Hvor sover babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
i sprinkelseng på vårt rom :)

Har egentlig ei kurv på vårt soverom. Men første natta slo hun seg ikke heilt til ro her. Gjorde ikke det i senga si på sykehuset heller. Så har sovet i vår seng og sover veldig godt der :-)

Forhåpentligvis skal han sove i kurven sin vedsiden av meg. Husker første natten vår med nr2, han ble født kl 19 og vi kom oss i seng til kl 23. Han våknet en gang i timen, kl 24, kl 01 og kl 02. Da tok jeg han til slutt opp i sengen vår og la han mellom oss(til fars store fortvilelse, livredd for å komme borti han :P) og da sov vi helt til kl 07 morgenen etter. Han hadde nok behov for nærkontakt stakkars, men etter det sov han mest for seg selv. Men man vet jo aldri hvilket behov babyen har :)

Han skal i utgangspunktet ligge i sprinkelseng på vårt rom. Men av erfaring ( har tre fra før) vet jeg at ved uro er veien til vår seng veeldig kort:p

Her blir det sprinkelseng på vårt rom :)

Sprinkelseng helt klin intill senga vår, min side. Har også en ammemadrass med kanter hun ligger i, slik at hun kan sove mellom oss, men der kommer fort storesøster ila natten :)

Ilag med mamma og pappa :-)
Siden hun nekter noe annet ;-)

I vugge ved siden av senga vår :) Vuggen mannen sov i da han var baby!

I sprinkelseng helt inntil vår seng, med ene kanten nede. Selv om samsoving er veldig koselig, håper jeg at han vil ligge oppi der. Ellers tror jeg det er to storesøsken som kommer til å bli sjalu, og det blir plutselig veldig trangt oppi her..

Vi får se hva han trives med, men planen er kurv ved siden av sengen min. Plan b blir samsoving, evt sprinkelseng på rommet hans :)

Har sprinkelseng på rommet vårt. Men mini vil ha nærkontakt så det blir senga vår inntil videre. Funka at hun lå i babyredet mellom oss i natt, sov fem timer i strekk plutselig! :)

Hos oss blir det nok i babynestet i senga med oss til å begynne med, så sprinkelsenga vedsiden av om han sover godt aleine... har hatt 2 barn som krevde mye kroppskontakt og nærhet i begynnelsen og har ikke tenkt å slite meg ut om nettene med å stå opp for å amme for så å legge småen tilbake i kald seng....

I utgangspunktet i vugga ved siden av senga siden jeg har kuledyne som er stor og tung. Bytter jeg dyne vil jeg plages med å sove selv i tillegg til t mini sikkert våkner ila nettene når hun kommer

Back
Topp