Hvor pyntet er man i begravelse?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skal i begravelse til onkelen min i morgen.. og vil ikke komme hverken for pyntet.. eller for lite pyntet..

Kan man feks gå i olabukse? Med en pen svart bluse til.. og pums? Eller tar ikke olabukse seg ut i en begravelse?

Jeg skal ikke på etterkaffe..

Jeg ville nok ikke gått i olabukse, men en svart eller grå bukse eller skjørt.

Kanskje, hvis den er veldig pen (ikke slitt) og du har f.eks skjorte og/eller dressjakke og pene sko til. Ellers syns jeg man skal ha pene klær uten at det er pyntet. Nøytrale farger, alt må ikke være sort.

Synes heller ikke dongeribukse tar seg ut i en begravelse, så ville heller gått for en dressbukse. 

Har ikke noe svarte bukser serru:)

Det jeg hadde tenkt var en pen olabukse.. ikke noe slitt eller noe.. helt ny.. en pen bluse til..og pums..

Men ser jo at dere er enige med mamma:) hehe

Så da får jeg finne på noe annet..

Jeg går alltid i sort i begravelser. Sort bukse eller skjørt, sorte pumps, en pen bluse og blazer. Ikke glem papir til tåretørking, lykke til. Så trist med onkelen din.

Bruker svart dressbukse og svart dressjakke og en nøytral topp. Støvletter.
Eller så er det svart skjørt og strømpebukse. 

Pucca skrev:
Jeg går alltid i sort i begravelser. Sort bukse eller skjørt, sorte pumps, en pen bluse og blazer. Ikke glem papir til tåretørking, lykke til. Så trist med onkelen din.

Tusen takk!

Nei, skal ikke glemme lommetørke.. godt å ha

Kan jeg å med en sort sommerkjole da? Den er kjøpt på Gina.. sånn sommerkjole uten stroppet (aner ikke hva det heter).. med en bolero over?

Det er sånn sommerkjole hvor det er "krepp" rundt brystet.. også er den helt fotsi..

Må jeg eventuelt ha pums til da? Eller holdet det med vanlige sko? Lette sko..

Vil ikke være for pyntet heller..

Går nøytralt kledd, med svart i hovedsak, men hadde feks mørk grønn jakke utenpå i mammas begravelse. Og rosa hijab, men det var fordi jeg lovet henne det. 

IKKE dongery i begravelse. Huff. 

Konservativ påkledning. Ikke vise for mye hud. 
Lave sko.
Tørkle i halsen, dersom det er åpent der.
Dekke armene.
Ikke korte skjørt over knærne.

Det MÅ ikke være svarte klær, men ingenting skrikende. Det skal være nøytralt og rolig.

Jeg vil si jeans er rimelig nei i begravelse.. Mørk bukse, i alle fall..

Jeg bruker svart kjole, cardigan, og pumps..

Gollemor skrev:

Lave sko.
Dekke armene.

Det MÅ ikke være svarte klær, men ingenting skrikende. Det skal være nøytralt og rolig.

Hjelpes..1950 tallet ringte...
Lave sko??

heidu skrev:

Gollemor skrev:

Lave sko.
Dekke armene.

Hjelpes..1950 tallet ringte...
Lave sko??

Ok, ikke LAVE nødvendigvis, men stiletthæler og andre harde hæler som klakker seg oppover i kirka, er ikke spesielt trivelig, når det skal være en stille og rolig stund.

Back
Topp