Hvor sent eller tidlig testet dere positivt?

1Baby2023❤️

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er nå 3 dager sen... Jeg har testa siden 4 dager før forventet mens. Den første testen var det en svak rosa strek, og den ble ikke sterkere dagene fremover... Har enda ikke fått mens, syns ikke jeg ser noen indikasjon på det heller. Har ikke masse utflod men når jeg tørker men er det mye tykk hvit blank utflod, er veldog slimete. Mage ganger kan jeg kjenne murringer og press nederst i magen.
Begynner å bli lei ventingen på enten uka eller positiv test.
Hvor tidlig eller seint testa dere positivt?
 
Fikk første positive da jeg var gravid uke 3+5, denne var veldig svak. Var ikke planlagt, så fulgte ikke med på syklusen. Vet derfor ikke når ikm skulle ha vært
 
Jeg har i to svangerskap testet først etter IKM, da har streken vært veldig sterk og tydelig. Og i to andre svangerskap har jeg testa tidlig og fått første positive test rundt 9dpo. 2 av svangerskapene har endt i levende baby.
Det er likevel ulikt hvor fort man får sterk strek og ikke minst hvor mye hcg som er i den aktuelle urinprøven man tar. I tillegg er ikke tester godkjent for å måle stigning i hcg nøyaktig, Altås kan hcg ha økt uten at man får en megasterk strek :)
Det har også mye å si at du vet nøyaktig dag for eggløsning, det kn variere når i syklusen man får EL og det har mye å si når en skal teste tidlig.
Siden du er forbi forventet menstrasjonsdag ville jeg bare tatt en ny test. Når jeg har vært forbi 4+0 har jeg fått tydelige streker på ettermiddagsurin hvor jeg ikke har holdt meg lenge også.
 
Jeg har i to svangerskap testet først etter IKM, da har streken vært veldig sterk og tydelig. Og i to andre svangerskap har jeg testa tidlig og fått første positive test rundt 9dpo. 2 av svangerskapene har endt i levende baby.
Det er likevel ulikt hvor fort man får sterk strek og ikke minst hvor mye hcg som er i den aktuelle urinprøven man tar. I tillegg er ikke tester godkjent for å måle stigning i hcg nøyaktig, Altås kan hcg ha økt uten at man får en megasterk strek :)
Det har også mye å si at du vet nøyaktig dag for eggløsning, det kn variere når i syklusen man får EL og det har mye å si når en skal teste tidlig.
Siden du er forbi forventet menstrasjonsdag ville jeg bare tatt en ny test. Når jeg har vært forbi 4+0 har jeg fått tydelige streker på ettermiddagsurin hvor jeg ikke har holdt meg lenge også.
Takk for svar! Da skal jeg prøve det
 
Jeg trodde først jeg testa på 4+0. Omtrent det tidlig ul viste også, men jeg ble liksom satt tilbake 5 dager på OUL. Stemmer det testet jeg positivt 3+2! :confused004
 
Jeg trodde først jeg testa på 4+0. Omtrent det tidlig ul viste også, men jeg ble liksom satt tilbake 5 dager på OUL. Stemmer det testet jeg positivt 3+2! :confused004

Ultralyd rundt uke 11-14 og tidligere viser som regel et mest riktig foster ifht svangerskapslengde, mens når man er kommet til Oul vil genetiske ulikheter gjøre seg mer gjeldende og det forklarer hvorfor TUL viste riktig dato for deg, mens oul ikke gjorde det :)
I andre land settes fast termin ved TUL rundt uke 12, mens i Norge har vi kun hatt oul som offentlig tilbud inntil nå. Derfor har terminbestenmelse da også. Oul gjøres senere i svangerskapet fordi man trenger større organer (særlig hjertet) for å få seg alt ordentlig.
 
Back
Topp