Hvor skal deres engler sove....

Linka

Gift med forumet
Da vi fikk vårt første gull sov han 3 mnder på vårt rom og fikk eget rom da vi flyttet. Han har alltid hatt egen seng, en første mnden sov han i baggen til vogna ved siden av senga. Han nektet og sove i senga si. Jeg ammet ikke den gangen, men skal prøve nå. Vet det er mange som velger og ha gullet ved siden av senga for å slenge puppen oppi. hehehe....

Denne gangen har vi delt av rommet vårt slik at babyen får sin egen del. Har eldste gull i rommet ved siden av. Skal flytte til sommeren og da får de hvert sitt rom, men inntil da må lille gull sove hos oss. Det er egentlig ikke noe jeg vil, men blir sånn for å ikke forstyrre eldste mann.
Syntes det er greit at de har eget rom fra 3 mnders alderen. Bedere for oss også. Hadde ikke noe problem med eldste mann og han sov mye bedere på eget rom.

Hva har dere tenkt å gjøre når lille nurket kommer????

Klem

vår sønn sov de tre første månedene i vognbaen ved siden av senga vår.. tror han syntes senga si var litt for stor.. å sover han i den men fortsatt på soverommet sammen oss.
Skal legge han på eget rom nå men må kjøpe babycall først...

Vi har tenkt til å la den lille ligge på eget rom når hun kommer. Men nå er barnerommet rett innenfor vårt eget da, så det blir ikke lange veien hvis (når!!) det blir skrik om natten. Det er den første våres, så det er litt nytt dette her..
Men vi har iallefall planlagt at hun skal ligge på eget rom helt i fra starten av.. Med døra på gløtt inn til vårt eget rom [:)]

Det skjønner jeg veronica, men det er jo ikke foreldrene sin skyld hvis babyen dør i krybbedød. Det er noe man ikke rår over. Vi fulgte alle rådene, men det kunne like godt hendt oss. Skremmende tanke....

Klem

uff skummelt det der veronica, men de kan ikke klandre seg selv.. ingen har jo funnet ut grunnene til at barna dør i krybbedød...
Hadde også gullet på rommet sammen oss av samme grunn.. nå må jeg flytte han på eget fordi han sover så dårlig (klarer det sikkert ikke da men.. [:)]) kjæresten bråker jo verre enn en orkan om natten så jeg sover dårlig og babisen sover dårlig men samboeren snorker fornøyd [:D]

Vi har heller ikke noe valg, 1 soverom, så babyen må sove hos oss, men vi har kjøpt egen seng. Jeg er redd for å ha babyen i senga med oss, ligger ikke alltid helt stille liksom [8|]

På rommet de første månedene er vell vanlig tror jeg...Vi har en liten seng som er fin å bruke den første tiden/mye mindre enn sprinkelseng. Alle barna i familien har sovet de første mnd i den sengen. Ellers står sprinkelsengen på eget rom[;)]

Frida ligger på eget rom og det har hun gjort siden hun var 3 mnd og 3 uker. Det går kjempe fint. Hun sover bedre og lengere og det gjør vi også.

Vi har også hatt våre to på vårt rom, men i egen seng. Førstemann var vel over året før han flyttet til naborommet, men det var fordi vi ikke hadde fått pusset det opp før.. Den andre flyttet vi inn til broren ved 8mnd alder. Denne gangen tror jeg det blir greit å gjøre det når det er slutt på nattammingen. Lettere med avvenning når de ikke kjenner lukta av mamma.

thea marie sover på mitt rom hun, enig med veronica, liker lizzom å ha oversikt. men når jeg og kjæresten min flytter sammen så får hun nok et eget rom. men da er hun nok rundt et år eller noe. fælt det med krybbedød, uff er utrolig redd for at det skal skje thea marie, så jeg passer ekstre godt på henne.
en vennine av mamma, ungen hennes døde i krybbedød, og hun har det ikke godt med seg selv. og det med babyen hennes skjedde for 3 år siden.

Vi skal ha babyen inne hos oss de 2-3 første månedene så får den eget rom.. Det er mye fordi vi begge er avhengige av å ha det SKIKKELI kaldt på rommet, å det er umulig med en sånn liten en..

Vi har bare ett soverom, så til vi får flyttet må lille sove sammen med oss!

Hun får egen sprinkelseng, men hvis hun syntes den er for stor med en gang kan hun ligge i vognbagen sin... Tør ikke la babyen sove i vår seng....

vi skal ha han inne hos hos de første månedene i sin egen seng, og så får han sove på eget rom fra han er 5-6 måneder, hvert fall det jeg tenker nå[:)]

og som flere sier her, hvis sengen er for stor så kan han jo alltids ligge i vognbagen[:)]

tulla vår sov i vugge på rommet vårt i 2-3 mnd, så var hun så stor at hun måtte over i sprinkelsenga si.
den sto på eget rom, men det var vegg i vegg, og vi tok av døra.
så, i sommer, byttet vi over til et tredje rom, som ligger på andre siden av det vi hadde, så nå står det ett "tomt" rom mellom oss! men bruker calling, da....

slapp unna fristelsen av å ha henne i seng mens jeg ammet, for jeg klarte ikke ligge å amme. og må du ut av senga for å fore, er det lett å legge ungen tilbake i sin egen seng etterpå!

Back
Topp