Hvor skal babyen sove (natt)

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Jeg lurer på hvordan dere maimammaer ser for dere soving/amming om natten?

Min drøm var egentlig en bedside crib med babynest til å ha ved siden av vår seng. Jeg endte opp med å kjøpe en sprinkelseng med regulerbar bunn, men ingen side som kan senkes eller tas av.

Vi har innredet barnerommet og der står det en liten dobbelseng innpå. Har tenkt litt på om jeg ligger der og mini i babynest..?

Hva skal dere gjøre?

:)

Vi kommer nok til å ha lille i sprinkelseng ved siden av vår seng, eller på eget rom, med "ammestol":-) Vi hadde storesøster i vugge, og når vi da skulle venne henne til sprinkelseng og eget rom, ble det bare tull:-p

Barnerommet vårt ligger vegg i vegg med soverommet, med dør mellom, så foreløpig står barnesengen der inne, og planen er at hun skal sove der. Jeg skal også ha en godstol der inne, som brukes til amming om natten.

Nå skal det sies at dette er vårt første barn, så dette er bare hva vi har sett for oss, vi vet jo ikke hvordan det faktisk blir. Er ikke så høytidelig på det, og tar ting veldig som det kommer :-)

Hadde lyst på en bedside crib, men det blir nok vanlig sprinkelseng. Den skal da stå ved siden av vår seng i starten, så flytter vi ham inn på barnerommet etter hvert. Kommer til å ha en godstol til amming på soverommet også :) Det er i alle fall planen ;) Kan jo hende det blir samsoving med babynest, men tviler litt.

Jeg har kjøpt bedside crib....så blir nok brukende den inntil vår seng de første mnd....:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jenta vår kommer til å samsove de første ukene/samt ha sprinkelsengen hennes rett ved siden av der jeg sover :)

Har en kurv han skal sove igjen de første med, samme som jeg hadde når jeg var baby :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Skal snart innrede barnerommet, med sprinkelseng. Men kommer til å ha babyen inne hos oss den første tia. Ønsker meg veldig en hengevugge, men får se om det går.

Blir samsoving her også den første tiden, gjorde det med de begge første og det har gått strålende. Kommer ellers til å ha en vugge ved siden av senga :)

Kommer til å ha sprinkelsengen på vårt soverom men regner med at lillemor samsover med meg. Det gjorde jeg med forrige og til dels med førstemann. Det reddet meg fra den sikre død (har kronisk hodepine som forverres vesentlig med lite søvn) da jeg fikk nr 2 kun 19 mnd etter nr 1. Nå er jo de supergamle blitt, hele 6 og nesten 8 ved fødsel og sover heldigvis natten gjennom ;).

Jeg har også sett veldig på bedside crib, men vurderer litt om det blir dyrt for kort brukstid, sprinkelseng må vi jo nesten ha uansett. Sprinkelsenga starter nok inne hos oss i hvertfall, før liten flytter inn på eget rom etterhvert, tar ting litt som det kommer.

Jeg skal ønske meg av min far som er møbelsnekker en bedside seng. Vårt rom er litt smalt. Så disse man får kjøpt er noe breie. Vi har også tykk kant på sengen så babyen ville ikke kommet hel inntil vår seng som jeg ønsker. Så da må det bli en spesial laget en. De første mnd (så lenge den passer) blir det dette og sammsoving.. så over i liten sprinkelseng som kan stå i fotenden av sengen vår.. så når han er 8-9 mnd skal vi prøve å se om vi får han inn på eget rom.. men det kommer jo selvsagt ann på hvordan han er...

Tenker å setter opp sprinkelsenga på soverommet vårt. Førstemann ville ikke sove i sprinkelsenga de første to månedene, så han sov i vugga som jeg flytta mellom stue og soverom :) Så lenge han våkner om natta, særlig så lenge han skal ha mat så blir han værende på vårt rom. Jeg blir ikke å springe i mellom! :)

Tenker å bruke Stokke daybed de første mnd, så blir det sprinkelsenga.

De første mnd så vil jeg har baby i en babynest i senga vår. Etterhvert vil jeg flytte babyen i sin egen sprinkel seng i nabo rommet (pga liten plass på soverommet)

Har en vanlig sprinkelseng fra IKEA som jeg tar av den ene siden på og stropper fast til vår seng. Hadde det med storebror og det funka bra.
Men flytter nok på eget rom i 3-4 mnd alder om dette er som storebror.
Da har jeg en ekstraseng der som jeg kan legge meg på

Sent from my iPhone using BV Forum

Vogga ved siden av senga som med guttungen. Helt topp og bare gyngende ungen i søvn med beina :)

Back
Topp