Hvor stor forskjell var det på din første og din andre graviditet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Har de vært helt forskjellige, eller veldig like?

Forskjellige....

Mer plaget med bekkenet denne gangen. Også mer trøtt og sliten men er vel ikke unaturlig når en har noen som venter etter jobb. Sist var det bare sofaen som venta ☺️

Helt forskjellig!
Første: Masse hodepine i starten og veldig lite sparking (+16kg) Jente
Andre: Kvalme+oppkast og Utrolig masse sparking+Veldig nedpress (+4kg) Gutt

Veldig like på en måte, men fortsatt ulike.
Hyperemesis fra uke 6-20. Med førstemann kastet jeg opp hele tiden, men denne gangen var det som om det var en sperre og det kom ikke opp. Kvalmen var verre denne gangen siden jeg ikke fikk den "pausen" rett etter man har fått kastet opp.. Bekkenløsning fra uke 9 denne gangen, det hadde jeg ikke sist.

Ble kvalm igjen med storebror i uke 26, men ikke like ille. Helt til fødselen startet i uke 32 og jeg ble innlagt på sykehus til uke 35, på riestoppende drypp. De trodde han skulle komme når som helst, hver dag sa de; i dag kommer han. Men han kom ikke før uke 37.

Denne gangen startet fødselen i uke 22 og vi ble sendt til Trondheim, hvor jeg måtte være til uke 26. Det ble litt av et styr, men han holder seg inne fortsatt, med en god dose flaks! Nå venter vi bare, men nå som det er trygt har han vell bestemt seg for å bli der inne:laughing021

Det merkeligste er at begge gangene fødselen startet prematur var 27. Februar, både den i 2015 og den i 2019o_O

Tja :)

Nr. 1:
- Fett hår i begynnelsen
- Merket ingen ømhet eller endring i str på puppene
- Minimalt med kvalme
- Rolig gutt
- Ikke noe problemer med rygg eller bekken
- Mindre behov for allergi og astma medisiner
- En del halsbrann de siste ukene
- Magen høy
- Ingen merkbare modningstegn eller kynnere

Nå:
- Fett/vanskelig hår omtrent fra halvveis
- Veldig ømme pupper og endring i str (yey!)
- Mye kvalm (men ikke noe oppkast)
- Tok litt lenger tid før jeg ble sikker på bevegelser (morkaken foran), men veldig aktiv gutt
- Vondt i rygg/bekken
- Behov for allergi og astmamedisiner på linje med før graviditet
- Mye halsbrann til og fra, fra omtrent halvveis
- Magen lav
- Masse kynnere og modningstegn

Mer vondt i bekken og rygg og mer sliten denne gangen, men var stor forskjell i hvor mye jeg jobbet nå i forhold til forrige svangerskap og nå har jeg jo en aktiv 4,5 åring, så kan ikke slappe av når jeg vil :p

Veldig lik form på magene bortsett fra lav/høy og har hittill gått opp like mye :) (Storebror kom 38+1 og jeg er 38+0 i dag)

Men generelt heldig i svangerskapene og ikke altfor mye eller plagsomme plager :)

Jeg synes alle graviditetene har vært både ulike og like. Det som skiller mest er nok varighet. Nå har jeg fire svangerskap med ulik lengde. 1.født i uke 38+2,2.kom 39+0 3.mann kom 41+2 og 4. Ble født i 40+2. Nå får ikke vi flere barn, familien er komplett.

Back
Topp