Hvor skal du føde? Oversikt over fødesteder i Norge!

Sørlandet sykehus Kristiansand.
Er veldig spent, har aldri født der før og leser så mye variabelt om både føden og barsel. Men må bare ha en positiv innstilling og krysse fingrene for det beste. Bor heldigvis nært sykehuset, så hvis formen er bra kan det hende jeg reiser hjem dagen etter fødsel, evt. 2 dager etter.

Sørlandet sykehus Flekkefjord eller kr.sand, alt etter hvor langt jeg kommer :) må være 36+0 for å føde i flekkefjord

Sørlandet sykehus Kristiansand.
Er veldig spent, har aldri født der før og leser så mye variabelt om både føden og barsel. Men må bare ha en positiv innstilling og krysse fingrene for det beste. Bor heldigvis nært sykehuset, så hvis formen er bra kan det hende jeg reiser hjem dagen etter fødsel, evt. 2 dager etter.

Har hatt to opphold i kr.sand som ikke har endt i fødsel og opplevelsen har vært begge deler. Nå sist uke var opplevelsen veldig fin! Hyggelig pleiere og leger. Og skulle jeg ende med å føde der så er jeg positiv til det, kø fra sist for 4 år siden. Var så klart noen som ikke var like hyggelige og virket som de mislikte jobben sin! Men majoriteten av de som jobbet der gjorde virkelig en god jobb :)

Har hatt to opphold i kr.sand som ikke har endt i fødsel og opplevelsen har vært begge deler. Nå sist uke var opplevelsen veldig fin! Hyggelig pleiere og leger. Og skulle jeg ende med å føde der så er jeg positiv til det, kø fra sist for 4 år siden. Var så klart noen som ikke var like hyggelige og virket som de mislikte jobben sin! Men majoriteten av de som jobbet der gjorde virkelig en god jobb :)

Godt å høre at du har hatt god opplevelse der, og at den dårlige ikke var slik at den skremmer deg fra å føde der igjen.
Jobber selv i helsevesenet, så vet jo at ting kan være både hektisk og små kaotisk, spesielt på sommer og i ferieavviklingstid.
Er heldigvis ikke redd for å si i fra om hva jeg trenger og slik, men kjenner på en liten frykt om å bli overlatt litt til meg selv under fødsel, spesielt med tanke på at jeg aldri har vært igjennom noen av fasene i en fødsel før, siden det sist ble akutt KS før tiden. På barsel skal jeg nok klare meg fint selv :)

Back
Topp