Hvor sent?

liki

Glad i forumet
Hvor sent kan barna sove på dagtid for å kunne legge seg om kvelden uten problemer? Kristoffer sover så lite både natt å dag pga plagene sine så jeg har mer eller mindre gitt opp. Man må ta det for det det er ellers blir man skrullete [&:], satser på han sover mer innen han blir konfirmert hehe

helene har bare ein kvil på dagen,men den e lange.alt fra 2-2,5time.det hende hu duppe av i 4 tidå igjen,men då vekke eg na itte ein halvtime.aldrid soving itte 1700.

Det er nok like individuelt som andre søvnvaner hos disse små. Her lar vi helst ikke Johanna sove etter fem-halv seks, og hun legges klokka halv åtte.

Frida får aldri sove lenger enn to timer på dagtid for da går det utover nattesøvnen. Vanligvis sover hun 1-1,5 time tidlig på formiddagen og en dupp på >1 time etter middag. Hun får ikke sove lenger enn til halv seks for da blir hun så våken på kvelden.

Her spiller det ingen rolle!
Istad sov han fra 6-7 og jeg la han 8 og sovnet bra!
Har ikke tenkt på det engang.[:D]

Linnea sover alt fra en halvtime til 2,5 timer på dagen. Så sover ho gjerne 1- 1,5 timer på ettermiddagen. Men aldri seinere enn kl. 18! Noen ganger så sover ho bare ei gang i løpet av dagen. Kommer an på når ho står opp [;)]

Vi prøver å ikke la Lotte sove etter kl. 17, men noen ganger, om hun ikke har sovet etter kl. 12 så lar vi henne ta en liten høneblund.
Men hun sover normalt to lurer i løpet av dagen, fordelt på 1 time og 1 1/2 time.[:)]

Maja bør ikke sove etter 16.00 hvis hun skal legge seg rundt 19.00.

Back
Topp