Hvor sover babyen (7-8 mnd) på dagtid?

Bustefrøken

Forelsket i forumet
Her holder babyen på å vokse fra vognbagen. Vi bruker sportsdelen når vi er ute og triller, og vognbagen når vi er hjemme og babyen skal ta seg en lur. Det er vanskeligere for babyen å sovne i sportsdelen, og lurene blir kortere enn når vi bruker vognbagen. Senga blir foreløpig bare brukt på natta, men jeg vurderer å prøve den på dagtid.

Hva gjør dere andre?
 
Med førstemann så brukte jeg reisesengen når han skulle sove inne, han fikk jeg ikke til å sove ute så da ble det slik [emoji23] men gjorde det for at han skulle ha ett skille mellom dag og natt [emoji4]

Med yngstemann så sover han kun i vogna på dagtid da han ikke får til å sove inne, han sover ufattelig dårlig hvis han må sove inne. Dessverre nå på vinteren hvor gradestokken viser godt over 20 minus titt og stadig så blir det noen heftige dager hvor det er lite og dårlig søvn på han.
Men når han får sove ute sover han alt fra halvannen til tre timer. Der spilte ikke bag eller sportsdel noe rolle, sov like godt [emoji4]
 
I sprinkelsenga si. Alle de tre gangene på dagen. 95% av tilfellene er det i senga hans. Sover 1-1,5 time om gangen, 3 ganger om dagen. Vi lar døra stå åpen slik at han ikke blir vant til mørket og død stillhet på dagen (fikk beskjed ved utskrivelse fra føden). Om natta er det helt mørkt og stille.

Kan også sove i vogna eller i bilen hvis turen er da det er tid til å sove. Men dette er da uplanlagt.
 
Sover kun ute i vogn på dagtid [emoji4] sover nå i sportsdelen[emoji4]
 
Sover bare i vogna ute på dagtid. Synes denne friheten er viktig å ha. Sover i sportsdelen :)
 
Bagdelen, men ser etter «barnehagevogn» (m/sittedel) til å ha på verandaen. Bor i blokk uten heis, så da er det like greit å kjøpe noe vi vil komme til å trenge etterhvert uansett. Han sovner kjappere ute, og sover lengre og bedre dær [emoji1303] Sovner ellers uten problem i sittedelen (ergonomisk) på vogna vi har nå [emoji846]
 
Sover i vogna på dagtid. Har skiftet til sportsdelen, men bruker samme vognpose. Har ikke merket noe til overgangen til sportsdelen da :)
 
Dere som sier barnet sover i vogna. mener dere da på trilletur eller legger dere barnet i vogna og lar det sovne selv?
 
Dere som sier barnet sover i vogna. mener dere da på trilletur eller legger dere barnet i vogna og lar det sovne selv?

Legger han ute i vogna, der sovner han selv i løpet av noen minutter[emoji4]
 
Dere som sier barnet sover i vogna. mener dere da på trilletur eller legger dere barnet i vogna og lar det sovne selv?
Stort sett legger jeg henne bare også sovner hun selv. :) Det var ikke tilfellet med storesøsteren før hun var nærmere 1,5. Men hun var typen som nektet å sove uansett hva vi gjorde [emoji14]
 
Dere som sier barnet sover i vogna. mener dere da på trilletur eller legger dere barnet i vogna og lar det sovne selv?

Hær er det noen ganger vugging (max 10min, som regel 2-3min), andre ganger funker det best å bare sette vognbagen ut, så sovner han av seg selv[emoji4][emoji1303] sleit veldig med å få han til å sove inne. Da var det byssing, bæring, synging, amming osv for å få han til å sovne, og gjerne oppå meg. Så var jeg på besøk hvor jeg kunne ha vogna stående ute etter en liten trilletur (har ikke mulighet til det hjemme pga bor i blokk), og da sov han plutselig 3timer! Så fant ut at jeg måtte teste på verandaen, og det funka kjempebra! [emoji3]
 
Hær er det noen ganger vugging (max 10min, som regel 2-3min), andre ganger funker det best å bare sette vognbagen ut, så sovner han av seg selv[emoji4][emoji1303] sleit veldig med å få han til å sove inne. Da var det byssing, bæring, synging, amming osv for å få han til å sovne, og gjerne oppå meg. Så var jeg på besøk hvor jeg kunne ha vogna stående ute etter en liten trilletur (har ikke mulighet til det hjemme pga bor i blokk), og da sov han plutselig 3timer! Så fant ut at jeg måtte teste på verandaen, og det funka kjempebra! [emoji3]
Har også det "sove inne problemet" [emoji23]
Etter mye om og men så sovner han inne, men sover da max en halvtime. Legger han ute, ja da snorkes det en gooood stund [emoji23]
 
Takk for svar alle sammen. Tror jeg kommer til å prøve det Symaskin skrev og bruke senga, men tydelig markere forskjell på dag og natt.

Det har vært litt for kaldt en periode nå, til at jeg har lyst til at hun skal sove ute. Hun har fått sår/sprukket hud på kinnene når det har vært kaldt. Vi smører med en krem som hjelper. Hun sovner like fint inne som ute.
 
Her begynte vi å sove i vogn for 2 uker siden. Ellers har hun sovet på puppen, altså låst på mitt fang med puppen i munnen (!!!). Hahahah, veldig deilig å få litt frihet! Men hun sover kun en halvtime aleine, så må hun ha bevegelse i vogna, så jeg sitter på benken på plattingen vår å gynger henne å drikker kaffe[emoji1][emoji1] da kan hun sove 1,5-2 timer[emoji1362][emoji1362][emoji1373]
 
Her begynte vi å sove i vogn for 2 uker siden. Ellers har hun sovet på puppen, altså låst på mitt fang med puppen i munnen (!!!). Hahahah, veldig deilig å få litt frihet! Men hun sover kun en halvtime aleine, så må hun ha bevegelse i vogna, så jeg sitter på benken på plattingen vår å gynger henne å drikker kaffe[emoji1][emoji1] da kan hun sove 1,5-2 timer[emoji1362][emoji1362][emoji1373]
Det er så godt når ting beveger seg i riktig retning. Her har babyen begynt å sove i 11-12 timer i strekk om natten, og det er så ufattelig godt!
 
11-12 i strekk!?! For en lykke! Her hadde jeg blitt et nytt menneske med 3.. [emoji15]

Ja, jeg ble egentlig litt skremt da jeg våknet morgenen etter at hun hadde sovet på eget rom for første gang, og hun hadde sovet så lenge. Jeg gikk inn til henne da for å sjekke at hun var i live, og da våknet hun.
 
Back
Topp