Hvor sover babyen på dagtid?

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Lille O her sover i vognen og noen ganger på fanget når vognen ikke er bra nok.
Nå har han vokst fra liggedelen, og vi har såvidt prøvd sittedelen uten særlig hell.

Han sovner ikke lenger i nestet sitt, det er nå kun til lek og kos.
Og sengen bruker vi kun om natten.

Vi skal selvfølgelig prøve sittedelen flere ganger, men hvis denne er totalt uaktuell å sove i trenger vi en annen løsning. Mamma kan ikke ha O sovende på fanget flere ganger om dagen. Reiseseng kanskje? :nailbiting:

Hvor sover deres på dagtid?
 
I vogna[emoji4] vi har tatt i bruk sportsdelen nå. Sover greit der, men må ligge oppi posen for å sove, ikke bare rett oppi vogna med seler. Tok også litt tid å venne seg til sportsdelen. Ville først ikke sove der.
Kanskje reiseseng kan fungere ja. Er jo verdt å prøve[emoji4] eller forsøke litt mer med vogna. Her hjalp det å gå tur så han sovnet.
 
Mini her sover 3 lurer på dagtid. Og da som regel oppå meg. Lur nr 2 midt på dagen tar vi i vogna hvis det ikke er helt forferdelig vær. Ellers så sitter han på fanget mitt med smokk og koseklut når han blir trøtt, og vugger litt. Og når han blir utålmodig og vil bare sove, reiser jeg meg opp og går. Og da tar det som regel max 2-3 min også er han borte. Og da setter jeg meg i sofaen med beina opp og slapper av mens han ligger på magen og brystet mitt. Blir jo et par timer daglig der jeg sitter med han på meg sovende. Men veldig deilig å få slappet av og surfet på nettet eller sett på tv uten å bli avbrutt og :p Sover han i vogna må vi trille litt tur på grus før han sovner. Vi bruker fortsatt dypbagen i vogna siden vi har stor vogn. Men må vi bytte til sportdelen i løpet av vinteren er det bare å bruke vognpose med hull til selene i sportdelen. Mini hatet vogna i sommer før hosten kom og vi tok fram vognposen. Var jo alt for varmt til å ha noe som helst i vogna denne sommeren. Men han ville jo ha det trangt og koselig, som disse babyene er vandt med inni magen. Så kanskje sønnen din liker sportsdelen bedre hvis han får det mykt, lunt og godt der. Nå vet jeg jo ikke om du bruker det fra før da:)
 
Lillebror sover godt i vogna. Ute på trappa eller trilletur. Hender han sover dupp i senga óg, men tar så mye lengere tid å få ham til å sovne der.

Vi har byttet fra bag til sportsdel, helt uproblematisk. Kanskje fordi vi bruker dunpose nå? Han trives i sportsdelen både i Brio happy (hovedvogn), Mountain Buggy terrain (joggevogna) og Babyjogger City mini gt (by/reisevogna) :D Bretter bare ned dunposen om det er varmere, og har ulljakke på.
 
Her sover hun som regel i babynestet på dagtid, da det er der hun sover best og lengst. Ellers sover juni vogna. Vi har byttet til sportsdelen og hun liker veldig godt å kunne følge med litt før hun sovner...

Litt samme problemstilling snart her også for babynestet begynner jo å bli litt lite. Så da tenker jeg enten å prøve å senga eller evt klippe opp babynestet i bunnen sånn at kanten ikke er der lengre... men håper jo at hun sover bedre i vogna etterhvert.
 
Her har han sovet i vogna, men han har for lengst vokst ut av den mtp maks vekt. Han elsker bagdelen og nå gruer jeg meg litt til å gå over til sportsdelen :nailbiting:

Siden han nettopp har gått over til å sove i sprinkelseng så drøyer jeg pittelitt å bytte på vogna så ikke det blir to nye ting på en gang. Men går løs på det om 2-3 dager og krysser fingrene for at det går greit... :smiley-angelic001
 
Nå sover hun i vogna. Har måttet trille lange turer til hver dupp for å få henne til å sove. Først i bagdelen, også det samme igjen i sittedelen. Nå ligger hun lun og god i vognposen sin og sover ofte etter en liten trilletur, og utpå dagen kan hun parkeres utenfor og sovne uten trilling også :D så de ukene jeg følte at jeg trilla og trilla og trilla til det uendelige har endelig gitt avkastning! :D hun sovner best av å bli trillet på grus eller i veikanten, men begynner å sovne fortere på asfalt også.
 
Her soves det tre lurer, vi måtte kutte fjerde luren da det ble holdt fest om natta ;) til nå har hun sovet enten i slyngevugge eller i vognbag ute-men nå klarer hun å sette seg opp så vugga er tatt ned. Vi veksler mellom å sove på tur i sportsdel, på veranda eller kaldt soverom (hvis det er veldig dårlig vær og mammaen ikke gidder stå ute) i bagvogn eller i senga si på kaldt soverom. Hun sover like godt alle tre stedene egentlig, men trenger fortsatt hjelp til å sovne hvis vi ikke er ute og triller. Vil helst sovne i armkroken og så bli lagt oppi seng/vogn etterpå.
 
Har måtte bysse han på dagtid for at han skulle sove, men de siste dagene har han ikke villet sove noe annet sted enn ute i vogna :) litt rart, sånn siden han hata vogna frem til for ca 2 uker siden :p men veldig deilig at han vil sove der nå da, så han får masse frisk luft :) veldig praktisk å ha en unge som er så klar på hva han vil! <3
 
Har et sovedyr, så vogn/sjal/vugge på dagtid. Vugge/seng/mi seng på natta.
 
Han sover som oftest i senga si men om vi triller tur så sover han i vogna men han sover best i senga si både natt og dag.
 
Vi har en stk morgenfugl i hus, så første hvilen sover vi sammen i dobbeltsenga. De to andre hvilene er ute i vogna. Er det forferdelig vær ute så sover hun inne i vogna uten varme klær på.
 
Jenta våres sov som regel på stua i vugga, lekegrind eller på fanget frem til ca 5 måneder. Turte ikke ta i bruk senga på dagtid for jeg var redd det skulle gå ut over sovingen på natta, men når vi prøvde det rundt 5-6 måneder gikk det helt fint. Sover nå 2-3 ganger på dagen og gjennom hele natta, med få unntak. Veldig greit å få henne til å sove. Legger hun i senga, lukker døra inntil og går ned i stua så sovner hun av seg selv. Helt topp, kan ikke skjønne at vi er så heldige. :love017
 
Back
Topp