Hvor raskt får man tidlig UL ved blødning?

LiveG

Forelsket i forumet
Sommerspirene 2025
Har for ett par timer siden begynt å blø litt, og er naturligvis veldig stressa og bekymret. Er 7+5. Hvor skal jeg ta kontakt i morgen for å få tidlig UL? Fastlegen min er på ferie, så det må eventuelt bli en vikarlege. Eller er det en annen mulighet? Og hvor raskt kan man få UL pga blødning?

Tusen takk for svar :)

Jeg tror det varierer veldig. Sist begynte jeg å blø rundt uke 8, gikk da til lege som tok en blodprøve og sa at det ikke var noe å bekymre seg over, men jeg kunne komme tilbake om problemet vedvarte. Kom tilbake rundt uke 10 da jeg enda blødde daglig, og da henviste legen meg til ul, og tok nye blodprøver. Fikk ul-time to uker senere, men mistet dagen før, så jeg fikk i alle fall sjekket på ul at det meste var ute osv.

Tar tid om man skal bli henvist til sykehus tror jeg, i alle fall i tidlig svangerskap. Men om det er en fastlege i kommunen som har ul så kan du jo spørre om å bli henvist dit :)

De gangene jeg har blødd, uke 7 (sa) og uke 13 (alt var da bra) ringte jeg fastlegen og fikk time på flekken og sendt rett til ul på sykehuset, legen ringte da vakthavende gynokolog. Kommer kanskje an på legen og sykehuset?
Kan jo være at private gynokologer har akutt timer i likhet med leger?
*krysser fingrene for at alt er bra*☺️

Last edited:
Virker som det varierer veldig. Jeg hadde en blødning i går kveld og ringte opp til gyn avdeling på sykehuset og slapp inn direkte. Men virker som jeg har hatt flaks når jeg leser hva andre skriver her.

Ønsker deg lykke til!

Varierer veldig, tror jeg! Jeg blødde i uke 5 og i uke 7. I uke 5 fikk jeg bare blodprøver, i uke 7 ble jeg henvist til sykehuset som tok meg inn en uke senere :)

Blør mer i dag og er i dårlig form. Puppene er mindre ømme, har en skikkelig dårlig følelse. Vurderer å bare reise til privat UL for å få ting konstantert og eventuelt gå videre. Offentlig går alt så tregt.

Tusen takk for svar, jenter!

Blør mer i dag og er i dårlig form. Puppene er mindre ømme, har en skikkelig dårlig følelse. Vurderer å bare reise til privat UL for å få ting konstantert og eventuelt gå videre. Offentlig går alt så tregt.
Hvis du har noen private i nærheten som kan ta deg inn på kjapp varsel så hadde jeg definitivt gjort det. Forferdelig å gå å lure på om alt er ok eller ikke.
Det koster noen kroner, men om du har råd så er det verdt det så du forhåpentligvis kan klare roe deg ned

Jeg blør også, og gjorde som unknownP, tok direkte kontakt med gyn avdeling på sykehuset etter å ha vært 2 ganger hos lege som ville vente med henvisning. På legekontoret tok de kun HCG.

Back
Topp