Hvor stor har magen deres blitt?

Lykke_er_2juma

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Okay.. Jeg er altså 13+4. Og magen min har vokst ganske mye allerede, som dere kan se på bildene. Men så vidt jeg vet har vel ikke livmora kommer så veldig mye opp enda. Den ligger fortsatt langt der nede. Hvordor er magen min blitt så stor allerede da? Hva er det som gjør det?
Hilsen uvitende 1.gangs gravid.

20161214_222551.jpg20161214_222517.jpg
 
Teorien min er at på grunn av en voksende livmor så presses tarmene oppover , og når man får luft i magen så vises det mye mer. Hører mange sier luftmagen forsvinner litt etterhvert :) Det hjelper heller ikke at mat bruker dobbelt så lang tid på å passere systemet.
 
Tenkte også at det kan være luft [emoji4] Her ser magen spesielt stor ut på kvelden, typ 4-5 mnd på vei.! [emoji85]
 
Jeg så meget gravid ut veldig kort tid etter jeg fant ut av det. På kontroll forrige uke hadde jeg sf-mål på 15 cm som i følge legen var en del uten at han var bekymret for det. Røslig mor- røslig livmor! Haha! Men da tenker jeg jo og at det blir naturlig at resten av magen blir større. Myyye luft og dårlig med muskler som holder inn magen.
 
Veldig vanlig med mye luft i magen så tidlig. Er 13+0 selv og har fortsatt mye luft. Er omtrent like stor nå som da jeg var 25 uker på vei med førstemann, men ja, selv om jeg kan kjenne livmoren flere cm over skambenet, har den fortsatt ikke begynt å lage babymage. [emoji4] Men jeg merker at magen min har forandret seg, som om livmoren har dyttet noe annet opp som tar litt plass.
 
Veldig vanlig med mye luft i magen så tidlig. Er 13+0 selv og har fortsatt mye luft. Er omtrent like stor nå som da jeg var 25 uker på vei med førstemann, men ja, selv om jeg kan kjenne livmoren flere cm over skambenet, har den fortsatt ikke begynt å lage babymage. [emoji4] Men jeg merker at magen min har forandret seg, som om livmoren har dyttet noe annet opp som tar litt plass.

Jeg aner ikke hvor langt opp livmora mi har kommet eller om jeg kan kjenne den. Vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter.

Men blir vel mer tydelig etteehvert :)
 
Jeg aner ikke hvor langt opp livmora mi har kommet eller om jeg kan kjenne den. Vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter.

Men blir vel mer tydelig etteehvert :)
Jeg kan kjenne min ca 5-6 cm under navlen, men er andregangs. [emoji4] Legg deg på ryggen og press fingrene inn i magen rett over skambeinet, så flytter du dem oppover til du kjenner en litt avrundet "kant". Litt vanskelig å beskrive egentlig, og ikke så lett å kjenne når man ikke vet hva man leter etter. [emoji12] Mye lettere å kjenne den ved kynnere eller rett etter orgasme, da blir den gjerne steinhard.
 
Jeg var hos jordmor på mandag og var da 15+5. Da var livmora ved navlen. :) Andregangs.
Magen viser her også, men ser helst bare tjukk ut..
 
Tredjegangs og livmoren min er rett ved navlen 13+5. Har en liten babykul :) Ikke luftplager nå.

Edit: ops! Jeg er visst 14+5 :angelic:
Gravidtåke?
Nei. 14+6 .. hvilken dag er det :oops:
 
Last edited:
Jeg fikk høre fra jordmor at det er pga tarmene som presses oppover og utover. Skambeinet ligger jo ganske langt nede og livmoren kommer ikke over der før uke 12. Så dersom man har stor mage tidlig er det rett og slett tarmene og ikke livmoren. Jeg er i uke 14+1 i dag og i følge jordmor er livmoren litt over skambeinet nå, men fra nå av vokser det mye visstnok :) så spennende fremover nå :D
 
Oi. Det var tidlig? Jeg fikk høre den ikke kom til navlen før uke 20 :eek: har du barn fra før?

Jeg kan kjenne livmoren med hånda på morgenen når jeg ligger på ryggen og kanten er bare noen få, kanskje 5cm under navlen. Jeg er 13+3 og tredjegangs. Så tror jeg det varierer og er individuelt.
 
Jeg kan kjenne livmoren med hånda på morgenen når jeg ligger på ryggen og kanten er bare noen få, kanskje 5cm under navlen. Jeg er 13+3 og tredjegangs. Så tror jeg det varierer og er individuelt.
Ja. Helt sikkert :) og har vel noe med at livmoren utvider seg raskere når den er strekt før?
 
Oi. Det var tidlig? Jeg fikk høre den ikke kom til navlen før uke 20 :eek: har du barn fra før?
Ja, står andregangs :p
I følge det gamle helsekortet mitt (som nå er utdatert, de fleste får større unger nå enn før, så sf målene er justert høyere opp) så er jeg innforbi den "tidligere normalen".
I uke 20 er den i følge gammelt helsekort opp til 20 cm.. :)
 
Ja, står andregangs :p
I følge det gamle helsekortet mitt (som nå er utdatert, de fleste får større unger nå enn før, så sf målene er justert høyere opp) så er jeg innforbi den "tidligere normalen".
I uke 20 er den i følge gammelt helsekort opp til 20 cm.. :)
 
Jeg skjønner bare ikke hvordan man kjenner det hva skal jeg kjenne etter. Hvilken kant. Hvordan kjenner jeg at det er en kat. Altså. Jeg vet jo ikke hva jeg skal lete etter. Kanskje det ikke har vokst så voldsomt hos meg enda bortsett fra at magen bare blir større.
 
Back
Topp