Hvor sikker er eggløsningstester?

Gledesstråle

Betatt av forumet
Jeg har prøvd å google, men blir ikke helt klok. Hadde en MA i høst og fikk raskt mensen tilbake. Etter det har jeg brukt clearblue digital eggløsningstest (den hvor det kommer smilefjes når man er på sitt mest fruktbare). I to sykluser har jeg fått smilefjes 2-3 dager før jeg har regnet ut jeg skal ha eggløsning. Vi har da hatt samleie de dagene, men ikke på tidspunktet jeg regnet meg frem til eggløsning, uten å bli gravid.

Jeg vet at det er helt normalt at det tar lenger tid enn to sykluser å bli gravid, men har blitt fort gravid to ganger før (men da uten eggløsningstester).

Spørsmålet mitt er bare: hvor sikker er eggløsningstestene? Kan eggløsningen komme litt forsinket sammenlignet med testen?

Stemmer ikke det ganske bra da, med at egget slipper oppmot 48 timer etter positiv test? :) Ville hoppet i høyet dagen dere får smilefjes + de neste dagene (eventuelt annenhver dag), fram til 3-4 dager etter smilefjes!

Stemmer ikke det ganske bra da, med at egget slipper oppmot 48 timer etter positiv test? :) Ville hoppet i høyet dagen dere får smilefjes + de neste dagene (eventuelt annenhver dag), fram til 3-4 dager etter smilefjes!
Da har jeg nok misforstått testene, trodde smilefjeset betydde at det var eggløsningsdagen. Beste måten å bli gravid på er vel som du sier å bare hoppe i sengen litt oftere rundt de dagene der ;)

Back
Topp