Hvor ryddig e det hjemme hos dere til enhver tid?

syntes jeg rydder hele tiden, men det ser aldri blåst ut liksom [8D]

ORIGINAL: Lena Levegg

har samme inntrykk... dem roter no forferdelig, særlig når eldste har besøk[:)]
så ¨æ bruker å vaske/brette klær, ta oppvaska og kjøkken jevnlig, og støvsuge 2-3 ganger i uka. men å rydde leker/stua/kaoset på soverommet der dem lager hytte, det tar æ etter leggetid, eller så ser det så jævlig ut etter 5 minutter igjen[:D]

hadde barnevakt i dag, og hu rydda stua, så slapp æ å gjøre det da æ kom hjem... kjempetakk til hu

ORIGINAL: 09Gutt

skippertak innimellom [:)]

Aldri rotete her da, men eneklte ganger hoper småting og klær seg oppover veggene [8D]

[:)]

Jeg gjør ikke annet enn å rydde. og kjefte og mase på at ungene skal rydde etter seg. Men ungene er ikke verst, det er han store stygge ulven, den eldste "ungen" som sliter meg ut. Makan sier jeg bare. Evig ungkar den samboeren min. [&:]  Og det er så flaut når det kommer besøk, for det ser jo ut som jeg sitter på ræva og later meg hele dagen

ORIGINAL: livmora

Jeg gjør ikke annet enn å rydde. og kjefte og mase på at ungene skal rydde etter seg. Men ungene er ikke verst, det er han store stygge ulven, den eldste "ungen" som sliter meg ut. Makan sier jeg bare. Evig ungkar den samboeren min. [&:]  Og det er så flaut når det kommer besøk, for det ser jo ut som jeg sitter på ræva og later meg hele dagen

når æ leser det, så kjenner æ at det faktisk e litt deilig å være singel [:D]
men her rundt e det vanlig å komme på besøk uten å ringe først, og hvis folk kommer midt på dagen når eldsteungen har besøk av kamerater, og hele huset e endevendt, så kan folk få bakoversveis [;)]

Rydder hver dag, i helgene blir det flere ganger om dagen...men er koselig rot da..

Her ser det alltid blåst ut egentlig. Nesten litt flaut at folk kommenterer hele tiden hvor ryddige vi er av oss[8|]

Men nå som jeg er gravid, med masse vann i kroppen sterk bekkenløsning så er det han som må gjøre alt, og da hender det seg at det er noe som kunne bli tatt med en gang som venter litt lengre enn vanlig.

Samboeren min er verre enn meg og har seriøst støv på hjernen[8|] Derfor er det han som tar julevasken[:)]

Her har vi en grei arbeidsfordeling. Jeg står opp om morgenen og lager frokost til damen og ungen. Deretter vekker jeg damen varsomt, så jeg ikke skal få en sint dame. Dette tar vanligvis omkring femten (15) minutter, da hun må strykes og koses samt serveres sjokolade et par ganger underveis, og jeg må gå litt rundt med buksene hennes så de er gode og varme. Deretter plasserer jeg henne foran bordet og gir henne mat, mens jeg henter ungen. Jeg tar ham i bena og bærer han ut til bordet, der jeg distraherer madammen med nok en bit sjokolade så han kan få i seg en bit.

Når frokosten så er inntatt legger jeg min elskede tilbake i sengen, pakker henne godt inn og gir henne et stykke sjokolade. Om jeg har vært veldig flink den dagen får jeg lov å kysse henne på kinnet. Deretter vasker og rydder jeg soverommet, noe jeg gjør iført filttøfler og med den største varsomhet, så hun ikke skal våkne. Deretter går jeg ut igjen og setter ungen på sofaen, så han kan se på Shrek, mens jeg rydder av bordet og tar oppvasken, vasker gulvet, henger opp tøy og eventuelt vasker nytt tøy (selvsagt for hånd, så hun ikke våkner). Når dette da er gjort sjekker jeg om hun har våknet, gir henne eventuelt noe mer sjokolade, og tar deretter ny bleie på ungen.

Så drar jeg på jobb, men stikker hjemom i pausen for å servere ny sjokolade og mat til familien.

Når jobben er over drar jeg hjem, der jeg vasker opp eventuelt gris etter kone og barn fra dagens utskeielser. Han trenger vanligvis ny bleie, mens min beste halvdel får en pedekyr, hodebunnsmassasje og sjokolade. Deretter lager jeg i stand middag mens hun ser på tv sammen med han. Om han er bråkete hjelper han meg å lage mat i stede. Når middagen er over og desserten (sjokolade) er konsumert, vasker jeg over badet og pusser eventuelle flekker av skoene. Vinduene sjekkes og vaskes eventuelt. Deretter stikker jeg ut på butikken og kjøper inn sjokolade til neste dag.

Har nok hendt mer enn en gang at jeg har håpet at vi ikke fikk uanmeldt besøk, ja.. [8D] 

skippertak, men tar aldri mer en 10-15min før d ser fint ut da[:)] er stuebordet og kjøkkenbordet d blir lagt ting på som vi er sløve til å legge på plass[8D]

har gått fra blåst hele tiden til rydder etterhvert, har nok hatt litt støv på hjernen ja[8|] syns jeg er bedre nå da[;)]

Er stort sett ryddig hele tiden.
Er jo sevfølgeilg litt leker rundt om når jentene holder på men prøver å ha det ryddig hele tiden

Tar skippertak en gang i blandt..og jeg er veldig glad folk er flinke og ringer før de kommer...[:)]

ORIGINAL: MarensMamma

Holder på å spy av klær som skal vaskes, brettes og legges på plass[>:][:'(][:@] ellers har vi vaskehjelp 1 gang i uka, og det er supert[:)] Men rydder litt hver dag og sambo blir bedre for hver dag til å rydde etter seg [:)] 

vaskehjelp ønsker jeg å..og sambo ja, kunne blitt flinkere der

ORIGINAL: Fint_Lite_Nyttår

Tar skippertak en gang i blandt..og jeg er veldig glad folk er flinke og ringer før de kommer...[:)]

Ungene får ikke ta med så mye ut i stua, så det er sjeldent rot der[:)]
Støvsuger alt fra 2-4 ganger i uka og vasker ved behov[:)]

ORIGINAL: VR

Her har vi en grei arbeidsfordeling. Jeg står opp om morgenen og lager frokost til damen og ungen. Deretter vekker jeg damen varsomt, så jeg ikke skal få en sint dame. Dette tar vanligvis omkring femten (15) minutter, da hun må strykes og koses samt serveres sjokolade et par ganger underveis, og jeg må gå litt rundt med buksene hennes så de er gode og varme. Deretter plasserer jeg henne foran bordet og gir henne mat, mens jeg henter ungen. Jeg tar ham i bena og bærer han ut til bordet, der jeg distraherer madammen med nok en bit sjokolade så han kan få i seg en bit.

Når frokosten så er inntatt legger jeg min elskede tilbake i sengen, pakker henne godt inn og gir henne et stykke sjokolade. Om jeg har vært veldig flink den dagen får jeg lov å kysse henne på kinnet. Deretter vasker og rydder jeg soverommet, noe jeg gjør iført filttøfler og med den største varsomhet, så hun ikke skal våkne. Deretter går jeg ut igjen og setter ungen på sofaen, så han kan se på Shrek, mens jeg rydder av bordet og tar oppvasken, vasker gulvet, henger opp tøy og eventuelt vasker nytt tøy (selvsagt for hånd, så hun ikke våkner). Når dette da er gjort sjekker jeg om hun har våknet, gir henne eventuelt noe mer sjokolade, og tar deretter ny bleie på ungen.

Så drar jeg på jobb, men stikker hjemom i pausen for å servere ny sjokolade og mat til familien.

Når jobben er over drar jeg hjem, der jeg vasker opp eventuelt gris etter kone og barn fra dagens utskeielser. Han trenger vanligvis ny bleie, mens min beste halvdel får en pedekyr, hodebunnsmassasje og sjokolade. Deretter lager jeg i stand middag mens hun ser på tv sammen med han. Om han er bråkete hjelper han meg å lage mat i stede. Når middagen er over og desserten (sjokolade) er konsumert, vasker jeg over badet og pusser eventuelle flekker av skoene. Vinduene sjekkes og vaskes eventuelt. Deretter stikker jeg ut på butikken og kjøper inn sjokolade til neste dag.

heldig dame du har, da!!!![:D]

ORIGINAL: Lena Levegg

Back
Topp