Hvor stor er sjansen for. .....

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
At vesle kommer før termin? Gud, ,gi meg en fasit på dette her... Gikk to uker over sist. .. Er d da større sjans for å gå over denne gang også??

Har en mann som jobber 1 dag i uka i Haugesund så er vel typisk at vannet går når han er der.... (Stavanger Haugesund)...

Vil vite når jeg skal føde! !!!!!! Hehe. ...

Når kan vi begynne å spør om å bli strippet (eller hva d kalles) hos jordmor?

Hehe, ja hadde vi hatt en fasit på det så hadde det vert så mye enklere :P
De små kommer når de er klar tror eg, om det er litt før, på termin eller ettertermin ;)

Får krysse fingrene for at lille ikke får det plutselig travelt en an de gangene mannen din er i Hgsd ;)

de sier +- 14 dager, jeg gikk 12 dager over med første og andre kom 3 dager før :) håper din kommer nå i slutten av juni :)

Jeg vet ikke om det er noen sammenheng mellom svangerskap, men sånn rent statistikk sett føder jo førstegangsgravide over termin og fleregangsfødene før termin, så sånn sett har du oddsa med deg denne gangen :-) Er litt forskjellig praksis hos jm tror jeg, men tror ikke man får det før man er på termin. Noen syntes det er greit å stripp på termin, mens andre vil det skal gå lenger tid før man foretar seg noen...

Stripping er at jordmor går opp med fingrene i livmorhalsen og prøver å tøye den, dra litt i den, løsne litt på fosterhinnene rundt barnets hode, for å prøve å frigjøre litt av de gode hormonene som kan være med å sette en fødsel igang.

Dette er noe som er avhengig av flere faktorer. Er livmorhalsen umoden og lukket, lar dette seg ikke gjøre, da de ikke kommer inn med fingrene og kan dra/tøye i den.

Hvor tidlig de utfører det tror jeg er opp til hver enkelt jordmor.. Noen mener en bør være 40 uker og andre utfører det gjerne tidligere. Og kansje litt avhengig av hvordan du har det..?

Tror ikke det er større sjangs for å gå over med 2 hvis du går over med 1...? Jeg kjenner ihvertfall flere der det motsatte har skjedd..

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Håper virkelig han ikke vil være der inne så mye lenger. . Vil ha ei uke å gjøre siste innspurt, men så er d bare å komme:):) skal til jordmor 24juni er d lov å håpe på litt hjelp på veien tro. .. hmmm. .. Utolmodig! !!!! ;);)

Back
Topp