hvor shoppe dere barneutstyr og hva trenger babyen?

• Trådstarter Trådstarter Thenewmomy
  • Opprettet Opprettet
T

Thenewmomy

Guest
Greit å vite hvor dere kjøpe barneutstyr hen. Vil gjerne ha noe som er grei og ikke dyrt heller.
For eksempel barnevogn, babyseng, babyleker osv...

Og hva trenger babyen de første månedene? :)

Kjøpte seng, stellebord og kommode blant annet på IKEA. Ellers hadde vi vogn (kjøpt på salg) fra storebror. Kjøpte ellers bilstol, håndklær, kluter, klær osv gjerne på salg.
Barnas hus og babyshop, lekmer.no, jollyroom.no osv har ofte mye salg :-) ellers har jo finn.no mye pent brukt. Husk at f.eks madrasser/dyner burde være nytt.
Angående hva baby trenger kommer det vel litt ann på hvordan dere bor og lever tenker jeg :-)

Jeg har ikke et spesielt sted, jeg har gått etter tilbud. Og så søkt opp produktet jeg vurderer for å se om det kommer billigere opp andre steder.

IKEA, finn.no, Babyshop, Barnashus og lekmer.no (IKKE vogn,bilsete på lekmer.no)

Bilstol på Barnas Hus når de hadde 25 % på alle bilstoler.

Barnevogn kjøpte vi på kopbarnvagn.se
Nå solgte vi den og kor ny brukt (trengte søskenvogn).
Kjøpt brukt Stokke Sleepi av kollega, kjøpt ny madrass.

Følger med på tilbud og handler litt her og litt der.

Jeg bruker ofte prisjakt.no viss jeg vet hva jeg vil ha, så kjøper der det er billigst. Ofte har det blitt jollyroom.no.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Finn.no , Facebook kjøp og salg , polarn o puret, ikea , barnashus

Sent from my iPhone using BV Forum

Vist du har lenge til termin, anbefaler deg å følge med i forskjellige butikker og handle på salg :) Det kan du svare mye på:) Eneste vi har kjøpt på full pris er senga på IKEA, og emmaljunga vogna vår:) Ellers er ALT av klær og annet kjøpt på salg :D Spart mange tusen kr :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Kjøpte vogn, bilsete og vugge i Sverige. Seng på ikea og stellebord på barnas hus.

Man trenger faktisk veldig lite i begynnelsen fant jeg ut. Det eneste jeg ville lagt penger på er bilsete, ellers kan alt kjøpes brukt.
Men er bra vogn kan være fint å ha.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har kjøpt bilstol og vogn på barnas hus (vil ha en butikk å gå til dersom det skulle være noe galt), bilstolen fikk vi 20% avslag og vogna 25% så ble ikke så gale :-)
Seng har vi kjøpt på ikea, og skal kjøpe stellebord der. Ellers så kjøper jeg ting brukt (new born sett, lekegrind osv) :-)

Denne gangen kjøpte vi vogn, bag og bilstol fra tyskland.
Seng fra ikea, som man kan ta av fronten for å gjøre den om til "storseng", komode med stellematte oppå.

Men finnes jo mange kjøpe/selge grupper på facebook.

sendt fra Note 3 - sengekos

Vi fikk vogn av svigermor, ellers ville jeg nok kjøpt fra babyshop. Seng har vi fått, den er brukt men fungerer da!
Bilstol kjøpte vi selv, helt nytt og på salg.
Babynest er også veldig kjekt, jeg bestilte fra hjertenest (søk på instagram) og er utrolig fornøyd. Stellekommoden vår er og brukt.

De første mnd er det vel vogn, bilstol, teppe/gymmatte, babynest, babygym, vippestol og eventuellt ei vugge til stua (hadde vi hatt nytte av i alle fall :p) og badekar!

Back
Topp