Hvor "seint" kan kvalme oppstå?

My90

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg klager ikke men er foreløpig null kvalm og det er helt likt forrige svangerskap. I dag 7+2.. Enten så er jeg like heldig denne gangen eller så dukker det opp. Hvor seint kan denne beryktede kvalmen komme?
 
Kan komme hele svangerskapet :)
Som regel noterer mange størst kvalme rundt uke 8-10, men det kn dukke opp før og etter, og en del opplever for eksempel også økning i kvalme i 3. trimester pga økte hormonnivåer igjen da.
Men nyt hver kvalmefrie dag, det er ikke sikkert du blir dårlig :)
 
Jeg har generelt vært i fin form og lite kvalm frem til den siste uken, hvor jeg plutselig har vært en del kvalm og kastet opp to ganger :hungover: Er nå 11+6, så her har det kommet sent, men håper det bare er forbigående:)
 
De verste ukene mine i forrige svangerskap var 10-17, men var kvalm før det også. Mellom 12-16 var jeg totalt sengeliggende. Drakk en spiseskje vann om dagen på det verste. Så jeg gruer litt til om det kommer igjen.
 
Jeg har vært skikkelig kvalm i går og i dag (uke 9+3). Men jeg har corona også, så håper det er en medvirkende årsak! Er jo så storfornøyd med at jeg ikke har vært noe kvalm :wacky:
 
Mener å huske ei venninne fortalte at hun hadde blitt kvalm først rundt uke 8, også varte det resten av graviditeten.. Det er jo veldig individuelt. Det sies de fleste har en kvalmetopp rundt uke 8, og at de fleste begynner å føle seg bedre rundt uke 11
 
Back
Topp