Hvor raskt etter cerazette-slutt ble du gravid?

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Går på det nå, og tenker å slutte snart :-)

Mulig denne havnet på feil sted, skal vel kanskje under svangerskap og fødsel.. Men sikkert noen som kan svare likevel :-)

Jeg gikk på cerazette i 8 mnd, og jeg ble gravid på min andre syklus etter slutt. Den første syklusen etter slutt brukte vi annen prevensjon, så jeg ble gravid på pp1.

Jeg gikk på ppiller i 14-15 år sammenhengende og Cerazette de siste 2-3 årene. Slutta på de i slutten av juli, fikk mensen i slutten av august og i midten av oktober så fikk jeg positiv test :) Så det trenger absolutt ikke å ta superlang tid.

Det er mange herrens år siden nå, men husker at jeg ble gravid så og si rett etter slutt

Ble gravid rett etter slutt, ca 2 uker. Ingen mens imellom, så ble litt overrasket ja.. :p Endte i SA da..

En gang ble jeg gravid mens jeg gikk på de, neste gang ble jeg gravid på pp.7 etter å ha sluttet på de.

En gang ble jeg gravid mens jeg gikk på de, neste gang ble jeg gravid på pp.7 etter å ha sluttet på de.
Oi! Glemte du noen piller eller bare ble det likevel om du tok de hver dag? Jeg ammer fremdeles jenta mi en del, men sjekker likevel at jeg ikke er gravid innimellom ;-)
Og andre gangen, tok det så lang tid for å få normale sykluser igjen eller klaffet det bare ikke før?

Ble gravid rett etter slutt, ca 2 uker. Ingen mens imellom, så ble litt overrasket ja.. :p Endte i SA da..
Det var kjapt! Tenker og håper at cerazette har litt mindre ulike hormoner enn vanlige p-piller og at kroppen er raskt tilbake etter slutt :-)
Kjipt med sa! Har det klaffet igjen etter denne?

Oi! Glemte du noen piller eller bare ble det likevel om du tok de hver dag? Jeg ammer fremdeles jenta mi en del, men sjekker likevel at jeg ikke er gravid innimellom ;-)
Og andre gangen, tok det så lang tid for å få normale sykluser igjen eller klaffet det bare ikke før?

Jeg må nok ha glemt noen piller tenker jeg. Ja, det er sikkert lurt, legen min sa at jeg var ikke sikker selv om jeg ammet. Og i alle fall om du ikke fullammer. Men samtidig, hvordan vet kroppen om du fullammer eller ikke? [emoji85]

Har litt ustabile sykluser, testet ikke for EL, og fulgte ikke noe med syklusene, antok det gikk seg til etterhvert siden jeg allerede hadde blitt gravid på pillen...før det var gått ca. 5-6 mnd. Da begynte jeg å lure om det var noe galt. Begynte derfor å følge med syklusen, og så bestemte vi oss for å hoppe over en prøveperiode, fordi vi ønsket å unngå den måneden. Da testet jeg etter EL, fikk ikke positiv test...Men da satt selvfølgelig spira og det ble baby den ene måneden vi skulle unngå, hehe [emoji1]

6mnd etter slutt (da gått på dem i 11år), og vi drev med passiv prøving hvis jeg kan kalle det det ;) tenkte ikke på noenting, vi bare koste oss når vi hadde tid og lyst :p

Det var kjapt! Tenker og håper at cerazette har litt mindre ulike hormoner enn vanlige p-piller og at kroppen er raskt tilbake etter slutt :)
Kjipt med sa! Har det klaffet igjen etter denne?
Ja, tror det. Virker som at det har gått fort for mange hvertfall! Hadde SAn i slutten av mars, og hatt en mens imellom, prøver fortsatt! :)

Back
Topp