Hvor stor er lillegull blitt?

Selmaen

Glad i forumet
Hei novemberjenter!
Jeg hadde egentlig termin i desember, men Oskar kom 5 uker før tiden og da i november måned. Har ikke vært mye inne på bv etter at han kom til verden, men nå har "unntakstilstanden" roet seg litt og jeg har litt tid til å surfe litt:-) Håper det er greit at jeg skravler litt med dere her på november?

Hvor store har barna blitt nå? Oskar er 6075 gram. Har foreløpig ikke målt lengden enda, noe som visst ikke måles før 3 mndr. Og hvordan ligger det an med nattesøvnen?

Hei hei:)
Vi skal på 3 mnd kontroll i morgen. Sist gang vi var på kontroll, for en måned siden (litt forsinket 6 ukers kontroll) var han 5100 g ca og 59,5 cm, etter det jeg husker. Spent på hvor stor han er blitt nå:) oppdaterer i morgen!

Han legger seg veldig greit om kvelden i 21-2130 tida, det er litt forskjellig hvor lenge han sover, men våkner et sted mellom 0130 og 0430!!! Så varierer en del. Spiser og sovner igjen. Vi står opp sånn et sted mellom kl 0830 og 1000.

Heihei!

Jeg tok en vekt og lengde for morro skyld på dagen han ble 2 måneder og da veide han 6030g (3560g) og var 58 cm (49cm) lang :D

Jeg syntes nettene er fine jeg, selv om han spiser rimelig ofte...Legger seg alt fra kl. 20 til kl.23  Og det er like spennende hver natt for plutselig så slår han til med å sove i 5,5 time, men stortsett så er det mat hver 3. time.. Han bruker derimot 5 minutter på å spise og sover igjen tvert, så føler overhodet ikke at jeg kan klage..i tillegg til at han sover i hvertfall til kl. 10, og kan fort sove til kl. 12 :D

Men velkommen inn hit da! :D

så hyggelig at du kommer hit å skravler:-)
min lille plutt var sist vi målte 62 cm lang og 5450 g. det var på seks ukers kontrollen. han er flink og sove på natten med ca ett til to måltider i løpet av natten :-)

min gutt var 3470 ved fødsel, og i dag veide han 5230. han er 11 uker og 5 dager gammel :)
lengden har gått fra 51 til 56,5 :) nattesøøvnen er helt grei.. siste måltid 12-1 tiden, sover alt fra 4 til 8 timer, spiser og sover videre :) 

Hei. Mini her er 3mnd og 1 uke. På 3mnd's kontrollen var ho 6250(3625) og 62cm (49). Ho spiser bra og sover bra og alt var bare helt fint. Ho sover ganske mye på dagen men helsesøster sa at så lenge hu legger på seg og er i fin form gjør ikke det noe. Noen barn trengte mye søvn noe som er helt nytt for meg siden storesøster ikke sov så mye på dagen.

Hei!
Lillefrøkna var på 8-ukerskontrollen 6480g (3485) og 57cm (47). Vokser seg stor og sterk:)

På natta legger vi henne mellom kl 22 og 23. Hun sover da stort sett 6 timer før neste mating, noen ganger mer, så klager ikke. 

eg skal på 3 mnd konroll på torsdag, men han var 5700 og 60 cm når han var 7 uker :) Her er det mye mating på natta, men han legger seg når storebroren legger seg kl 19! Er veldig deilig å ha kvelder igjen!! Så er vi tidlig oppe, han sover til i sju tiden:)

Oscar var 6170g og 62,5 cm på 3 mnd kontrollen. Lang og slank:-)

Mini var 12 uker sist vi sjekka. 5470 g og 62 cm. Så han er lang og slank. Helsesøster mente han hadde lagt på seg litt lite siden sist, så blir spennende å se neste gang. Virker som han spiser greit, og er blid og fornøyd, så tenker at det bare går litt i rykk og napp, men er viktig å følge med litt da.
(3100 g og 49 cm ved fødsel)

Vi var på 3 mnds kontroll i dag. Eline er blitt 5.480 gram og 59,5 cm. Følger sin kurve helt perfekt :) (3.350 g og 50 cm ved fødsel)

Da han var 12 uker (13 i morgen) , veide han 6800 gram og var 64 cm lang. :)
Nettene er så som så. De starter bra, med at han lagger seg når han blit trøtt mellom halv syv-syv. Så får han mat mellom klokken ti og tolv, mellom ett og tre, også vil han stå opp mellom fire og fem. Har prøvd alt for å få han til å sove lengre, men nei..Så her starter dagene veldig tidlig.
Han bruker alt fra ti til 20 min på å spise hvert måltid om natten.

Koselig at du vil være med oss novembermammaer :)

Her har gutten vokst mye fra fødsel (3880g/52cm), 3 mnd kontrollen var han 6400g og ca 63cm :)
Han sover meget godt om kvelden/natta, sover fra rundt kl 19/20 til alt fra kl 02-06, det meste han har sovet til nå er 11 timer sammenhengende, det har skjedd flere netter :) Det vanligste er at han sover 6-10 timer før han spiser, og så sover videre.

Han var 5100 når han var 12 uker og 57 cm ved 7 uker. 4070 g ved fødsel og 53 cm

veide gullet i dag og da var han 6290 gr, han er 3,5 mnd.. Syns vekten er så lav men samtidig så er han i godt hold.. 

Jenta mi var 5,4kg og 54cm når hun ble født, nå på 3måneders kontroll er hun 6,9kg og 64,5cm! Stor jente :)

Lille snuppa var 64 cm lang og 5960 g på 3 mnd kontroll. Har vokst 11 cm siden fødsel og brukar str 68 pga. for kort på armane og i ryggen.

Back
Topp