Hvor skal babyene sove og i hva? Skal de dele rom med søsken etterhvert?

Hekla85

Elsker forumet
Veslingen skal få sove i vugga så tidlig som mulig på våres rom, men regner med de første nettene kanskje blir å sovne i vår seng.

Vi har 3 soverom, men jeg har litt lyst å beholde det ene til kontor/roterom, så tenker at de skal sove på samme rom etterhvert. Til Victoria skal begynne på skolen kanskje. Også fordi de er ikke så langt fra alder og spesielt hvis det er en jente til som kommer, så har de jo mye felles leker....!

Hva tenker dere?
 
Blir vell omtrent samme som med førstemann:)
Såve oppi senga våres de første dagene, også i vuggen inntil senga vår. Flytter h*n sikkert på eget rom og skifter til sprinkelseng rundt 5 mnd, det funka veldig greit sist:)
 
Sprinkelsengen blir satt på vårt rom den første tiden. Etter hvert vil h*n få rommet ved siden av, men jeg husker hvor tungvindt det var forrige gang å ha ham langt unna under ammeperioden..
 
Har sprinkelseng på vårt rom, så blir vel den brukt etterhvert som det er ok for baby å ikke sove oppå/inntil mammaen eller pappaen :)
når det passer så vil babyen flyttes inn på naborommet samme med storesøster. håper det går fint for begge.
vi har og 3 soverom, men det tredje er i bruk til alt mulig annet hehe. og slik blir det vel til vi flytter en gang innen 5 år vil jeg tippe
 
I begynnelsen blir det i vuggen ved siden av vår seng, så bytter vi til sprinkelseng etterhvert. Kommer til å sove på vårt rom til sikkert 7-8 måneder tenker jeg. Ihvertfall om det blir som med storesøster. Da ammet jeg bare en gang om natten/tidlig morgen, så da gikk det greit å flytte henne på eget rom. Satser på baby får eget rom med en gang, men vi må bli ferdig med det ene soverommet først. 
 
Her har jeg begynt å samle barn på mitt rom gitt. Har ikke mange nokk rom i leiligheten. Har tre soverom, må vel begynne å håpe at han eldste flytter ut om ikke alt for mange år hehe.
Har to åringen på rommet mitt nå og den nye kommer til å bli der også. 
Men litt koselig å ha de i nærheten da :)
 
Her skal vi bruke kurv den første tiden, deretter skuvseng :) og dele soverom med snuppa når h*n blir litt større
 
Her blir babyen å få eget rom fra første stund, akkurat som forrige gang. Har pulsmatte i sprinkelsengen. Dermed sover jeg mye bedre de få timene jeg kan sove mellom hver ammerunde, og mannen unngår å få nattesøvnen ødelagt av "ammestyr". Vet det ikke er mest vanlig, men slik funker nå best for oss..
 


Bortevekktiluketolv skrev:
Her blir babyen å få eget rom fra første stund, akkurat som forrige gang. Har pulsmatte i sprinkelsengen. Dermed sover jeg mye bedre de få timene jeg kan sove mellom hver ammerunde, og mannen unngår å få nattesøvnen ødelagt av "ammestyr". Vet det ikke er mest vanlig, men slik funker nå best for oss..


Har også vurdert dette. Vi får se. sist ammet jeg i bare to uker, og etter det fikk han flaske. blir det flaske barn kan h*n like greit ligge på eget rom. hvertfall hvis vedkommende blir som førstemann for han "knurra" i søvne og kunne holde på i timesvis så nattesøvna ble helt ødelagt. må se det ann litt.

det som er sikkert at h*n kommer til å ligge i egen seng.
 
Jeg vet ikke helt hva jeg har tenkt å gjøre, jeg. Vugge har vi fr gubben, men den skal vi nok ha i stua var planen min. Det blir vel enten å ha Mini i senga i en sånn ammemadrass, eller så kjøper vi vel en leandervugge el. å henger opp i taket, i nærheten av senga. På den måten slipper jeg å bevege meg mye og "våkne" veldig hver gang jeg skal amme.

Det er hvertfall planen i utgangspunktet. Hvordan ting blir når vi har en faktisk baby i armene, gjenstår å se :)
 
Babyen skal sove i kurv på vårt rom, eller mellom oss hvis h*n har behov for det. Snuppa sov  i kurven halve natten, og mellom oss etter amming på nattestid. 

Når h*n flytter på eget rom kommer litt an på hvor lenge h*n vil ammes på natten. Sålenge h*n vil det synes jeg det er greit å ha h*n rett ved siden av eller i vår seng så jeg slipper å gå inn på et annet rom for å amme (og vekke snuppa). Vi har bare to soverom, så foreløpig de må dele rom når den tid kommer. Snuppa flyttet på eget rom rundt ett år.
 
Denne gangen skal jeg ha en sånn bedside crib ved siden av sengen vår! :) da kan ungen bare rulles over når den skal ha mat, men samtidig sove i egen seng! Etterhvert håper jeg de kan dele rom noen år, men skjærer det seg med soving så har vi et ekstra rom! :)
 
Blir å sove i vugge eller kurvseng første tiden. Har begge deler som har vært i familien i mange år :-) også blir det sprinkelseng så fort babyen klarer å slenge beinet over kanten. Første mnd blir det inne på rommet vårt, og deretter inn på eget rom.
 
Skal sove i egen seng ved siden av oss.. Hverken jeg eller sambo sov godt med førstemann i senga og det gikk supert så satser på det går like bra nå.. Men hva h*n skal sove i vet jeg ikke enda :) Etterhvert blir det på eget rom :)
 
Vi har bare et soverom det første halvåret h*n lever, så det blir vel egen sprinkelseng ved siden av var seng da, og så når vi flytter å blir det nok eget rom. Jeg har bare tenkt sprinkelseng med en gang, ser at mange skal ha kurv eller vugge først, men vi har ikke plass til det, så tenker bare vogna som dagsoving. Men får vel polstre sprinkelsenga litt så den føles litt mindre for mini :)
 
Om det blir som med førstemann så skal han sove inne hos oss til nattamminga er over sån omtrent 5-6 mnd så får h*n eget rom... Her gikk det kjempe greit sån, men ingen er like så vi er vell ikke like heldig he he
 
Victoria lagde også sykt mye lyd da hu var nyfødt, så jeg la henne i vogna og trillet henne bare ut av soverommet vårt når vi skulle legge oss, hehe, hun sov ei lita stund i vogna første perioden :p måtte "kjøre" henne i søvn :p
 
Rettelse, babyen skal sove de første måndene inne hos oss, storebror flytta inn på eget rom når han var 4-5mnd, da sov han og vi bedre... :-)
 
Skal ligge på vårt rom i starten. Så etterhvert får den lille eget rom ved siden av storebror :)
Vi har 4 soverom.
 
babyen skal sove i sprinkelseng, først på vårt rom, frem til ca. 6-9 mnd også på eget rom.
vi har mange soverom, så de slipper å dele!
 
Back
Topp