Hvor ofte?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvor ofte besøker dere, eller får besøk av, forskjellige slektninger? Og hvor langt unna bor de? 

Besteforeldre?
Tanter og onkler? 
Oldeforeldre? 

Besøker dere pliktoppfyllende alle like mye? Eller gjør dere forskjell ut fra hvor hyggelige de er? Slik at f.eks. sure gammeltante Olga får råtne for seg selv på sykehjemmet, mens hyggelige gammelonkel Petter, som barna liker, får besøk hver søndag?

Sukkertopp skrev:
Hvor ofte besøker dere, eller får besøk av, forskjellige slektninger? Og hvor langt unna bor de? 

Besteforeldre?
Tanter og onkler? 
Oldeforeldre? 

Besøker dere pliktoppfyllende alle like mye? Eller gjør dere forskjell ut fra hvor hyggelige de er? Slik at f.eks. sure gammeltante Olga får råtne for seg selv på sykehjemmet, mens hyggelige gammelonkel Petter, som barna liker, får besøk hver søndag?

Haha morsomt skrevet!

Alle i vår familie bor innen en halvtimes kjøring unna (med unntak av min bror som nettopp har flyttet til Bergen).

Besteforeldre prøver vi å se en gang i uka, enten ved at de besøker oss eller vi besøker dem (oftest det siste).

Onkler og tanter ser vi ofte hjemme hos besteforeldre, så ikke så ofte de besøker oss eller vi dem.

Oldeforeldre er det litt sjeldnere vi besøker, og den ene oldemoren besøker vi oftere enn den andre. Det er dels fordi hun ene har mindre familie som kan besøke og faktisk at hun er litt hyggeligere enn den andre oldemoren. Amelia trives bedre sammen med henne også :)

Er heldige og har bare hyggelig familie, så avhenger mest av hvor de bor. Mine foreldre bor 45 min unna, så treffer de hver helg vi og de er hjemme. Svigers bor 4 timer unna, så ser kanskje de 5-6 ganger i året. Og er samme med oldeforeldre. Tante og onkel til barna treffer vi også bare en gang innimellom. Tante er en stor favoritt hos Jenny, så synd vi ikke klarer å besøke hverandre oftere. :)

He, he. Ingen faste rutiner på det i det hele tatt. Foreldrene mine bor ca. 45 min. kjøretur unna, og vi ser dem når det passer seg sånn. Har en bror og et tantebarn her i Oslo, ser dem egentlig for sjelden- kanskje nettopp fordi de er så tilgjengelige. Jeg har to søstre i København og ellers er all nær familie i Spania (svigerfamilien min). Føler nesten jeg ser mer til dem, for de er på besøk et par ganger i året og vi er et par-tre ganger på besøk hos dem, og da er vi gjerne ca. en uke. Da ser vi dem jo hele dagen, og ikke bare i et par timer, som det ofte blir til med familie som bor nærmere. 

Mine onkler og tanter ser vi sjelden, var på besøk hos tanta mi på mammas side en gang etter Luna ble født, og slektningene til pappa bor alle sammen nordpå. Vi har veldig lyst til å ta en flytur til Tromsø og besøke dem, men det er ikke alltid så lett å få til når vi egentlig burde vært i Spania osv. (penger til flybilletter hit og dit er jo også en del av bildet). 

sebastian ser besteforeldrene sine hver uke. 2-3 ganger pr uke. 

mine foreldre bor 1 mil unna, og farfar og farmor bor 4 km unna. 

mine søsken ser han i ny og ne...men tante og onkel på andre siden ser nok sebastian 1 gang i uken når han er hos farmor og farfar. 

Takk for svar! :) Prøver å danne meg et bilde av hva som er "vanlig", før jeg nå flytter nærmere slekten. Jeg har ikke tenkt å lage et fast besøksskjema jeg heller, bare ha en liten ide om hva jeg vil selv, når 8-10 forskjellige slektninger forventer besøk 2-3 ganger i uken hver. :P

almara skrev:
He, he. Ingen faste rutiner på det i det hele tatt. Foreldrene mine bor ca. 45 min. kjøretur unna, og vi ser dem når det passer seg sånn. Har en bror og et tantebarn her i Oslo, ser dem egentlig for sjelden- kanskje nettopp fordi de er så tilgjengelige. Jeg har to søstre i København og ellers er all nær familie i Spania (svigerfamilien min). Føler nesten jeg ser mer til dem, for de er på besøk et par ganger i året og vi er et par-tre ganger på besøk hos dem, og da er vi gjerne ca. en uke. Da ser vi dem jo hele dagen, og ikke bare i et par timer, som det ofte blir til med familie som bor nærmere. 

Mine onkler og tanter ser vi sjelden, var på besøk hos tanta mi på mammas side en gang etter Luna ble født, og slektningene til pappa bor alle sammen nordpå. Vi har veldig lyst til å ta en flytur til Tromsø og besøke dem, men det er ikke alltid så lett å få til når vi egentlig burde vært i Spania osv. (penger til flybilletter hit og dit er jo også en del av bildet). 

Jeg kjenner meg så igjen. Jeg også føler at vi ser veldig mye til slekten nå som det gjerne blir ukesbesøk. Her bor det noen hos oss mer eller mindre hele sommeren. Vi har også nedprioritert å besøke slekt andre steder, fordi vi alltid burde besøke besteforeldre. Tror det blir lettere for oss nå som vi flytter nærmere besteforeldre og oldeforeldre. 

Back
Topp