Hvor ofte veier dere?

M

Millli

Guest
Hvor ofte veier dere babyen? Vi fikk anbefalt av hs å veie en gang i uken pga litt dårlig vektoppgang.
 
1gång i veckan, mest för fun :) och så blir det ju en lång trilletur , roligt att ha något att se fram emot :)
 
Er innom å veier når vi passerer slik, men prøver å ikke la det gå mer enn 14 dager pga at vi sliter med vektoppgangen. Er kanskje ikke behov for så ofte, men tenker det er enklere å rette opp 14 dager med dårlig oppgang, enn 1 mnd. Om han plutselig skulle ha gått ned eller noe igjen
 
Veide da vi forlot sykehuset og etter ca en uke da vi hadde time på helsestasjonen. Neste veiing blir vel på 6-ukers kontrollen, hun spiser godt og har mange bleier i løpet av dagen, så bekymrer meg ikke for vektoppgangen :)
 
Ble fulgt nøye på sykehuset pga hun er så stor, men viste seg fort at jenta har matvett og jeg har fløte I puppene, så trenger ikke veie oftere enn ca 1 gang I mnd :) passert 5kg og 4,9 som var fødselsvekt når hun var 2 uker,så e gater meg ikke;-)
 
Jeg veide på helsestasjonen en uke etter hjemkomst og forrige uke veide vi grovt regna på badevekta. Hun har mange gode bleier til dagen så er ikke bekymret og derfor har jeg ikke følt behov for å veie oftere.
 
En gang uka fram til 6-ukerskontrollen (fordi jeg hadde litt lite melk og vi måtte supplere med mme + for morosjyld ;) ) Har ikke vært å veie etter 6-ukerskontrollen, de sa vi ikke trengte mer hvertfall.
 
Veide han fire dager etter vi kom hjem, da hadde han lagt på seg nesten 100g om dagen. Så fikk beskjed om at vi ikke trengte å veie han igjen før 4-ukerskontrollen, med mindre jeg syntes det var nødvendig. Kontrollen er i dag, spent på å se hvor mye han har vokst :)
 
Vi veier når vi er på kontrollene som er satt opp og skulle jeg være nysgjerrig veier vi på vekta hjemme... Han en plugg så er ikke bekymra for om han legger p seg. Veide han i går...8 uker og 6625 gram:D Men hadde vært noe annet om han ikke la godt p seg.
 
Veide da vi forlot sykehuset og etter ca en uke da vi hadde time på helsestasjonen. Neste veiing blir vel på 6-ukers kontrollen, hun spiser godt og har mange bleier i løpet av dagen, så bekymrer meg ikke for vektoppgangen :)

Samme her. Har 6 - ukers kontroll i morgen, spent på hvor mye hun har gått opp :)
 
Her veier vi bare på kontrollene... Men hun er tjukk og god, da :)
 
Har veid tre ganger så langt og nå er han 6 uker. Skal på kontroll neste uke. Sto på badevekta med han i sta av nysgjerrighet da :) He he
 
Vi veier kun ved kontrollene. Han har lagt på seg veldig godt helt fra starten, så har heldigvis sluppet bekymringer når det kommer til vekt
 
Her bor vi like i nærheten av helsestasjonen og det er også et sted man kan amme og treffe andre mødre med barn. Jeg veier derfor 1 gang i uken.
 
Her har vi veid han en gang i uken pga lite vektøkning i begynnelsen. Nå har han blitt en liten plugg :) Kjekt å følge med på veksten
 
Veier når det er satt opp time der. Ellers er jeg ikke innom for veiing :)
 
Back
Topp