Hvor seriøst blir forumet?

Mowgli's mamma

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Hei!

Jeg vil bare stille litt spørsmål rundt hvor mange innlegg som blir laget. Nå er vi oppe i 18 (!) sider med innlegg, og vi er typ gjennomsnittlig i uke 7ish.... Blar folk seg bakover?
Er det ikke bedre med litt færre innlegg som heller får flere svar og som går litt over tid?
Sånn jeg ser det vil vel ting bli skrevet dobbelt her, og man mister litt av den seriøse ( i mangel av et bedre ord) samtalen.
Jeg skjønner at folk vil vinne premier altså! Jeg er ikke hardcore nok selv til å skrive 200 +/- svar om dagen, så for meg når det duker opp såpass mye nytt hele tiden mister jeg litt.. jah...

Er jeg helt på jordet? (Tåler å høre det altså :) )

Jeg er enig med deg. Blir litt uoversiktelig med alle "småtrådene". Samtidig er det jo litt gøy med nye innlegg også.

Er helt enig med deg! Det blir litt mye "overfladisk" og mister litt lysten til å lese. Nå har jeg ikke vært på skjult forum, riktignok..

Enig i at man godt kan ta en liiiten titt på tidligere tråder før man stiller et spørsmål, for eksempel, men ellers tror jeg man bare må akseptere at vi er så mange her inne nå at det kommer til å bli MANGE tråder om både fjas og seriøse ting. Det er umulig å gjøre alle til lags i en så stor gruppe. Jeg synes målet må være at takhøyden er stor, og at det er rom for alle typer tråder. :)

Enig.. men Virker som folk liker fjas da, er flere spm og svar på useriøse tråder enn seriøse..

Hahaha! Hvorfor skal det være så seriøst? Hvorfor ikke ha det morro og bli kjent med hverandre? Dessuten er det ikke fjas,det er heller fjas å logge seg på å se de samme kjedelige trådene dag etter dag,synes jeg!

Hahaha! Hvorfor skal det være så seriøst? Hvorfor ikke ha det morro og bli kjent med hverandre? Dessuten er det ikke fjas,det er heller fjas å logge seg på å se de samme kjedelige trådene dag etter dag,synes jeg!
Forsåvidt sant.. men jeg kjenner at jeg mister litt lysten til å åpne meg når det seriøse og vonde man føler på blir dyttet vekk og hvor mange hybelkaniner man har er viktigere .. :p

Forsåvidt sant.. men jeg kjenner at jeg mister litt lysten til å åpne meg når det seriøse og vonde man føler på blir dyttet vekk og hvor mange hybelkaniner man har er viktigere .. :p
Det handler nok ikke om at folk synes det er mindre viktig, men heller at det er vanskeligere å svare på slike innlegg. Man må gjerne tenke litt mer over hva man skriver, og ikke alle synes det er lett å formulere seg «riktig». Synes det generelt vises mye varme og omtanke her, jeg, men klart det blir mange flere svar på tråder som krever null tankevirksomhet! :P

Det handler nok ikke om at folk synes det er mindre viktig, men heller at det er vanskeligere å svare på slike innlegg. Man må gjerne tenke litt mer over hva man skriver, og ikke alle synes det er lett å formulere seg «riktig». Synes det generelt vises mye varme og omtanke her, jeg, men klart det blir mange flere svar på tråder som krever null tankevirksomhet! :P
Vet det, derfor jeg skrev lengre opp at folk liker fjas.. liker fjas selv jeg.. slipper å tenke :p så paradise hotel syns jeg er topp.. men kjenner allikevel en liten ork med å åpne meg :)

Akkurat dette lurte jeg også på, men hadde vanskelig å formulere spørsmålet. Tror alle har ulike forventninger til forumet. Jeg syns også det er litt "spammete" for tiden og må også lete litt etter innlegg som er verdt å lese- og ignorere det andre. Ikke helt sånn forum jeg var ute etter, men da er det vel kanskje min oppgave og skildre vekk det som ikke interesserer meg.

Mener selvfølgelig ikke at det skal være et blodseriøst forum hvor vi har en regel for alt. Hvor man blir kastet ut om man ser skrått på regelen.
Men ser flere tenker det samme som meg, så er det som det er.. Men blir mye å sile vekk da om vi er en 10-20 brukere hver mnd som SKAL lage 25 nye innlegg for å vinne. Hva med premier for innlegg med flest svar og lignende?

Uansett, ha en fin dag a folkens :)

Mener selvfølgelig ikke at det skal være et blodseriøst forum hvor vi har en regel for alt. Hvor man blir kastet ut om man ser skrått på regelen.
Men ser flere tenker det samme som meg, så er det som det er.. Men blir mye å sile vekk da om vi er en 10-20 brukere hver mnd som SKAL lage 25 nye innlegg for å vinne. Hva med premier for innlegg med flest svar og lignende?

Uansett, ha en fin dag a folkens :)
Ja, akkurat dette voldsomme fokuset BV har på å holde aktiviteten oppe synes jeg er ganske slitsomt. Hvis man går inn på hovedforumene her er jo halvparten av trådene startet av moderatorene ... Opplever dét litt som «spamming» og, jeg. Og dette med premiering for antall innlegg og startede tråder; jeg skjønner at de sikkert «må» gjøre det for å holde folk her, ellers rømmer alle til Facebook, men det genererer jo veldig, veldig mye fjas. Og det kommer til og med fra en som er over gjennomsnittet glad i å prate! :D :P
Jeg hang på BIM forrige gang jeg var gravid, og synes ærlig talt det var triveligere der, hvor forumet stort sett levde sitt eget liv uten så mye innblanding, men jeg ser jo hvor utrolig mye mindre aktivitet det er der inne nå ...

Jeg er ENIG med deg. Sinnsykt irriterende for oss som faktisk går inn en gang om dagen med 250 forskjellige tråder som startes med: Føler du at? Visste du? Hva synest du? Hvorfor er det sånn?

Tror ikke det er så mange er som er ute etter å vinne premier.

En god blanding er fint :) kanskje bikka litt til ene siden det siste døgnet, men det er jo gøy med aktivitet i forumet også :)

Skjønner jo hva trådstarter mener, og man har kanskje litt mer behov for de seriøse tingene helt i starten av svangerskapet, og når man er førstegangs. Men man kan da ikke gå rundt og bare ha seriøse samtaler i 9 måneder heller vel? Siden det er min andre gang har jeg kanskje fått svar på de viktige tinga allerede, og jeg for min del liker de litt "useriøse" innleggene også :)

Kodos til de som lager liv og røre her! Og hvorfor skal det være så seriøst? Ingen her er fagfolk (så vidt meg bekjent) - så dette er et forum for vanlige folk.

I tillegg registrerer jeg at tråden om dødfødsel ble stengt, fordi noen reagerte på at den ble FOR alvorlig - og nå ser jeg at noen ikke er helt fan av tråden om shaken baby syndrom. Så okei - hvor seriøse/useriøse skal vi liksom være?

Jeg synes dette på et vis slutter å være gøy, og jeg sogner heller til aprilforumet hvis det er slik det skal være. Det er mot forumets konsept hvis vi skal begrenses den ene eller andre veien av egne brukere.

Skjønner jo hva trådstarter mener, og man har kanskje litt mer behov for de seriøse tingene helt i starten av svangerskapet, og når man er førstegangs. Men man kan da ikke gå rundt og bare ha seriøse samtaler i 9 måneder heller vel? Siden det er min andre gang har jeg kanskje fått svar på de viktige tinga allerede, og jeg for min del liker de litt "useriøse" innleggene også :)
Altså, jeg mener ikke at al skal være så seriøst. La oss gjerne tulle og tøyse med kropp og alvorlige saker, viktig med humor! Men er du virkelig ikke enig i at 18 sider med innlegg er mye på denne korte tiden? Det er også min andre gang, og jeg mener ikke å være festbrems, men jeg tenker at en del gode tråder forsvinner i mengden. At det blir mer overfladisk å svare på 30 tråder med omtrent samme innhold hver dag kontra og følge opp de man interesserer seg for. Skjønner jo at vi vil svare på ulike tråder her, ingen er like :)

Kodos til de som lager liv og røre her! Og hvorfor skal det være så seriøst? Ingen her er fagfolk (så vidt meg bekjent) - så dette er et forum for vanlige folk.

I tillegg registrerer jeg at tråden om dødfødsel ble stengt, fordi noen reagerte på at den ble FOR alvorlig - og nå ser jeg at noen ikke er helt fan av tråden om shaken baby syndrom. Så okei - hvor seriøse/useriøse skal vi liksom være?

Jeg synes dette på et vis slutter å være gøy, og jeg sogner heller til aprilforumet hvis det er slik det skal være. Det er mot forumets konsept hvis vi skal begrenses den ene eller andre veien av egne brukere.
Det er jo bare trist! At de forsvinner. Jeg er for åpenhet, forskjellighet, seriøst og superuseriøst. Blir litt misforstått her, så tenker vi legger saken på hylla...

Back
Topp