Hvor ofte?

LittleBiii

Forumet er livet
Hvor ofte har dere storvask hjemme? Altså at dere vasker og gjør rent i hele leiligheten huset? Er det sånn at dere setter av en fast dag i uka, eller gjør dere det sjeldnere? :)

Prøver 1 gang i uken

Hver fredag:) Tar ikke absolutt hele huset da dropper soverommet vårt og badet inne på soverommet, der tar jeg når det trengs;)

#Happyface fra appen#

Når jeg har tid og overskudd! Noen ganger en gang i uka, andre ganger kan det gå litt lenger i mellom! :)

Jeg vasker 1 gang i uken, men det er ikke en sånn fra gulv til tak vask, mer for å holde det rent og pent :p skikkelig storvask tar vi hver 3. Uke i leiligheten, da bruker vi 2-3 timer og drar fram sofa/skap/seng osv og vasker grundig :)

Så ofte som helsa mi tillater det. Vasker gjerne over gulv minst 1 gang i uka. Og sia vi ikke har nå golvmatter i stua så skyves sofaene frem, bord og stoler flyttes så hele gulvet blir vaska. Støvtørking gjøres jevnlig.
Soverommet til guttungen bruk e å tøm regelmessig og vaske hele gulvet. Men vårt soverom blir litt sjeldnere.
Badet taes oftere.

Vasker litt hver dag :)
Inn i alle skal og skuffer, rydder gjennom klær og vasker vegger/dører/gulv/bad.. Ja, tar litt etter litt hele tiden :)

Vasker ved behov her. Ser ingen grunn til å vaske en fast dag dersom det ikke er behov for det. Da bruker jeg heller mer tid sammen med ungene :-)

Vasker hele leiligheten en dag i uken og ellers etter behov:) tørking av støv tas ved behov. Har ingen fast tid.

Prøver på fast 1 dag i uka..men nå er det skummelt lenge siden sist da jeg sliter med kvalme. Blir ikke det samme med gulvvasken til gubben heller :p

Prøver å få tatt alt ca en gang i uka :-) noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere, litt ettersom vi skal ha besøk osv

En fast dag i uka, men rydder og støvsuger hver dag. Har endelig lært meg at om man tar i et tak hver dag så går det raskt å fikse resten den ene dagen i uka. :) Fikser ikke rot lenger.

Alle gulv, benkeplater og toalettet blir vasket 1 gang i uka. Vasking inni skap og skuffer blir gjort når vi orker :)

Tar sjelden eller aldri mer enn et par rom av gangen her, og har i grunn ikke noe system på hva som vaskes når. Vasker når det trengs, rett og slett. Kjøkken, stue og bad blir vasket ganske ofte, mens gjesterom, kontor, kjellerstue etc blir vasket heller sjeldent. Har 3 fulle etasjer, hvorav en del rom er veldig lite i bruk, og da blir det veldig lite vasking der og ;)

Tar det litt sånn etterhvert og ser an dagsformen :)
Men så lenge det er ryddig og ikke helsefarlig så får det være greit ;)

Jeg føler at uansett hvor mye jeg rydder og vasker så blir det aldri 100 % ryddig eller rent :P Men så lenge man tar litt og litt, så ser det i hvert fall ikke helt bomba ut :P

Myyyye sjeldenere. Skikkelig storvask tas bare til jul eller andre spesielle anledninger. Ellers støvsuger vi bare og rydder etterhvert, vasker badet oftere da, og kjøkkenbenk og bordene og slikt tas selvsagt fortløpende.

Back
Topp