Hvor skal babyen din sove første tiden?

Vi har kjøpt oss hus som vi tar over 1.mai - flytter inn 1.juni. (skal pusse opp bad først) Da får vi også tid til å male før vi flytter inn.

Jeg elsker den "romantiske" ideen om å male og fikse babyrom, men erfaring sier at baby ikke sover særlig innpå der så vet ikke om jeg skal stresse med det? Jeg har allerede bekkenløsning og er livredd for forverring. Må male stue og gutterommet til 13-åringen først og fremst. Vet jeg får hjelp altså.

Må uansett ha stellebord, kommode osv innpå babyrommet men da kommer det jo til og se så halvferdig ut uten en seng? :hilarious: Jeg er interiørnerd forresten. Eeelsker det. (Må ha stellebord på soverom pga plassmangel)

Jeg samsov med første og kommer helt sikkert til å gjøre det nå også. Bedside crib på mitt soverom og vanlig sprinkelseng på barnerom...? Bedside crib er jo uansett ikke noe man bruker så veldig lenge? Det fantes ikke når førstemann kom til verden så dette er nytt :p

Ting går aldri som man tenker men jeg håper jo baby kan sove i vogn ute eller i babynest/sprinkelseng på dagtid og på natta sammen med meg enten i storsenga eller i bedside crib.

Hva er deres plan? :D

Føler meg helt førstegangs og gal her jeg sitter, men dette grubler no jeg på..:laughing002
Hadde ikke gidda og brukt tid på babyrom. Det er mye annet å bruke tiden på. Baby sov de første 5mnd oppå meg både dag og natt. Flytta på eget rom etter 1år en gang, da fikk han så stor seng at det var plass til meg i hans seng. Også hadde vi da tenkt at det gradvis ville bli bedre søvn slik at jeg slapp å legge meg sammen med han. Snart 3år og det har skjedd 1gang at han har sovet hele natta.
 
Her blir det sprinkelseng inne på vårt rom i starten, men hvis baby er urolig/ veldig kontaktsøkende slik som sistemannen min, da blir det samsoving igjen. Og det trivdes jeg urovekkende greit med forrige gang!
Men spent nå med ny samboer, han skal alltid ligge så tett på meg o_O det må han venne seg noe av meg når minien kommer og hvis han krever plassen, mtp amming og alt :rolleyes:
Når samsoving føles greit, er det helt gull måte å kunne få ro og søvn på for både mor og barn, jeg hadde mye "Fri Bar" - for han og så deilig å bare ha en så avslappa forhold til det. Ikke bry oss om hva andre mente og sa, er så mange som mener man gjør barna en bjørnetjeneste og dårlige vaner- Pøøøh :cool:
Men ingen vet hvordan de små blir og hva de ønsker :dummy:

Her må mini dele rom med et av søsknene når han blir eldre :) men tenker det går veldig fint :)
 
Blir nok som med førstemann. Sprinkelsenga rett ved siden av vår seng fram til hun er rundt halvåret. Deretter eget rom rett overfor gangen fra vårt :happy: Fungerte iallefall fint med førstemann, så får vi se hvordan det blir denne gangen. Får ta tinng litt som dd kommer, tenker jeg:)
 
Hadde sprinkelseng ved siden av min seng med de to eldste, men endte opp med samsoving. Regner med det blir det samme med babyen også.
 
Det er ikke noe å stresse med oppussing, ble akkurat ferdig med rommet til 1 åringen vår :happy: vi kjøpte for 1 år siden. Rommet til Hu i magen nå, sover vi på. Vi skal bygge soverommet vårt i løpet av neste år tenker jeg. :)
Vi har ordna med beside crib.. Samsoving fungerer ikke for min del, da jeg sover fryktelig dårlig. :(
 
Vi har tenkt å ha bedsidecrib de første månedene og så flytte frøkna over på eget rom når hun og vi er klare for det. Vi skal begynne å pusse opp soverommet hennes om en ukes tid til. Vi stresser ikke med det - men føler det er en stor del av forberedelsene og forventningene til at vi faktisk skal få en liten baby :Heartpink
 
I bedside crib ved sengen vår første tiden.
Så over på eget rom i sprinkelseng når vi føler det er tid for det. :)
 
I bedsidecrib på vårt rom, gjorde det samme med storesøster :happy:
 
Vi har kjøpt en bedside crib til å ha ved senga vår. Også en sprinkelseng som jeg vil prøve å legge henne i når hun blir litt eldre.
 
Vi skal stelle i stand babyrommet før han blir født, og ha en sprinkelseng som han skal sove i på dagtid der inne. på natta skal han sove i bedside crib inne hos oss
 
Vi satsa på å gå for sprinkelseng tett inntil vår seng i starten, med eine sida nede og sengene på eit vis festa sammen. Enkelt ifht amming.
På dagtid tenker eg soving i leikegrind i stova i starten og/eller soving i vogn. Men vi ser an og tar det litt som det kjem tenke eg :happy:
 
Blir nok som med førstemann. Sprinkelsenga rett ved siden av vår seng fram til hun er rundt halvåret. Deretter eget rom rett overfor gangen fra vårt :happy: Fungerte iallefall fint med førstemann, så får vi se hvordan det blir denne gangen. Får ta tinng litt som dd kommer, tenker jeg:)

Vi har gjort det slik med alle tre, funket som bare det. Og håper det blir sånn igjen..
 
Bedsidecrib så lenge det funker, deretter i sprinkelseng på samme rom som storebror (hvis det går) :)
 
Jeg tror kanskje det blir en bedsidecrib, men klarer ikke å bestemme meg.
Noen mener at det kan bli mye uro når barnet bytter fra bedsidecrib til sprinkelseng, så det er bedre å starte med sprinkelseng med en gang, men jeg aaaaaner ikke.
 
Vi skal ikke pusse opp babyrom før baby blir født. Rett og slett fordi faren min skal bo der først, siden vi kjøper huset hans og han skal flytte til leilighet, så det blir litt overlapp.

Det stresser jeg uansett ikke med. Baby skal sove hos oss, vi har babynest og bedside crib så vi gjør det slik det passer oss. Regner med at babyen sovner i bedside crib, men ender i senga vår i løpet av natta for å amme :)
 
Back
Topp