Hvor skal baby sove på dagen?

Spireliten

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Hvor har dere planlagt at baby skal sove på dagtid? Har dere kjøpt egen seng/krybbe til å ha i stuen? Vogn? Andre løsninger?
 
Jeg har ikke kjøpt noe spesielt, sist sov hun mest ute i vogn evt. på soverommet med babycall. I starten brukte vi faktisk bagen til vognen inn så det blir jo litt som en krybbe, men det var bare de første ukene.

Vurderer å kjøpe et nytt babynest denne gangen for å ha et tryggere sted å legge baby, jeg hadde et sist (sleepyhead), men likte det ikke særlig, så tror jeg vil kjøpe voksi premium babynest. Vet ikke om han kommer til å sove der, men det er jo et mulig sovested om han sovner på stua.
 
Helt i begynnelsen ser jeg for meg at det blir mye på meg og pappaen, og i bæretøy, men vi har også kjøpt en hengevugge som vi håper aksepteres. Noen babyer sovner jo hvor som helst og kan like gjerne sove i sofaen eller senga, men jeg tør ikke å håpe på en sånn «magisk» baby etter storesøster, selv om vi selvfølgelig kommer til å prøve ut hva som funker:hilarious:

På sikt blir nok vogna mye brukt, men jeg har en drøm om å få til dupp inne iblant også, for det er kjipt å måtte ut og trille mange ganger om dagen i all slags vær når en egentlig kunne trengt å sove selv også.

Så det korte svaret herfra blir vel at vi ser an babyen:happy:
 
Har kjøpt Leandervugge til å ha i stuetaket. Håper hun vil sove der på dagtid...og etterhvert ute i vogna si.
 
B9EB941C-85AE-46C3-8991-8991B656B130.jpeg Vi har en stokke dagseng i stua, som vil bli brukt på dagtid. Men blir å trille tur på formiddagen, og da blir hun å sove lur ute i vogna. Gjort det med alle de andre tre barna:)

legger ved bilde av den dagsenga, den er så genial:p
På soverommet skal vi ha bedsidecrib, til hun må over i sprinkelseng:)
 
Vi har vugge som har gått i arv, samt babynest. Men regner med at baby sover både på meg/far, i vogn og bæresele også.
 
Vogna når vi kommer inn i rutiner, men blir vel på meg i starten, eller i babynest i sofaen :) har en Stokke baby seng som vi kan ha i stua hvis vi trenger.
 
Har en vugge som skal stå i stuen.. Har også et Babynest, så blir vel kanskje en mix av det, alt etter hva han foretrekker! :)
 
Vi skal ha leikegrind i stova som det går an å sove i, gjerne med babynest. Ellers trygg plass å ligge utan at storesøstrene får så lett tak i mini. Ellers er det kort veg til soverommet. Men blir nok mykje på meg i starten tenker eg. Kjem heilt an på ungen egentlig.
 
Hvor har dere planlagt at baby skal sove på dagtid? Har dere kjøpt egen seng/krybbe til å ha i stuen? Vogn? Andre løsninger?
Vi har en vugge i stua, samt en lekegrind :) så baby sover nok her eller der da :) i tillegg blir det nok endel soving oppå meg eller pappaen hvis lillebror liker nærhet like mye som storebror :)
 
Lekegrind med babynest på stua, bedside crib på soverommet (til den byttes i sprinkelseng på eget rom etterhvert) og vogna selvfølgelig.
 
Back
Topp