor i leilighet på 72kvm. Hadde det vært bedre romløsning hadde det vært helt passe, men syns det er småtrangt nå.

Vi har 180 kvm hus, fordelt på 3 etg. Er fornøyd som vi har det, bortsett fra at vi kunne tenkt oss å byttet ut ett soverom å ett bad, å heller hatt større stue å kjøkken[;)] Vi har pr i dag 3 bad og 5 soverom.

Vi er tre voksne,ett barn og en hund ,og har hus med boareal på 148 km. Mer enn stort nok for oss i alle fall! Så er det boder og garasje og slik i tillegg da. Større hus ville jeg i alle fall ikke hatt ,men skulle ønske det var mindre trapper her....

Før hadde vi en stor enebolig på 277 kvm. Altfor stort!!![&:]

Nå leier vi leilighet mens vi byger hus. leiligheten er ca 90 kvm. Fungerer bra når mannen er på sjøen, men blir trangt når vi bor 4 stk her. Er dessuten bare 2 soverom, og bittelite bad og kjøkken.

Huset vi bygger blir i overkant av 180 kvm, pluss dobbel garasje.
Vil tro at det er en fin str. for oss. Har lagt vekt på god str. på soverommene, et ekstra rom som hobby/gjesterom, og stort kjøkken.

Vi har et gammelt hus på 92,5 kvm. Litt for lite, men vi klarer oss.
MEN, vi skal bygge oss hus nå da, og det blir vel på godt over 250 kvm (inklusive garasja, ja!). Gleeder meg til og få mere plass!

er ikke sikker på mål, men over 200 kvm. Vi er 5 stk. Kjellerstuen ble til soverom for eldste, men jeg har med tiden lyst å bruke av vaskerommet, og lage til to soverom der nede. Vi har god plass, men kunne jo alltid tenkt oss mer. Har en gang som er alt for stor f.eks, så kunne tenke meg å flytte litt av den plassen til badet som er alt for lite[8D]

Hadde jeg skullet bygge nytt, hadde jeg ikke valgt ett hus som er mindre enn 250 kvm. Jeg liker å ha god plass[:D]

leier leilighet nå, på 80 kvm! og det er litt trangt, synst eg! går liksom opp i hverandre heletiden[8D] 

Men vi holder på å bygge hus. det huset er på 160 kvm....har ikkje kjeller da! Og det er akkurat passe, synst vi[:)] alle får hver sitt soverom, 1 hovudbad og gjeste bad, stoor stue, og egen inngang til vaskerom/tørkerom![:)] så ja, vi får alt vi trenger på den plassen! Og eg er mer enn fornøgd med det[:)] 

Tenk å ha 300 kvm, og alt skal vaskes. det  kunne eg ikkje tenkt meg, med mindre eg hadde hatt vaske hjelp[:)] 

Back
Topp