Hvor skal babyen sove på dagen?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Har dere tenkt på hvor babyen skal sove på dagtid? Jeg tenker spesielt på storesøster her i hus. Hun er ikke noe brå eller noe serlig ulydig, men ting kan forrandre seg når babyen kommer i hus. Når hun var baby sov hun bare på sofaen i stuen, men nå kan jo plutselig storesøster sette seg eller uheldighvis hoppe på babyen hvis den ligger der.. Jeg har tenkt på vugge, men det er veldig dyrt... Da kommer babyen opp i høyden og kanskje ikke storesøster kommer på å gå bort til babyen så ofte. Jeg ser mange bruker lekegrind til babyen, men vår lekegrind er det ikke bunn i, så jeg vil ikke legge en nyfødt baby på gulvet tror jeg.. Jeg har tenkt på å bruke bag delen til vogna, og event. sette den inne i lekegrinda hvis babyen sover godt og storesøster ikke skal gå bort.
Hva skal dere?
 
Har tenkt å ha henne i vognen på dagtid og i seng om nettene. Tenker at det er greit å ha en rutine rundt det slik at da vi ikke er hjemme eller hos barnevakt i sovetider så er hun vant med at vognen er et trygt sted å sove. Mange sier at barna er trygge i litt trange soveplasser da de er små, å da er bagen til vogna grei tenkte vi.

 
Har egentlig ikke tenkt så langt frem enda. Men her blir det nok senga og i vogna:)  
 
Skulle gjerne hatt vugge,men det er dyrt og vi har liten leilighet,så det vil bare ta aaaaltfor mye plass. Så tror vi bruker enten vognen eller en trilleseng med himmel (slags vugge på hjul), som vi arvet. Den er helt grei... Men tror det blir bagen i vogna ja=) Tenkt mye på det!
 
Storesøster sov ikke på dagen når hun var baby, men når hun startet (ca 5 mnd) å sove på dagen sov hun i sengen sin inne på rommet...Jeg har tenkt å la lillebror sove ute i vognen på dagtid eller i sengen sin :)
 
Kommer nok til å ha babyen i vogn på dagtid, og seng på natta da.
Minstemann her elsket vognen sin som baby ;)  Så hvis jeg var veeeeldig sliten på natta, og han ikke ville sove, så fikk han ligge i vogna. Der sovnet han ihvertfall. jeg visste det ikke var lurt, men helt utrolig hva man gjør etter mange våkenetter ;)
 
Har væll egentli ikke tenkt så hardt på det. Men vil tro det blir vogna på dagen og senga på natta. :-)
 
Storesøster sov ofte på sofaen  Men blir nok leikegrinda eller vogna her nå pga storesøster.
 
Vi har lekegrind med regulerbar bunn som vi brukte sist på dagtid, så babyen kommer nok til å sove mye der. Og etterhvert ute i vogna :)

Den kommende storesøstera her blir jo 3 år og 4 mnd, så tror ikke hun kommer til å plukke så mye på babyen.
 
Senga si kanskje, eller lekegrind.

Evt vognbagen, for vi har ikke vogna oppe i leiligheten (tror jeg, kommer jo an på om noe tilsier noe annet)
 
Babyen skal enten sove i vogna ute om det ikke er for kaldt, eller i vugga på stua/soverommet. Lett å flytte rundt :)
 
Når mini er heilt liten skal ho vera i ei korg som "går på omgang" i familien - samme som eg og syskena mine låg i då me var små  Men har to hundar, så skal setja ei grind framfor på eit eller anna vis - har ikkje lyst til å ta sjangsen på at dei vert veldig nyfikne når mini lagar lydar oppi der - altfor lett å rive ned.
 
blir nok i vogna her. fortrinnsvis ute på verandaen, eller i gangen. synes det er greit de får sove litt kjøligere enn i stua.
 
Her blir det nokk i en vugge på stua om dagen eller i vogna :) Synst de er litt viktig å lære henne at det ikke alltid skal vær stillt i huset for at hun skal sove, så greit at hun kan ligge på stua der vi oppholder oss slik vi kan holde et øye med henne uten å gå inn på soverommet :) 
 


marley88 skrev:
Her blir det nokk i en vugge på stua om dagen eller i vogna :) Synst de er litt viktig å lære henne at det ikke alltid skal vær stillt i huset for at hun skal sove, så greit at hun kan ligge på stua der vi oppholder oss slik vi kan holde et øye med henne uten å gå inn på soverommet :) 


Er så enig med deg. Er så mange som gjør feil akkurat på det. La de ligge i rommet og venn de på støy.
 


Cmilla skrev:


marley88 skrev:
Her blir det nokk i en vugge på stua om dagen eller i vogna :) Synst de er litt viktig å lære henne at det ikke alltid skal vær stillt i huset for at hun skal sove, så greit at hun kan ligge på stua der vi oppholder oss slik vi kan holde et øye med henne uten å gå inn på soverommet :) 


Er så enig med deg. Er så mange som gjør feil akkurat på det. La de ligge i rommet og venn de på støy.

Vi har arva ei son korg-fletta leander vogge som henger i taket. hadde den til storesøs også, men no er den vertfall genial for ho kommer seg ikkje oppi den.

og apropos støy :) vi gikk inn for dette med storesøs, ho skulle bli lett å legge i støy og over alt! hadde på radioen og la ho i stua, men ho var kjempe var fra ho var heilt lita! fremdeles må h ha det rimelig stilt og mørkt for å få sove.. nett som mamman :) så det er ikkje alt som kan planleggast!
 


Klesklypa skrev:


Cmilla skrev:


marley88 skrev:
Her blir det nokk i en vugge på stua om dagen eller i vogna :) Synst de er litt viktig å lære henne at det ikke alltid skal vær stillt i huset for at hun skal sove, så greit at hun kan ligge på stua der vi oppholder oss slik vi kan holde et øye med henne uten å gå inn på soverommet :) 


Er så enig med deg. Er så mange som gjør feil akkurat på det. La de ligge i rommet og venn de på støy.

Vi har arva ei son korg-fletta leander vogge som henger i taket. hadde den til storesøs også, men no er den vertfall genial for ho kommer seg ikkje oppi den.

og apropos støy :) vi gikk inn for dette med storesøs, ho skulle bli lett å legge i støy og over alt! hadde på radioen og la ho i stua, men ho var kjempe var fra ho var heilt lita! fremdeles må h ha det rimelig stilt og mørkt for å få sove.. nett som mamman :) så det er ikkje alt som kan planleggast!


Så sant! Mange tror at man kan lære babyen alle slags ting. Feks. og ikke bli båret eller vugget.. Men når barnet bare skriker og roer seg når den blir båret eller andre ting, så selvfølgelig gjør man det man kan for at barnet skal roe seg :) Samme med søvn og støy. Mennesker er forskjellige :)
 
Vi kommer til å gjøre det samme som vi gjorde sist,
Sov i vugga i stua når det var dag og i senga på soverommet vårt når det var natt :)
Lyst og lyder om dagen, mørkt og stille om natta :)
Fungerte veldig bra :)
 
Med Lucas Ramirez hadde vi han i bag delen i lekegrinda og vogn ute, da hadde vi liten leil (65)
nå har vi hus på 275 så da blir det en tak hengt vugge i stuen og vogna ute når det blir mildere... 
 
Back
Topp