hvor stor er sjansen for å lykkes 1 gangen?

babytutta

Forumet er livet
sett litt forskjellige tall, alt fra 20-35%..og mere hehe.
er så usikker...men er veldig forberedt på at det ikke går første gangen, og om vi lykkes kommer jeg til å bli meget overrasket[:)]
men klart skuffelsen blir nok stor uansett hva man forbereder seg på vil jeg tro..
 
vil det bare så inderlig[:'(] at det skal klaffe!
 
 
Hørt det samme som deg jeg også, men har bestemt meg for at det SKAL sitte på første forsøk nå!!! hehehehe[;)] (tro kan flytte fjell vettu)
 
 
 
Jeg har mer tru på at det kommer ann på hvilken medisin du får jeg...virker som mange blir gravide, uansett nr i rekken, av den medisinen som er uregistrert i Norge...altså progestan medisinen. Går man til det offentlige har jeg forstått det slik at man får crinone på første forsøk, også får man progestan på andre osv. Og ut i fra det jeg har lest er det flest som blir gravide på 2 og 3 forsøket.. men hos privat klinikk får man vel progestan med engang...
 
Men ingenting som sier at man ikke kan lykkes på første forsøk uansett medisin...[:D]
 
Ja selvfølgelig er det noen som er mer fruktbare enn andre...[;)] vi er jo så forskjellig alle mann.. Men har hørt fra flere at medisiner som er uregistrerte i norge er de som virkelig hjelper...og da snakker jeg ikke bare om medisiner for å behandle oss damer her inne...[:D] Jeg tror grunnen til at de ikke blir brukt som "første" valgs medisin er at det kan forekomme mange og alvorlige bivirkninger...det er min teori allefall[:D]
 
Syns det er dumt at det skal "feiles" med Crinone først, hvis progestan er bedre...Det er tross alt vi som må betale for medisinen[>:]. Det er jo penger spart under prossessen det hvis de kutter ut Crinone...
Er det ikke nok at vi sliter med å få det vi ønsker så sårt? Hmmmm[:'(]
 
Men så var det de lover og regler da...[8D]
 
ORIGINAL: Vugge

Det er forskjellige statistikker på dette, klinikk til klinikk. Fikk høre i Porsgrunn at sjansen for å lykkes på første er litt mindre enn de andre, fordi man regnet det som et "prøve-forsøk". Kan ikke helt skjønne det, når man ser på hvor mange som har blitt gravide på 1. forsøk.. Med første forsøk regner jeg med du mener ferskt og ikke frys. Men, talla sier jo sitt.. Veldig mange som får det til på første forsøk, så jeg har trua på det [;)]

 
Er nok enig med Vugge der at de starter med lav dose for å prøve seg frem at dette holder, selveste sjef legen var forundret at de startet med den dosen jeg fikk, var hvist noe lav i frohold til dataene på meg, men gjort er gjort. Men vi for se om jeg er en av de heldige eller ikke da, selv med lav dose i forhold til mine data.
 
Når det gjelder Progrestron, så fikk jeg faktisk velge, men det var bare den dere ikke liker som jeg kunne få på dagen, og jeg kjønte ikke at det er noe i veien med den. Sikker på at det ikke bare er litt tilfeldig da, jeg regner jo med at de hvet hva de gjør. 
 
ORIGINAL: twinanne

ORIGINAL: Vugge

Det er forskjellige statistikker på dette, klinikk til klinikk. Fikk høre i Porsgrunn at sjansen for å lykkes på første er litt mindre enn de andre, fordi man regnet det som et "prøve-forsøk". Kan ikke helt skjønne det, når man ser på hvor mange som har blitt gravide på 1. forsøk.. Med første forsøk regner jeg med du mener ferskt og ikke frys. Men, talla sier jo sitt.. Veldig mange som får det til på første forsøk, så jeg har trua på det [;)]


Er nok enig med Vugge der at de starter med lav dose for å prøve seg frem at dette holder, selveste sjef legen var forundret at de startet med den dosen jeg fikk, var hvist noe lav i frohold til dataene på meg, men gjort er gjort. Men vi for se om jeg er en av de heldige eller ikke da, selv med lav dose i forhold til mine data.

Når det gjelder Progrestron, så fikk jeg faktisk velge, men det var bare den dere ikke liker som jeg kunne få på dagen, og jeg kjønte ikke at det er noe i veien med den. Sikker på at det ikke bare er litt tilfeldig da, jeg regner jo med at de hvet hva de gjør. 

 
Sier ikke at du ikke kan bli gravid på Crinone, den virker sikkert like bra den som progestan på noen. Men jeg tror progestan har bedre statestikk på vellykkede forsøk bare...men som sagt, det er hva jeg tror...[:)]
 
Back
Topp