Hvor søke hjelp?

• Trådstarter Trådstarter Gjest1
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest1

Guest
Dere som har hatt fødselsdepresjon, hvor har dere gått til samtaler/søkt hjelp?

Jeg må innse at jeg sannsynligvis har fått en fødselsdepresjon og trenger hjelp til å komme meg opp av "hengemyra". Men lurer litt på hvor jeg skal henvende meg. Ser det er vanlig å gå til helsesøster, men jeg ser liksom ikke for meg henne som "samtalepartner"; grei å snakke om barna med liksom, men ikke noe mer. Ser for meg fastlege eller jordmora (privat) jeg brukte i det siste svangerskapet? Trives godt med begge... Tror ikke jeg trenger psykolog, bare noen som får meg på rett spor igjen!

Mange helsestasjoner har faktisk psykolog tilgjengelig på helsestasjonen, så det er slett ikke dumt å kontakte helsestasjonen i første omgang. Eventuelt snakke med fastlegen. Helsestasjonen er et lavterskeltilbud og dersom du får psykologbistand der er det kun noen få timer, men det er jo kanskje heller ikke mer du har behov for?

Lykke til videre! Håper du får en samtalepartner innen kort tid slik at du kan få en bedre hverdag igjen! :)

Ville nok gått til helsesøster eller fastlege ja, som evt kan henvise videre :-) finnes jo flere tilbud på mange helsestasjoner, som psyk.sykepleier osv :-)

Back
Topp