Hvor og hvor mye?

Hvis du må ha ABC apparat, så må du ha pulver, skal du ha AB kjøper du skum, ABC slukker tre, papp, olje, bensin og elektriske ting. AB er vel ikke helt heldig å bruke på elektriske ting :)
Og anbefaler brannteppe også :)  Spesielt hvis du har AB apparat :)
Og man får vel kjøpt det nesten overalt. Og prisen varierer, kommer ann på hvor mange liter du skal ha. 6L koster vel rundt 5-600... Litt usikker der ;)

Og tenk over hvor du skal ha det. Hytta eller hjemme?

Oj. Der kan du se, viste ikke at det var fler forskjellige jeg :P Hva burde man ha i hjemmet da? Brannteppe var lurt :) Det er skrevet opp på lista :)

Jeg har brannteppe på kjøkkenet. Lett tilgjengelig :) Og skumapparat på gangen :) Men hvis du bruker mye elektriske apparater er det ikke dumt med pulverapparat heller. Men husk at pulver forurenser. Og det er nesten umulig å vaske vekk :P Så jeg holder meg til skum og håper jeg aldri må bruke det ;P

jeg kjøpte apparat på Ikea, sånn 2kg til båten. betalte 149,- (fikk litt rabatt siden jeg er Ikea-family medl) og de skulle ha 300,- for det samme på clas olhson.

vet ikke hva de store koster, men ett kjapt google søk så finner du ut av det :)

Gitte__ skrev:
Jeg har brannteppe på kjøkkenet. Lett tilgjengelig :) Og skumapparat på gangen :) Men hvis du bruker mye elektriske apparater er det ikke dumt med pulverapparat heller. Men husk at pulver forurenser. Og det er nesten umulig å vaske vekk :P Så jeg holder meg til skum og håper jeg aldri må bruke det ;P

Men sånt dekker vel forsikringa uansett? Jeg tenker kanskje det er greit å ha pulver som også kan brukes på det elektriske da..

spirrevippvipp skrev:

Gitte__ skrev:

Men sånt dekker vel forsikringa uansett? Jeg tenker kanskje det er greit å ha pulver som også kan brukes på det elektriske da..

Aner ikke. nettopp vært på brannvernkurs. Dei sa da at der støvet får du ikke vekk. Du finner det i årevis, det legger seg inni bøker osv...

spirrevippvipp skrev:
Såpass ja :S Anbefalte de skum der?

Hva er vanlig å ha? 2 eller 6 kilo?

Du må ha minst 6 kg. Og en på 6kg varer bare rundt 30sek-1 min.
Og for ikke å glemme at skum gjør at det ikke gjentenner seg så lett, pulver har lett for å begynne å brenne igjen.

2 kg er annbefalt å ha i båt osv :)

Ja, dei annbefalte skum :)

Da kjøper jeg 6 kilo skum og brannteppe :) I tillegg har vi sånn brannslange med vann, så da tror jeg jeg har sikra meg i tilfelle :) Tusen takk for svar :)

spirrevippvipp skrev:
Da kjøper jeg 6 kilo skum og brannteppe :) I tillegg har vi sånn brannslange med vann, så da tror jeg jeg har sikra meg i tilfelle :) Tusen takk for svar :)

Da er du nok sikra :D

Back
Topp