Hvor sover babyen din på dagen?

2725020070603

Glad i forumet
Nå har vi forsøkt å la vesla sove i nestet i stua i dagslys (slik som anbefalt ifølge det jeg leser av råd...) MEN det funker dårlig! Hun sover 5 - 30 minutter av gangen og er gjerne våken i opptil 5 timer i strekk og blir deretter fryktelig overtrøtt og grinete. Virker som hun blir forstyrret av lys og lyd rundt seg og finner ikke roen (hun er 3 uker).
I dag forsøkte vi å legge henne i mørket i senga på dagen. Endelig noe som fikk henne til å sove mer enn 30 minutter! Ser stadig anbefaling om å skille dag- og nattsoving, men hva gjør man når babyen ikke sover i dagslys?? Råd, rett og galt er til å bli gal av! Hehe... men hva gjør dere andre her inne på bv? :)

Nå har vi forsøkt å la vesla sove i nestet i stua i dagslys (slik som anbefalt ifølge det jeg leser av råd...) MEN det funker dårlig! Hun sover 5 - 30 minutter av gangen og er gjerne våken i opptil 5 timer i strekk og blir deretter fryktelig overtrøtt og grinete. Virker som hun blir forstyrret av lys og lyd rundt seg og finner ikke roen (hun er 3 uker).
I dag forsøkte vi å legge henne i mørket i senga på dagen. Endelig noe som fikk henne til å sove mer enn 30 minutter! Ser stadig anbefaling om å skille dag- og nattsoving, men hva gjør man når babyen ikke sover i dagslys?? Råd, rett og galt er til å bli gal av! Hehe... men hva gjør dere andre her inne på bv? :)
Han sover i nest i stua oppi lekegrinda på dagtid :)

Det er vel litt tidlig å forlange å skille mellom natt og dag? Så hadde jeg vært deg s ikke stress med det enda, og la ungen sove der hun sover best

Hvor lenge sover han av gangen da?
Min blir så urolig når hun bare får korte soveøkter...
Varierer litt, men han kan sove i timesvis om alt ligger til rette (han er mett, ikke mageknip osv :) )

Sånn var storesøster og d varte til ho var 10 mnd... Var ingenting som hjelp... Forsøkte å gå med henne i vogna eller inne i vogna og vugga og alt... Når ho var 10 mnd begynte vi legge henne inne i sprinkelsenga og da sov hun i 2-3 timer i strekk!

Lillemann sover i vugga,vippestolen, på fanger eller i vogna ute eller inne... Sover like godt overalt ... Om natta er han i sprinkelsenga eller i senga med meg. Han er 6 uker

Han sover for det meste i vogna eller i nestet i lekegrinda, sover alt fra 20min- 3timer, sover ekstra godt i vogna ute mens jeg pusler rundt på gården. Han liker ikke så godt å sove i helt mørkt rom, så vi har en vegglampe på veldig svakt lys på kvelden også skrur vi det helt av på natta når han sover tungt

Sover I nestet I stua til jeg legger meg :-) spiser og sover I grunnen bare, så foreløpig lite problemer. Men er 10 dager bare, så kan jo bli litt endringer de neste ukene :-p storesøster sov nesten ikke på dagtid før hun var året, og legging var et mareritt uansett hvor og når.... hun er heldigvis blitt veldig grei å legge nå da :-p

Lar ungen sove der hun får sove, og ferdig med det :p Foreløpig sover hun fint i babynest i sofaen, men også oppå meg eller i bæresele. Alt etter hva som passer.

Sover i nest i vugge ved vinduet på stua. Sover som regel 3 timer i gangen. Han er to uker, og begynner å få lengre våkenperioder mellom. Har ei storesøster på 2 år, så han er veldig vant til lyder. Reagerer ikke på raserianfallene hennes heller, når hun hyler og kaster ting i gulvet. Haha :)

Vår sover på soveskinn i vugge på stua. Det er en Leandervugge med himmel og den er ganske dyp og litt lun, så der blir det liksom litt roligere lys. Han sover bedre der enn noen andre steder.

Back
Topp