Hvor sent kan egget feste seg og hvor lang tid går det før HCG slår ut på en graviditetstest

Bustefrøken

Forelsket i forumet
Jeg er ganske forvirret nå da «ingenting stemmer».

Jeg hadde en kjemisk graviditet forrige syklus. Jeg fikk da første positive test (svak strek) 18 DPO. Jeg begynte å blø dagen etter, som en helt vanlig menstruasjon for meg, i både mengde og varighet. Første positive digitale test fikk jeg 6 dager etter at blødningen startet. To dager etter at graviditetstesten var blitt negative fikk jeg positiv eggløsningstest, og jeg var hos gynekolog som undersøkte med ultralyd og sjekket at alt så ut til å være i orden etter den kjemiske graviditeten. Hun så også et eggløsning var like rundt hjørnet.

Jeg hadde en tempdipp 5 DPO, og en ny stor dipp 12 DPO. Diagrammet er nederst. 13 DPO fikk jeg svak strek på tidligtest fra Babyplan. I går (14 DPO) fikk jeg positiv digital test (1-2 uker). Det er forsåvidt «innafor» siden det var 2 uker siden eggløsning. Testene (strips) i dag morges (15 DPO) var fortsatt veldig svake.

Da temperaturen begynte å falle 10 DPO tenkte jeg at mensen var rundt hjørnet, og jeg var helt sikker på det 12 DPO da den gikk under coverline. Men så får jeg altså svakt positive tester og en positiv digital test. Jeg har ingen blødning. Og det kombinert med at temperaturen gikk opp og holder seg oppe er jo en sterk indikasjon på at jeg er gravid.

Første barnet ble til ved IVF og jeg er 38 år. Så oddsen er imot oss når vi nå prøver på en hjemmelaget baby. Det er ingen glede i huset over de positive testene, slik det skulle vært, og jeg tror ikke gleden kommer før vi har fått en bekreftelse på at ting går riktig vei.

Så til spørsmålet. Kan egget feste seg så sent som 12 DPO? Hvis ja, kan jeg få svak strek på graviditetstesten allerede dagen etter at egget festet seg? Kan jeg kanskje ha litt HCG-rester i kroppen fra forrige syklus, som gjør at jeg produserer HCG raskt etter at egget festet seg? Hvis det er mulig øyner jeg jo et lite håp.

Hvis egget har festet seg tidligere så er jeg redd testene burde være sterkere nå. Kanskje er det en kjemisk igjen.

2C5E6021-8C59-4BF9-81AB-6CC9B200DC76.jpeg

Last edited:
Jeg er ganske forvirret nå da «ingenting stemmer».

Jeg hadde en kjemisk graviditet forrige syklus. Jeg fikk da første positive test (svak strek) 18 DPO. Jeg begynte å blø dagen etter, som en helt vanlig menstruasjon for meg, i både mengde og varighet. Første positive digitale test fikk jeg 6 dager etter at blødningen startet. To dager etter at graviditetstesten var blitt negative fikk jeg positiv eggløsningstest, og jeg var hos gynekolog som undersøkte med ultralyd og sjekket at alt så ut til å være i orden etter den kjemiske graviditeten. Hun så også et eggløsning var like rundt hjørnet.

Jeg hadde en tempdipp 5 DPO, og en ny stor dipp 12 DPO. Diagrammet er nederst. 13 DPO fikk jeg svak strek på tidligtest fra Babyplan. I går (14 DPO) fikk jeg positiv digital test (1-2 uker). Det er forsåvidt «innafor» siden det var 2 uker siden eggløsning. Testene (strips) i dag morges var fortsatt veldig svake.

Da temperaturen begynte å falle 10 DPO tenkte jeg at mensen var rundt hjørnet, og jeg var helt sikker på det 12 DPO da den gikk under coverline. Men så får jeg altså svakt positive tester og en positiv digital test. Jeg har ingen blødning. Og det kombinert med at temperaturen gikk opp og holder seg oppe er jo en sterk indikasjon på at jeg er gravid.

Første barnet ble til ved IVF og jeg er 38 år. Så oddsen er imot oss når vi nå prøver på en hjemmelaget baby. Det er ingen glede i huset over de positive testene, slik det skulle vært, og jeg tror ikke gleden kommer før vi har fått en bekreftelse på at ting går riktig vei.

Så til spørsmålet. Kan egget feste seg så sent som 12 DPO? Hvis ja, kan jeg få svak strek på graviditetstesten allerede dagen etter at egget festet seg? Kan jeg kanskje ha litt HCG-rester i kroppen fra forrige syklus, som gjør at jeg produserer HCG raskt etter at egget festet seg? Hvis det er mulig øyner jeg jo et lite håp.

Hvis egget har festet seg tidligere så er jeg redd testene burde være sterkere nå. Kanskje er det en kjemisk igjen.

Vis vedlegget 283194

12 DPO er ennå tidlig, så ja, egget kan feste seg så sent. Jeg fikk positiv test antakelig dagen etter at egget festet seg, så for meg funket det sånn.
Ha is i magen :) Gi det noen dager så skal du enten se stigning på testene ellers så kommer tante rød. Jeg har trua :)

12 DPO er ennå tidlig, så ja, egget kan feste seg så sent. Jeg fikk positiv test antakelig dagen etter at egget festet seg, så for meg funket det sånn.
Ha is i magen :) Gi det noen dager så skal du enten se stigning på testene ellers så kommer tante rød. Jeg har trua :)
Takk. Jeg trengte å høre det nå oppi all pessimismen min.

12 Dpo är väldigt väldigt tidigt och de flesta har svake tester så tidlig. Aldrig hört om att egg bruker 12 dager på å feste sig, men i prövevärlden verkar ingenting vara omöjligt! Även om det känns som att allt är omöjligt! Vet att det er nedten umulig, men vad som skjer de neste ukerna kan du inte göra noe som heldt med, så nyt dem positiva testerna och så krysser jag allt for att dem blir sterkere och att det er terminspire som gror!

Mine graviditeter(2) festet egget seg på dpo 8 men fikk veldig svakt svakt positiv test på 12 dpo morgen på 11dpo kveld var den negativ.
Har hatt icsi så hvet et når egget ble sluppet og befruktet. hadde festesmerter begge gangene på rugedag 6 med 2 dagers 4 delte egg.

Jeg pleier å kjenne feste smerter rundt 6 dager etter eggløsning de gangene det har resultert i graviditet har jeg fått svak positiv 8-9 dpo. Mer tydelig 10 dpo. Det vanligste er ar egget fester seg 6-7 dpo!

Har du bilde av testene? :-) da jeg var gravid så følte jeg at testene fra Babyplan var svakere en CB og A1 sine (tok aldri digital) tok første 12 dpo og den var veldig svak så derfor gikk jeg ned å kjøpte andre tester på apoteket og de var sterkere allerede den samme dagen. Så kan skyldes sensitiviteten og fargestoffet i testen :-) men hvis du er bekymret så kan du kanskje ringe legen og be om å få målt hcg i blod med 2 dagers mellomrom. Lykke til, jeg tror og håper at det går bra
:-)

Har du bilde av testene? :) da jeg var gravid så følte jeg at testene fra Babyplan var svakere en CB og A1 sine (tok aldri digital) tok første 12 dpo og den var veldig svak så derfor gikk jeg ned å kjøpte andre tester på apoteket og de var sterkere allerede den samme dagen. Så kan skyldes sensitiviteten og fargestoffet i testen :) men hvis du er bekymret så kan du kanskje ringe legen og be om å få målt hcg i blod med 2 dagers mellomrom. Lykke til, jeg tror og håper at det går bra
:)

I dag (16 DPO). Testen er fra Make Sure. Samme urin ga positiv digital (1-2 uker). Den digitale kan liksom ikke misforstås. Så det er jo HCG der. Men Babyplan sin test er tilnærmet blenda på samme test.
46D19294-D772-4BBE-B0BE-D03B7D9E0EB4.jpeg

Babyplan sine fra i går kveld:
6BBF9D87-C0FD-4CB5-B514-C9D7F3240698.jpeg

F1C9CB95-D38C-4FA5-BC21-D8B21DF07FA5.jpeg

Jeg synes testene jeg tar på ettermiddag/kveld har hatt sterkere streker enn de jeg tar den påfølgende morgen.

Hvis jeg fortsatt har høy temperatur og positiv digital på mandag skal jeg høre om jeg får målt HCG da. Da får jeg gjort en måling til før jul så jeg unngår alkohol og spekemat hvis jeg skulle være gravid.

I dag (16 DPO). Testen er fra Make Sure. Samme urin ga positiv digital (1-2 uker). Den digitale kan liksom ikke misforstås. Så det er jo HCG der. Men Babyplan sin test er tilnærmet blenda på samme test.
Vis vedlegget 283295

Babyplan sine fra i går kveld:
Vis vedlegget 283296
Vis vedlegget 283297

Jeg synes testene jeg tar på ettermiddag/kveld har hatt sterkere streker enn de jeg tar den påfølgende morgen.

Hvis jeg fortsatt har høy temperatur og positiv digital på mandag skal jeg høre om jeg får målt HCG da. Da får jeg gjort en måling til før jul så jeg unngår alkohol og spekemat hvis jeg skulle være gravid.
Jeg ser strekene uten å måtte se kjempe nøye på, så de er nok positive. Tenker det er bestå kontakte lege og å ha malt hcg, slik at du får god oppfølging.
Leste her at folk tester negativt 16 dpo, men positivt 18 dpo, og at egget kan feste seg så seint som 12 dpo. Så det er sjanse at du får sterkere tester snart.
Testet du med tidlig testene? Eller vanlige?

Jeg ser strekene uten å måtte se kjempe nøye på, så de er nok positive. Tenker det er bestå kontakte lege og å ha malt hcg, slik at du får god oppfølging.
Leste her at folk tester negativt 16 dpo, men positivt 18 dpo, og at egget kan feste seg så seint som 12 dpo. Så det er sjanse at du får sterkere tester snart.
Testet du med tidlig testene? Eller vanlige?
Jeg har testet med tidligtester før forventet menstruasjon, men tester nå med vanlige (25 mlu). Den digitale, som er positiv, er også 25 mlu. Det bekymrer meg at strekene ikke blir sterkere, så jeg er redd for at jeg kanskje har en kjemisk nå og.
Hvis testene fortsetter å være positive prøver jeg å få målt HCG på mandag.

Back
Topp