Hvor raskt trappe opp smaksprøver?

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Skal snart starte med smaksprøver (grønnsaksmos i første omgang) til min snuppe på snart 4 mnd pga litt dårlig vektoppgang siden sist kontoll (3 mnd). Skal snakke med helsesøster om dette neste gang før vi begynner, men vil bare høre erfaringer rundt å trappe opp. Hvor fort gjorde dere det? Tenker å begynne med 1-2 ts grønnsaksmos, feks. gulrot, også fortsette med den samme grønnsaken noen dager, så prøve en ny osv. Men hvor fort skal man øke porsjonsstørrelsen?
 
Her måndu prøve deg frem. Noen barn klarer raske økninger, mens andre må du gå forsiktig frem med. Tror jeg begynte med 3-4 ts og økte med 1-2 ts de neste par dagene. Gikk det bra økte jeg mer etter det. Med nr 1 kom jeg raskt opp til en full porsjon, mens med nr 2 måtte jeg ta en pause på en uke før jeg begynte på nytt.
 
Her måndu prøve deg frem. Noen barn klarer raske økninger, mens andre må du gå forsiktig frem med. Tror jeg begynte med 3-4 ts og økte med 1-2 ts de neste par dagene. Gikk det bra økte jeg mer etter det. Med nr 1 kom jeg raskt opp til en full porsjon, mens med nr 2 måtte jeg ta en pause på en uke før jeg begynte på nytt.

Hvor gamle var dine barn da de begynte? :)
 
Back
Topp