Hvor skal dere ha stellebordet?

Tiemi

Flørter med forumet
Vi har soverom i 2. etasje og bad i 1. etasje, planen var egentlig kun og ha Stellebord oppe på soverommet til lille, så slipper jeg å gå trapper midt på natten med en liten baby. Men nå tenker jeg at kanskje jeg burde ha et på badet også?? Eller er det unødvendig med to? Er kanskje lurt og ha tilgang til vann der stellebordet skal stå? På dagtid er det like lett å gå opp trappa, som å gå bort til badet. Men er dette med vann da... Hmm. Hva tenker dere?

vi skal ha det på barnerommet i 2. etasje da badet er i 1. Men der er det en liten servant også da, siden det er et gammelt hus :) Uansett klarer du deg nok lenge med våtservietter også har jeg lagt merke til at mine venninner steller barna sine der det måtte passe dem i huset. Der det er mest varmt osv, uansett om det er stellebord der eller ikke :)

skal helt klart ha det på badet :)

Jeg har ikke plass på badet så jeg skal ha stellebord på rommet.
Nå er rommet og badet veldig nært hverandre så jeg tror det skal gå bra med tanke på at jeg vil skylle stumpen i vann

Vi hadde stellebord på hjul inne på badet da storebror var baby, men nå skifter vi bleiene på matte på vaskemaskinen. Kommer ikke til å gidde å ta opp stellebordet igjen når den lille kommer, det tok en drl plass. Vi velger å ha stellebordet på badet fordi det alltid er god temperatur der. Er tilhenger av svale soverom for både barn og voksne og tror det er kaldt og ubehagelig å bli skiftet på inne på soverommet om natten :)

Har også soverommene oppe og har et knøtt lite bad nede.
Skal hive ut badekaret og lage til dusj, så kjøper med stellebord med hjul og har på badet. Det blir så kaldt på loftet og ikkje noe tilgang på vann.

vi bruker skjelden våtservietter, de fleste typene er så sterke at de kan fjærne maling.. så ikkje på mine unger sin kropp nei.. !! Her går det i klut og vann. hår kjøpt mesoft på apoteket som vi skal prøve ut.. der skal du tilsette vann selv og kan vri dem. Stellebordet må da være på badet, ettersom det er god naken temp der og små barn fryser lett.. såverommene skal brukes til og såve på og skal derfor være avkjølt for å kunne gi best mulig søvn.

Hanne2 skrev:
vi bruker skjelden våtservietter, de fleste typene er så sterke at de kan fjærne maling.. så ikkje på mine unger sin kropp nei.. !! Her går det i klut og vann. hår kjøpt mesoft på apoteket som vi skal prøve ut.. der skal du tilsette vann selv og kan vri dem. Stellebordet må da være på badet, ettersom det er god naken temp der og små barn fryser lett.. såverommene skal brukes til og såve på og skal derfor være avkjølt for å kunne gi best mulig søvn.

hørt dette med våtserviettene jeg også, så derfor jeg tenker at jeg må ha vann! :) Når det gjelder kjølig soverom så er det derfor stellebordet i 2. etasje må stå på lille sitt rom, og ikke vårt :) for hun skal jo sove med oss så på det rommet kan det være varmt helt til hun begynner å sove der.. Men får se hva jeg gjør, er så lang vei til badet vårt, må nemlig gjennom en gang, ned en bratt trapp, gjennom stua, gjennom en lang gang, forbi kjøkkenet og inn på badet så det er et stykke midt på natta når jeg absolutt ikke er våken :p Tror derfor det blir to stelle steder her i huset, hvertfall i starten for å gjøre ting litt lettere på natterstider ;)

Et på badet og et på soverommet , små babyer skal jo ikke ha det så kaldt når de sover så det går sikkert greit . Men datteren vår brukte vi våtservietter og det fungerte fint det er mange våtservietter som er bra og ikke så farlige for små stumpen, vi anbefaler naturel merke .

Blir nok på badet som sist tenker jeg...

Hanne2 skrev:

Signerer Hanne.. Kan sikkert telle på 1 hånd alle pakkene med våtservietter jeg har brukt på min datter på 21 måneder.. Og får ikk fylt ut hånden en gang. Sverger til vaskeduker nå på henne. Og brukte sånne Mersoft på henne før. Er jo kommet i dagligvarebutikkene og nå. MYE BEDRE! Disse små trenger jo ikke såpe. Brukte olje hvis det var veldig mye avføring. Ellers bare varmt vann. Er det alle leger og helsesøstre anbefaler. Prøv å vask dere med en våtserviett hvis dere er litt sår. Det er ikke noe godt.

Har stellekommonden på badet og har løs matte oppå. Synes det er veldig greit å ha det på en varm og god plass så lenge det er plass på badet. Og veldig greit med at det meste av klærene er inærheten og. Kommer til å ha body. strømpebukser og pysjer der. Han må nok dele den med storesøster for hennes undertøy og pysjer er og der. 

Vi har bad oppe og nede, så hos oss blir det stellebord (uten badebalje) både oppe og nede.

Back
Topp