Hvor skal babyene sove og i hva? Skal de dele rom med søsken etterhvert?

Tenker å bruke kurv de 3 første mnd. Datteren vår gjorde det. Hun bodde inne hos oss den tiden, og da hun byttet til sprinkelseng fikk hun eget rom. Ikke noe problem, sov godt alene fra første natta. Nå har vi flytte, og har et rom til nykommeren heldigvis. Godt de slipper å dele rom, jenta vår fyller 4 år kort tid etter vi får neste man.
 
vi hadde jenta vår på rom ilag med oss til 9 uker så fikk hun eget rom. blir det samme nå,får sitt eget rom ganske tidlig :) har 3 soverom oppe med kun en vegg imellom så det fungerer kjempefint :) har ett stort soverom i kjelleren men det får sikkert storesøster når hun blir gammel nok .
 
Sprinkel seng på soverommet vårt det 1 året slik vi gjorde med storesøster.
etter det er eg faktisk ikke sikker på hvordan vi skal ordne oss, vi har kun 2 soverom i øverste etasjen og 1 i underetasjen og 1 "soverom" til i øverste men der er ikke vindu 
og dele rom med storesøster går ikke heller siden soverommet hennes ikke er så veldig stort..
så har ett dilemma der..
 


Nummimamma skrev:
Denne gangen skal jeg ha en sånn bedside crib ved siden av sengen vår! :) da kan ungen bare rulles over når den skal ha mat, men samtidig sove i egen seng!



Sånn Beside-crib har jeg STORE planer om å kjøpe, også :)!! Sønnen min på snart 5 sov i sprinkelseng egentlig, men havnet i senga under amming og blei der.. I mange mnd;)! Men gikk fint, det! Men bor ikke sammen med pappaen til 5åringen! Bor sammen med kjæresten min som jeg harvært sammen med i 3,5 år..Og problemet er at han sover altså SÅ tungt at jeg er redd han skal rulle på babyen..:S   SÅ derfor ser jeg for meg at en sånn besidecrib vil bli perfekt:)!!Har mange soverom å ta av, så bebisen vil få eget soverrom ved siden av våres når jeg sikkert trapper ned på nattamming og sånn.. Også vil bebisen få rom oppe i 2.etasje når den blir sånn 3 år, kanskje :)!
 
Vi skal ha sprinkelseng på vårt rom de første mnd, samt Leandervugge oppe i stuen. Får i alle fall eget rom når h*n er max 6 mnd. Vi gjorde det på samme måte sist og det fungerte kjempebra.
 
Vi skal male baby senga til svigerfar som han sin far laget til han skulle komme :) men den skal stå inne på vårt rom i begynnelsen. Det ef jo greit å ha de i nærheten når de skal ha mat på natta, men man vet jo aldri når de slutter med det, storebror sov rundt da han var 6 uker og lå på eget rom fra han var 4 mnd, så det var og er et barn med godt sovehjerte <3 >
 
Her blir det leandervuggen i stua og sprinkelseng på rommet vårt første året. Er planen i alle fall;) Kanskje bedside crib i starten? Har litt lyst på det! Etter det er jeg skikkelig i tvil! Vi har egentlig flere soverom, men de ligger ikke i samme etasje som vårt og snuppa sitt, så har egentlig lyst til at de skal dele rom en peride. Men går det at en 2,5-3-åring deler rom med en 1-åring, eller blir det mye tull? Snuppa er fortsatt oppe om natta rett som det er, så om neste blir like urolig spørs det om det kan by på problemer....
 
Tipper det blir en bedside crib tett inntil vår seng så lenge det er nattamming. Også blir det vel antagelig eget rom om vi har rukket å bygge om innen amminga er over :)
 
H*n blir vel å sove inne på vårt rom, enten i sprinkelsenga fra storebror (som er 40+ år som jeg egentlig ikke vil bruke) eller så blir det leander vugge/seng om jeg får det som jeg vil. Så regner jeg med h*n flytter inn til storebror så vi har et gjesterom/kontor til rådighet :P
 
Kan jeg bare spørra, er det en spesiell grunn til at så mange av dere velger å ha barna i kurv eller vugge i stedenfor sprinkelseng fra første stund? :)
 


lisa91 skrev:
Kan jeg bare spørra, er det en spesiell grunn til at så mange av dere velger å ha barna i kurv eller vugge i stedenfor sprinkelseng fra første stund? :)


Jeg vet ikke hvorfor alle velger å gjøre det. Men jeg vet mange baber ikke trives i sprinkelsenger da de er veldig store. En vugge er mer tett og koselig, eller hva jeg skal si.
Også er det jo veldig lettvindt å ha en vugge i stua så babyen kan sove i den på dagtid :)

Selv brukte jeg sprinkelseng fra dag 1 og har aldri hatt noe problem med det :)
 
Mini sover nok i sprinkelsengen på vårt rom til vi er ferdig med nattamming. Så inn på storesøsters rom :) Har ikke brukt vugge eller noe..storesøster har sovet i vogn/ sprinkelseng/ vår seng
 
Back
Topp