Hvor skal du føde? Og har du en fødselsplan?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Fikk nettopp brev om fødeplass på Ullevål. Er førstegangs så fødselsplanen min er hva enn som føles riktig og er tryggest for barnet der og da men er optimist og håper på smertelindring (og kanskje fødsel) i badekar. Elsker varmt vann ^^

Blir Haukeland her. Er førstegangs så aner ikke hva jeg går til, så har ingen plan, men har veldig lyst til å prøve badekar om jeg får muligheten til det, for jeg takler ikke nåler (gjør det jo om jeg MÅ da). Så planen er vel å ta det veldig som det kommer :)

Har en senabort bak meg da, og da fikk jeg en svær varmeflaske når det sto på som verst, og det var sååå godt, så har veldig troa på varme som smertelindring :)

Jeg skal til Haukeland og lage fødselsplan sammen med jordmor og leger:)

Skal til Kalnes:)

Hadde ingen plan sist gang, og blir nok ikke det nå heller, annet enn å ta det som det kommer og ville helst ikke ha epidural:)

Ble satt igang sist, så da var det sykehuset som satte planen min. Endte opp i styrtfødsel, så ble ikke tid for noe smertelindring.
Hvis det lar seg gjøre nå, så kunne jeg tenkt meg å prøve badekar som smertelindring.

Blir Drammen her :) eneste planen er å ta det som det kommer. Men er veldig klar for lystgass og epidural :)

Kristiansand, blir det her :-) Og fødselen tar jeg som det kommer, gikk så fort sist så rakk ikke noen ting :-D

Bli Haukeland. Har vel egentlig ingen plan, men håper på epidural. Har født en med og en uten, er absolutt å annbefale epidural.. Er det noen som vet om de har lystgass på Haukeland?

:rolleyes:

Bli Haukeland. Har vel egentlig ingen plan, men håper på epidural. Har født en med og en uten, er absolutt å annbefale epidural.. Er det noen som vet om de har lystgass på Haukeland?
Sniker fra november: De har ikke lystgass på Haukeland grunnet dårlig ventilasjon

Tror jeg skal føde på haukeland. Har veldig lyst på vannfødsel denne gangen. Med første hadde jeg normal fødsel med epidural,og vet nå med sikkerhet at jeg aldri mer skal ha epidural. De stakk meg 13 ganger før de klarte og få den på plass,og fikk postspinal hodepine i ettertid. Så denne gangen blir det uten smertelindring

Sist så ble jeg satt i gang 10 dager på overtid. Håper på en fødsel som starter naturlig denne gangen.
Ellers vil jeg gjerne ha lystgass og epidural :)

Sykehuset Levanger her. Var der med førstemann også. Da gikk vannet uke 33+2, han ble født uke 34+0. Lystgass var supert! Fikk epidural for å sove og samle krefter til innspurten. Hvis jeg går med kynnere og lite søvn før denne fødselen igjen blir det sikkert epidural igjen. Ellers skal jeg prøve å klare meg med lystgass, det hadde bra effekt på meg. Badekar hvis svangerskapet forløper normalt :)
Mulig at jeg skriker etter epidural likevel da :D
Så skal jeg prøve tilbakelent/biologisk amming. Håper de vet om det og kan det på barselavdelingen der. Såre brystvorter vil jeg ikke ha denne gangen :P

Har ikke laget noen plan enda, men tenker jeg tar det som det kommer :) Fødte uten smertelindring sist og tenker å gjøre det samme denne gangen :) Sist gikk det så fort at jeg ikke rakk noe annet enn å skifte og legge meg i senga før hun var ute, så går fødselen like greit denne gangen skal jeg ikke klage! :)

Fikk nettopp brev om fødeplass på Ullevål. Er førstegangs så fødselsplanen min er hva enn som føles riktig og er tryggest for barnet der og da men er optimist og håper på smertelindring (og kanskje fødsel) i badekar. Elsker varmt vann ^^
Brev om fødeplass? Hvordan fikk du dette? Jeg har bare vært hos gyn på tul 7+0. Skal tilbake 11+0. Har ikke organisert noe mer enn det. Må jeg skaffe meg jordmor og fødeplass allerede nå? Hva er vanlig? Jeg er førstegangsgravid og aner egentlig ingenting om prosessen...

Brev om fødeplass? Hvordan fikk du dette? Jeg har bare vært hos gyn på tul 7+0. Skal tilbake 11+0. Har ikke organisert noe mer enn det. Må jeg skaffe meg jordmor og fødeplass allerede nå? Hva er vanlig? Jeg er førstegangsgravid og aner egentlig ingenting om prosessen...

Det kommer helt an på hvor du skal føde. Er ikke overalt man trenger å søke plass.
Det er valgfritt å ta kontroller hos lege eller jordmor, eller begge, og det kan være greit å bestille time så du kommer inn når det passer med å ta blodprøver:)

Satser på kk, avdeling storken denne gangen også, med mindre fødsel starter i juleferien, da blir det Stord. Tok det som det kom sist og gjør det denne gangen og. Redd for å bli skuffa hvis eg planlegger for mye pg det ikke går som ønsket

Blir stavanger universitet sykehus
Satse på ein fødsel som de tre andre, uten noe smertelindring utenom varm klut der nede og kald klut på pannen

Ålesund sykehus her. Har ingen fødeplan, men går det som sist endte det i styrtfødsel på en time og ikke så mye tid til noe som helst. Skulle det drøye er jeg åpen for det som er best der og da, men kunne virkelig tenke meg badekar om det er ledig. (her er bare to rom med badekar)

Ringerike sykehus blir det for våres del.

Har ingen fødselsplan foreløpig, men har noen tanker om hvordan jeg gjerne ønsker at det skal bli denne gangen, hehe. Om jeg bare kunne bestemt det selv:happy:
Hadde en ganske komplisert fødsel forrige gang som til slutt endte med hastesnitt. Håper på å unngå det denne gangen..

Back
Topp