Hvor sover babyen på dagen?

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor sover deres baby på dagen, og hvor lenge og hvor mange ganger?

Lurer på om noen har fått rutine på det[emoji4]
Han har hatt to faste lurer veldig lenge, men blitt litt annerledes nå når han holder ut lengre uten å sove, men føler at han er veldig vanemenneske, før sov han 9-10 og ca 12.30- 14.30, nå legger han seg ikke før 11 og varier med hvor lenge han sover, men regner med at det blir mer mønster på det etterhvert [emoji6]
Han sover alltid ute i vogna (hvis været tillater det)
Og legger han første gang kl 11 og da sover han alt fra 45 min til 3 timer, så hvis han sover under 2 timer så vil han legge seg igjen i 14-14.30 tiden å sove ca en time (+/-)
Hvis han sover i over 2 timer så trenger han ikke sove mer på dagen.
Føler at han blir så stor når det virker som om han begynner mer og mer å gå over til bare en lur istedet for to [emoji15]
Har liksom ikke en liten baby mer
 
Det er veldig forskjellig, alt etter når ho står opp.

Den siste uka hvor ho har begynt å ville opp 7- halv 8 ish, har vi lagt oss igjen innen kl 9, så sovet til til 10- 10.30 ish. :)

Så tar ho en liten nap kl 12, ca 30 min.

For deretter å sovne mellom 14 og 15 og sove til 16. :)

Ho sover i senga vår, men er vi ute sover ho i vogna. Da er det ikke noe mønster.
 
Prøver helst å ha han sovende ute i vognen for det er da han sover lengst, opp til to timer på minst en av lurene.
Varierer om han har 2 eller 3 avhengig av når vi står opp, og hvor lenge de varer.
Hender vi sover i sengen om mammaen er desp etter litt skikkelig hvile og, siden jeg ikke sover like godt på sofaen med han i vogn ute.
 
Sover 2 dupper og de er ute i vogna. Første er fra 8-9:30 ca. Og andre er fra ca 12:30-13:30.
 
Her sover han fra 2-3 ganger om dagen, blir 3 hvis han ikke sover så lenge. Sover enten i sengen eller vogn (burde bli flinkere til og legge han i vogn, da han sover lenger).

Men han våkner mellom 6 og halv 8, så tar han første dupp mellom 9 og 10 sa kan han sove fra 30min til 2 timer.

Dupp nr 2 er mellom 13-14 og da sover han fra 30 min - 2,5 timer.

Om han har sove litt for lite tar han dupp nr 3 mellom 16.00-17.30 og da sover han fra 30 min til 1 time.

Så tar han kvelden mellom 20-21 [emoji4]
 
Vi er på tre lurer enda vi. De to første er en liten time hver inne på puppen eller i senga om jeg får legge ham fra meg, den siste er i vogna, og varer 1-2,5 timer.
 
To dupper i vogna :)
 
To lurer... alt fra 20min til 2,5t.....
 
Vogna, alltid. Evt bil om vi skal noe, men duppene blir betraktelig kortere da. To dupper om dagen. :)
 
Hun sover enten i vogn når vi er ute og går tur. Eventuelt sover hun i egen seng om vi er inne når det er tid for dupp. Hvis jeg ønsker at hun skal sove litt lenger ligger vi i min seng, for hun sover bedre og lengre når hun sover inntil meg (og så leser jeg nyheter på mobil eller noe i mellomtiden...)
 
Nå sover hu to lurer og de er som regel på puppen. Var veldig flink å sove i vogna en periode, men nå er d veldig lite populært [emoji51] Hu sover bedre og lenger når hu sover på meg fra 1 time til 1.5 ca. I vogna blir d 30 min om vi ikke klarer vugge litt før hu våkner skikkelig. Endelig sover hu på meg i stua igjen så jeg ser TV el sitte på mobilen i mellomtiden [emoji12] når pappaen skal legge hu sover hu hvilen i senga si som er koblet til vår seng [emoji5]
 
Her soves det i vogna på dagen bare :)
 
Han sover best i sengen sin. :)
 
Back
Topp